;
coinex

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از شدیدترین حملات سایبری به ایران خبر داد

رئیس پدافنر غیرعامل، خبر از شروع شدیدترین حملات سایبری به ایران در 2 ماه گذشته داد که 85 درصد از آنها حملات پیش‌پا افتاده بوده است.

رئیس پدافند غیرعامل کشور گفته در دو ماه گذشته شدیدترین حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور اتفاق افتاده است که این حملات با تلاش‌های بسیار متخصصین ایرانی، بی‌نتیجه مانده است. سردار جلالی، با ذکر این مورد گفت: «بیش از 85 درصد از این حملات، پیش‌پا افتاده بوده است و لایه‌های دفاع سایبری به خوبی جلوی آنها را گرفته است».

بیشتر بخوانید: برگزاری اجلاس جهانی مقابله با حملات سایبری توسط آمریکا

شدیدترین حملات سایبری به ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور در ۲ ماه گذشته شدیدترین حملات سایبری را به خود دید، گفت:

بخش عمده‌ای از این حملات خنثی شد و لایه‌های دفاع سایبری کشور جلوی آنها را گرفت.

سردار غلامرضا جلالی، روز شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه حملات سایبری بر پایه سه نوع آسیب‌پذیری‌های ساده و فنی، پیچیده و کاشتنی انجام می‌شود، افزود: «در یک سال گذشته ۸۵ درصد از حملات سایبری به کشور ما مبتنی بر آسیب پذیری‌های ساده و پیش پا افتاده است.»

شدیدترین حملات سایبری به ایران

وی با تاکید بر ارتقای ظرفیت‌های دفاع سایبری کشور، اظهار داشت:

این اقدام باید در سطح ملی و استانی انجام شود و کلید حملات ترکیبی دشمن، آسیب‌پذیری‌های سایبری کشور ما است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: «اگر همه مدیران آسیب‌پذیری‌های عمومی و ساده را جدی بگیرند و به دستورالعمل ریز تخصصی برای برطرف کردن آسیب‌پذیری در همه حوزه‌ها که از سوی این سازمان تهیه شده است، عمل کرده و آموزش‌های لازم را فرا بگیرند در برنامه حداکثر ۲ ماهه می‌توان ۸۵ درصد آسیب‌پذیرهایی که به زیرساخت‌ها وارد می‌شود را برطرف کرد.» جلالی، ادامه داد:

در این راستا مدیران باید آموزش امنیت و پدافند سایبری را در حد مدیریتی بلد باشند که از جمله شامل تفکیک شبکه‌های کنترل ویدئویی، محتوا و پیام‌رسان اداری و صنعتی، کنترل دسترسی‌های تخصصی به شبکه‌ها به صورت کوتاه مدت هفته‌ای و موضوعی و جلوگیری از دسترسی‌های بلند مدت و معماری امنیتی هر سیستم با همکاری پلیس فتا و پدافند غیرعامل است.

وی با تاکید بر ارتقای سواد سایبری مدیریتی، یادآوری کرد: «این استان از ظرفیت های بالایی در این زمینه برخوردار است و این سازمان نیز آماده کمک به دستگاه های استانی برای مقابله با تهدیدهای سایبری دشمنان است.»

شدیدترین حملات سایبری به ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در 2 سال اخیر در شکل و ماهیت تهدیدات دشمن علیه کشور ما تحولاتی ایجاد شده است، گفت:

دشمن با مشاهده بازدارنگی کشور در حوزه‌های نظامی و پهبادی در درگیری‌های نظامی با رویکرد دیگری علیه کشور ما تهدیدات خود را آغاز کرده است.

جلالی، ادامه داد: «در این راستا دشمن تمرکز نقاط قوت خود را بر نقاط ضعف ما گذاشته و جنگ ترکیبی علیه کشور ما ایجاد کرده است به طوری که فتنه اخیر نیز که در نقطه پایانی خود قرار دارد، بر پایه همین تحول پایه‌ریزی شده است و باید در این زمینه الگویی جدید مقابله و پدافند غیرعامل را متناسب با تغییر تهدید دشمن ایجاد کرد.» وی با اشاره به هدف گذاری دشمن برای ضربه زدن به زیرساخت‌های سایبری و خدمات دهی کشور، اظهار داشت:

دشمن با کشف نقاط آسیب‌پذیر و حمله سایبری به بخش‌های خدمات‌رسان به دنبال توقف و قطع محصول خدمت و سرویس و ایجاد چالش برای مردم است که در این راستا از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی که عمدتا خارج پایه هستند، بهره برده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در این زمینه دشمن از غفلت دولت گذشته و وجود ولنگاری و بی‌انضباطی شدید در شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری استفاده کرده است، گفت: «این کار اجازه تسلط و دستکاری دشمن بر ذهنیت، فکر، رفتار و باور مردم از طریق مهندسی عملیات رسانه‌ای را داد.» جلالی، افزود:

غفلت دولت گذشته موجب شد تا بیش از ۸۵ درصد پهنای باند مصرفی و ترافیک فضای سایبری و فضای مجازی ما در اختیار چند پلتفرم خارجی قرار بگیرد و فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران کرونا و سوق دادن بچه‌ها به استفاده از آموزش فضای مجازی به این فضا کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعمال شدیدترین حملات سایبری به ایران در ماه‌های اخیر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر