;
coinex

حراج نسخه‌ای کمیاب از کامپیوتر اپل وان ؛ قیمت احتمالی؟ صدها هزار دلار!

به تازگی، خانه حراجی RR Auction اقدام به حراج نسخه‌ای کمیاب از کامپیوتر اپل وان نموده که توسط استیو جابز، بنیان‌گذار فقید اپل شماره‌گذاری شده است.

کامپیوترهای «اپل I» یا «اپل یک» از جمله محبوب‌ترین و نوستالژیک‌ترین محصولات برای طرفداران اپل به شمار می‌رود که به دلیل کمیاب بودن آن‌ها در دنیای امروزی، اغلب به قیمت‌هایی گزاف به فروش می‌رسد. حال، به تازگی خانه حراجی RR Auction یک نسخه کاربردی از اپل I را به حراج گذاشته که توسط «استیو جابز» بنیان‌گذار فقید شرکت اپل شماره‌گذاری شده است و انتظار می‌رود با قیمتی بیش از 375 هزار دلار به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: صندل‌های استیو جابز به فروش رسید، اما با قیمتی باورنکردنی!

حراج نسخه‌ای کمیاب از کامپیوتر اپل وان

نکته جالب این است که تنها 200 کامپیوتر Apple-1 در سال 1976 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک تولید شده و گفته می‌شود در حال حاضر تنها 60 تا 70 دستگاه باقی مانده است. این نسخه از اپل I به‌عنوان شماره 78 به حراج گذاشته شده است. البته ناگفته نماند، این دستگاه ابتدا در سال 2018 در یک حراجی فروخته شد و سپس «کوری کوهن»، متخصص Apple-1 آن را به حالت اولیه خود برگرداند.

همچنین، در سال 2018 این دستگاه با قیمتی نزدیک به 375 هزار دلار به فروش رسیده بود، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اکنون با قیمت بسیار بیشتری فروخته شود. در حال حاضر 12 پیشنهاد برای این دستگاه وجود دارد که بالاترین قیمت درخواستی 220 هزار دلار است.

همراه با دستگاه یک نامه اصالت وجود دارد که وجود دست خط استیو جابز را بر روی برد دستگاه تأیید می‌کند و علاوه بر Apple I اصلی، همراه آن شامل رابط اصلی Apple Cassette، دفترچه راهنمای اصلی دستگاه، یک صفحه کلید ASCII و یک مانیتور سانیو 4205 خواهد بود.

طی چند سال گذشته، چندین نسخه از Apple I در حراجی فروخته شده است که بسته به تاریخ تولید، بین 130 هزار تا 815 هزار دلار فروخته شده است. حراج این نسخه از کامپیوتر Apple I در تاریخ 24 آذر به پایان می‌رسد. از حراج‌های قبلی می‌توان به نسخه بسیار کمیاب اپل وان اشاره کرد که در ابتدای سال جاری با قیمتی بیش از 250 هزار دلار به حراج گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حراج نسخه‌ای کمیاب از کامپیوتر اپل وان چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر