;
coinex

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 اولین عملیات نجات را با موفقیت انجام داد!

مرد سرگردانی که در یک شهر دورافتاده در آلاسکا دچار دردسر شده بود و به کمک نیاز داشت، به کمک قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 موفق شد جان خود را نجات دهد.

پس از رونمایی از آیفون 14 و آی او اس 16، اپل یک سرویس SOS اضطراری از طریق ماهواره را ارائه کرد که به دارندگان آیفون 14 اجازه می‌دهد با خدمات اضطراری با استفاده از اتصال ماهواره‌ای در زمانی که اتصال سلولی یا WiFi در دسترس نیست، تماس بگیرند. حال، این ویژگی در آلاسکا مورد آزمایش قرار گرفت، زمانی که مردی در یک منطقه روستایی سرگردان بود و نیاز به کمک داشت.

بیشتر بخوانید: بحران کمبود آیفون 14 پرو ؛ دردسرهای اپل در آستانه پرتقاضاترین بازه زمانی سال!

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14

در ساعات اولیه صبح روز 1 دسامبر، نیرو‌های ایالت آلاسکا هشداری دریافت کردند که مردی که با ماشین برف‌رو از نورویک به کوتزبو در حرکت بود، دچار مشکل شده است. این مرد در یک مکان سرد و دورافتاده و بدون اتصال بود و از طریق ویژگی ماهواره‌ایدر آیفون 14 خود، Emergency SOS را فعال کرد تا مقامات را از وضعیت مخمصه خود آگاه کند.

مرکز واکنش اضطراری اپل با تیم‌های جستجو و نجات محلی و هماهنگ‌کننده جستجو و نجات منطقه شمال غرب قطب شمال همکاری کرد تا جستجوگران داوطلب را مستقیماً به مختصات GPS که با استفاده از عملکرد اضطراری به اپل منتقل می‌شد، بفرستد.

خوشبختانه این مرد با موفقیت نجات یافت و آسیبی ندید. منطقه‌ای که او در آن قرار داشت دورافتاده و در حاشیه جایی است که تنها اتصال ماهواره‌ای در دسترس است. اپل می‌گوید که اتصال ماهواره‌ای ممکن است در مکان‌های بالاتر از عرض جغرافیایی 62 درجه مانند مناطق شمالی کانادا و آلاسکا کار نکند و نورویک و کوتزبوئه نزدیک به عرض جغرافیایی 69 درجه هستند.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 اولین عملیات نجات را با موفقیت انجام داد!
قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14

طبق گزارش‌های منتشر‌شده براساس این اتفاق، یکی از نکات قابل توجهی که باعث نجات جان این مرد شده، دقت و کامل بودن اطلاعات موجود در هشدار اولیه ویژگی تماس اضطراری از طریق سرویس ماهواره‌ای اپل بوده است.

این اولین مورد از درخواست موفق سرویس جدید اپل است که تاکنون گزارش شده و ظاهرا آیفون 14 در این زمینه به خوبی از پس شرایط سخت و دشواری که ممکن است در آن، نیاز به کمک از این گوشی داشته باشید، بر خواهد آمد.

قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای اپل برای همه کاربران آیفون 14 در دسترس است و در مواقع اضطراری و عدم دسترسی به وای فای یا اتصال سلولی می‌توان آن را فعال کرد. استفاده از این ویژگی به مدت دو سال رایگان است و اپل هنوز جزئیاتی در مورد هزینه اشتراک آن در آینده ارائه نکرده است.

اتصال ماهواره‌ای در حال حاضر در آمریکای شمالی در دسترس است و به زودی به فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا گسترش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 چست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر