;
coinex

مازوت سوزی نیروگاه‌ها همچنان ادامه دارد؛ اینجا کسی به فکر محیط زیست نیست!

یک نماینده مجلس بر این عقیده است که وزارت نفت و نیرو با وجود آثار مخرب زیست‌محیطی مازوت سوزی نیروگاه‌ها همچنان به سوزاندن این سوخت آلاینده ادامه می‌دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، محمدحسن آصفری، در اظهار نظری به تازگی اعلام کرد: «وزارت نفت دائم در حال مازوت سوزی است و برایشان تابستان و زمستان ندارد». این نماینده مجلس در ادامه، درباره مازوت سوزی نیروگاه‌ها توسط وزارت نفت اینگونه واکنش نشان داد: «وزارت نفت برای جلوگیری از مازوت سوزی هیچ اقدامی انجام نداده است و مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌کند».

بیشتر بخوانید‌: سوخت مازوت چیست و استفاده مازوت در نیروگاه ها چگونه است؟‌

مازوت سوزی نیروگاه‌ها به عنوان یک فعالیت آلوده‌کننده هوا

او مجدداً بر مواضع مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع به این شکل تاکید کرد: «وزارت نفت دائم در حال مازوت سوزاندن است و برایشان تابستان و زمستان ندارد، البته ما به عنوان نماینده مجلس کوتاه نمی‌آییم و اجازه نمی‌دهیم اوضاع به این صورت باشد و به این اقدام وزیر اعتراض جدی داریم».

مازوت سوزی نیروگاه‌ها

در همین راستا او در روز یکشنبه هفته گذشته، ۶ آذر در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اعلام کرد: «براساس قانون هوای پاک که مصوب مجلس است وزارت نفت وظایفی برعهده دارد و وظیفه همه دستگاه‌ها در این قانون تعریف شده است. وزارت نفت وظیفه دارد که سوخت استاندارد در اختیار نیروگاه‌ها قرار دهد». آصفری در ادامه افزود:

«وزیر نفت استفاده از سوخت مازوت را به جدیت دنبال می‌کند و توجهی به سلامت و محیط زیست ندارد.نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اضافه کرد: وزیر نفت دلیل این اقدام خود را کمبود گاز اعلام کرده که این امر برای ما قابل قبول نیست و ما نباید کمبود گاز داشته باشیم البته اگر این امر در زمستان باشد حرفی نیست، اما در فصل پاییز قابل قبول نیست که بگویند کمبود گاز داریم».

این نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه در مورد وظایف وزیر نفت افزود: «متاسفانه وزیر نفت هر جا در اجرای وظایف قانونی خود در راستای تحقق قانون هوای پاک کم می‌آورد از شورای عالی امنیت ملی استفاده می‌کند. امروز وزارت نفت دست به دامن شورای عالی امنیت ملی شده و سوال این است که آیا شورای عالی امنیت ملی کار دیگری ندارد که به موضوع استفاده سوخت مازوت در نیروگاه‌ها ورود کرده است؟ با نامه‌ای که وزارت نفت به شورای عالی امنیت ملی نوشته است اجازه داده شده تا نیروگاه‌ها در کنار شهر از سوخت مازوت استفاده کنند. در حالی که به شدت در آلودگی هوا تاثیرگذار است و مردم را با مشکل مواجه می‌کند».

آصفری در پایان اظهارات خود اعلام کرد: «سوال این است که استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها چه ربطی به شورای عالی امنیت ملی دارد؟ وزارتخانه باید به نیروگاه‌ها سوخت استاندارد دهند. رئیس جمهور در سفری که به اراک داشتند دستور دادند که در نیروگاه‌ها باید از سوخت گاز استاندارد استفاده شود تا منجر به آلودگی هوا نشود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مازوت سوزی نیروگاه‌ها در ایران و آلوده کردن هوا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر