;
coinex

نخستین گوشی با قابلیت پیامرسانی ماهواره‌ای توسط CAT و مدیاتک عرضه می‌شود

نخستین گوشی با قابلیت پیامرسانی ماهواره‌ای به زودی عرضه می‌شود. این گوشی توسط شرکت CAT و با کمک MediaTek در حال توسعه است.

نخستین گوشی با قابلیت پیامرسانی ماهواره‌ای توسط دو شرکت معتبر MediaTek و CAT به زودی عرضه می‌شود. این گوشی می‌تواند به تمام مخاطبین شما در کسری از ثانیه پیام ارسال کند. این گوشی مجهز به چیپست 3GPP NTN شرکت MediaTek است که امکان ارتباط ماهواره‌ای را برای ارسال پیام فراهم می‌کند. ایده شرکت CAT، با ارتباط ماهواره‌ای گوشی آیفون 14 و هواوی کاملاً متفاوت است.

بیشتر بخوانید: قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 اولین عملیات نجات را با موفقیت انجام داد!

عرضه نخستین گوشی با قابلیت پیامرسانی ماهواره‌ای

درست وقتی که تصور می‌کنیم نوآوری در صنعت موبایل خشکیده، اتفاق تازه‌ای می‌افتد که ما را نسبت به آینده امیدوارتر می‌کند. در یکی از جدیدترین خبرها خوانده‌ایم که شرکت Bullitt Group به عنوان بخش موبایل کمپانی مطرح CAT با همکاری MediaTek قصد دارد محصول شگفت‌انگیزی را بسازد. ظاهراً این دو شریک تجاری جدید در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ از گوشی ماهواره ای CAT با عملکردی کاملاً متفاوت از آن چه که انتظار داریم رونمایی خواهند کرد.

نخستین گوشی با قابلیت پیامرسانی ماهواره‌ای

کمپانی Bullitt Group، گوشی‌ساز بریتانیایی قصد دارد نخستین موبایل مجهز به چیپست 3GPP NTN شرکت مدیاتک را تولید کند. گوشی کت به لطف این تراشه و نرم افزار ویژه‌ای که دارد، می‌تواند پیام‌رسانی پایدار را از طریق ارتباط ماهواره‌ای امکان‌پذیر کند. اما این یعنی وقتی کاربر به آنتن موبایل یا شبکه وای فای دسترسی ندارد، دستگاه به نزدیک‌ترین ماهواره متصل شده و از طریق آن پیام ارسال می‌کند؟ این در واقع شیوه کار قابلیت تماس ماهواره‌ای در گوشی‌های جدید اپل و هواوی است. ایده‌ای که کت در نظر دارد، چیز کاملاً متفاوتی خواهد بود.

گوشی ماهواره ای CAT

بله اپل و هواوی هم قابلیت اتصال ماهواره‌ای را ارائه می‌کنند؛ اما این تماس ماهواره‌ای فقط با سرویس‌های اورژانسی و در مناطقی انجام می‌شود که نه آنتن موبایل و نه شبکه Wi-Fi وجود داشته باشد. اما ایده‌ای که کت دارد به کاربران اجازه می‌دهد حتی به مخاطبان داخل گوشی خودش هم پیام ارسال کند! بله، Bullitt Group و مدیاتک می‌خواهند فناوری تماس ماهواره‌ای را به سطح تازه‌ای ببرند.

ریچارد وارتون، بنیان‌گذار شرکت انگلیسی Bullitt Group درباره گوشی ماهواره ای CAT می‌گوید:

مدت‌ها بود می‌دانستیم که می‌شود از ماهواره‌ها استفاده‌های بیشتری کرد؛ ولی چالش‌های فنی عظیمی برای بهره بردن از آن در یک گوشی هوشمند وجود دارد. مدیاتک و بولیت گروپ دو سالی است که سابقه و فناوری‌های خود را با یکدیگر به‌اشتراک گذاشته‌اند و مشترکاً در حال کار روی عصر جدید فناوری‌های ارتباط از راه دور در سریع‌ترین و ساده‌ترین راه ممکن هستند تا بتوانند آرامش خاطر را به مشتریان خود هدیه کنند.

نخستین گوشی با قابلیت پیامرسانی ماهواره‌ای

بولیت گروپ شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند کت است؛ محصولاتی که به گوشی‌های ضد ضربه و مستحکم مشهور هستند. حالا ظاهراً گوشی جدید این شرکت با کمک مدیاتک می‌تواند آزادانه بین اتصال سیم کارت و اتصال ماهواره‌ای جابجا شود.

البته به خاطر بسپارید که ارسال پیام از طریق ماهواره‌ها به اندازه آنتن خود سیم کارت داخل گوشی سریع نخواهد بود. حدود ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا یک گوشی به ماهواره متصل شده و یک پیغام را ارسال کند. قطعاً در آینده این مورد هم ارتقا پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره عرضه نخستین گوشی با قابلیت پیامرسانی ماهواره‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر