;
coinex

تقلای اپل برای حفظ انحصار در اپ استور ؛ تیم کوک دست به دامان جمهوری‌خواهان کنگره شد!

جلسه محرمانه تیم کوک با سناتورهای آمریکا خبر از تقلای اپل برای حفظ انحصار در اپ استور می‌دهد و به نظر مدیر عامل اپل به دنبال لابی‌گری درباره قوانین است.

براساس گزارش بلومبرگ به‌نقل از منابع آگاه، با توجه به برگزاری جلساتی محرمانه بین تیم کوک و نمایندگان ارشد حزب جمهوری‌خواه آمریکا به نظر می‌رسد که تقلای اپل برای حفظ انحصار در اپ استور را شاهد هستیم و احتمالاً تیم کوک به‌دنبال لابی‌گری در مورد قوانین محدودکننده‌ی اپ استور بوده است.

منابع آگاهی که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود اعلام کرده‌اند که مدیرعامل اپل در پایتخت ایالات متحده حضور دارد تا با قانون‌گذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه دیداری محرمانه داشته باشد. در این راستا تیم کوک قرار است با جیم جردن (نماینده‌ی جمهوری‌خواه اوهایو)، دارل آیسا (نماینده‌ی جمهوری‌خواه کالیفرنیا) و کتی مک‌موریس راجرز (نماینده‌ی جمهوری‌خواه واشینگتن) دیدار کند.

بیشتر بخوانید: توافق توییتر و اپل ؛ نزاعی که با چند دقیقه قدم زدن رفع شد!

تقلای اپل برای حفظ انحصار در اپ استور

با توجه به این شواهد به نظر می‌رسد که اپل به ‌دنبال ایجاد روابطی گسترده با حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا است، چون این حزب در اوایل سال آینده‌ی میلادی بر مجلس نمایندگان آمریکا تسلط پیدا خواهد کرد. طبق اعلام رسانه‌ها در این خصوص به نظر می‌رسد که جیم جردن و کتی مک‌موریس راجرز سال آینده با تسلط حزب جمهوری‌خواه بر مجلس نمایندگان آمریکا، ریاست کمیته‌‌ عالی ناظر بر بزرگان صنعت فناوری را برعهده خواهند گرفت.

در همین زمینه لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس آمریکا در حال تدوین چند قانون هستند که در صورت تصویب این طرح‌ها می‌توانند سیاست‌ها فروشگاه آنلاین اپ استور را با تغییر روبرو کنند. در حال حاضر پنج لایحه‌ دوحزبی مختلف روی میز نمایندگان آمریکا قرار گرفته است. احتمالاً تیم کوک در جلسه با نمایندگان جمهوری‌خواه تلاش خواهد کرد شرایط را به نفع اپل تغییر دهد.

تقلای اپل برای حفظ انحصار در اپ استور
تیم کوک

با توجه به اینکه اپل با سخت‌گیری بیشتری از سوی نمایندگان محافظه‌کار آمریکا روبرو است، این اقدام اپل دور از ذهن نبوده است. در حال حاضر نیز شماری از جمهوری‌خواهان حامی ایلان ماسک، رهبر و مالک کنونی توییتر، هستند. ماسک در روز دوشنبه در چند توییت به اپل حمله کرد. به ادعای ماسک، اپل تا حد زیادی تبلیغات را در توییتر متوقف و آن‌ها را فیلتر می‌کند و این شبکه‌ی اجتماعی را به توقف خدمت‌دهی در اپ استور تهدید کرده است.

ایلان ماسک در اظهاراتی اعلام کرده که اپل به‌دلیل حمایت او از آزادی بیان علیه توییتر موضع گرفته است. در همین حین منتقدان ماسک بیان داشتند که برنامه‌ او برای کاهش سخت‌گیری در توییتر باعث افزایش نفرت‌پراکنی، توهین و پیام‌های تهدیدآمیز در این پلتفرم می‌شود.

البته بنا بر گفته منابع مختلف جلسات تیم کوک با نمایندگان آمریکا هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی شده‌ و به نظر ارتباطی به جنگی که ایلان ماسک علیه اپل به راه انداخته است ندارند. البته ممکن است در این جلسات با تیم کوک درباره‌ی توییتر سؤالاتی مطرح شود.

یک بدشانسی دیگر برای تیم کوک این است که جیم جردن پیش‌تر به‌طور علنی گفته است که از ماسک حمایت می‌کند. او همچنین هر چندوقت‌ یک‌بار پیامی با محوریت حمایت از سیاست‌های مدیریتی ایلان ماسک منتشر می‌کند.

مک‌رومرز در پایان اشاره کرده است که تیم کوک علاوه بر اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه، با جان کورنین (سناتور جمهوری‌خواه تگزاس)، مارتین هاینریک (سناتور دموکرات نیومکزیکو) و برایان شاتس (سناتور دموکرات هاوایی) درباره‌ی قوانین مرتبط با اپ استور و تولید دستگاه‌های این شرکت در خاک چین دیدار می‌کند. با وجود همه این اطلاعات فاش شده، اما اپل به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره‌ی جلسات تیم کوک پاسخ رسمی نداده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تقلای اپل برای حفظ انحصار در اپ استور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر