;
coinex

سخنگوی دولت از رشد 25 درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد

سخنگوی دولت خبر از رشد 25 درصدی شبکه ملی اطلاعات داد. این مقام دولتی، ضمن اظهار نطر در این موضوع، از عملکرد دولت پیشین در این زمینه نیز انتقاد کرد.

سخنگوی دولت از رشد 25 درصدی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم خبر داد. علی بهادری‌جهرمی ضمن تأکید بر این موضوع، عملکرد دولت پیشین در شبکه ملی اطلاعات را مورد انتقاد قرار داد. بنابر گفته‌های بهادری‌جهرمی، دولت سیزدهم در 1 سال و 3 ماه، به اندازه 8 سال گذشته در تکمیل شبکه ملی اطلاعات فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: رئیس مرکز ملی فضای مجازی: آمار خسارات قطعی اینترنت عجیب است/ شبکه ملی در ایام فیلترینگ عملکرد ایده‌آلی داشت

رشد 25 درصدی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم

سخنگوی دولت در اظهاراتی مدعی نقش قابل توجه دولت سیزدهم در توسعه شبکه ملی اطلاعات شد و ضمن انتقاد از عملکرد دولت‌های پیشین گفت: «متاسفانه شبکه ملی اطلاعات در هشت سال گذشته، تنها ۳۰ درصد رشد داشته است؛ ولی از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون، این طرح رشدی تقریبا ۲۵ درصدی را تجربه کرده و دولت سیزدهم در یک سال و سه ماه به اندازه هشت سال گذشته در تکمیل شبکه ملی اطلاعات سرعت‌بخشی کرده است.»

رشد 25 درصدی شبکه ملی اطلاعات
علی بهادری‌جهرمی در اردوی «روایت نصر یک» که با موضوع «جهاد تبیین با محوریت طرح کلان رهبری»، در شهر قم برگزار شد، حضور پیدا کرد و با موضوع عملیات فریب و مصادیق طرح دشمن برای مواجهه با ایران قوی، به سخنرانی پرداخت. وی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات صورت گرفته برای مدیریت و حکمرانی فضای مجازی در دولت سیزدهم گفت:

نگاه کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضای مجازی، تقویت شبکه ملی اطلاعات بوده است و رهبر معظم انقلاب این مساله را قریب به ۲۰ سال پیش مطرح کردند که نهایتا نزدیک ۱۰ سال پیش شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای در این مورد داشت.

بهادری‌جهرمی افزود: «متاسفانه شبکه ملی اطلاعات در هشت سال دولت گذشته طبق آمار رسمی که خودشان منتشر کردند، حدودا ۳۰ درصد رشد داشته ولی از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون، تقریبا ۲۵ درصد رشد در این مساله مهم داشتیم؛ یعنی حدودا دولت سیزدهم در یک سال و سه ماه به اندازه هشت سال گذشته در تکمیل شبکه ملی اطلاعات سرعت‌بخشی کرده است.» سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:

ما اگر بتوانیم ساختار شبکه ملی ارتباطات را تکمیل کنیم، هم نیاز مردم به فضای مجازی را تامین می‌کنیم و هم مشکلات فرهنگی در این حوزه نخواهیم داشت؛ البته ما هم‌زمان نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه هم هستیم که اثر‌گذاری بیرونی بر حوزه حکمرانی فضای مجازی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رشد 25 درصدی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر