;
coinex

بررسی شیائومی 12 تی ؛ نگاه نزدیک به مشخصات گوشی جدید گیمینگ

شیائومی در 4 اکتبر (13 مهر) از گوشی‌های شیائومی 12T و 12T پرو رونمایی کرد؛ گوشی‌هایی که جایگزین سری شیائومی 11 تی می‌شوند. در این مقاله، به بررسی شیائومی 12 تی می‌پردازیم. در این بررسی هندزآن، مشخصات روی کاغذ این گوشی‌ها را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم.

در گوشی شیائومی 12 تی از لنز 200 مگاپیکسلی شیائومی 12 تی پرو خبری نیست؛ اما از نظر سرعت شارژ 120 وات، نمایشگر 120 هرتزی آمولد و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، چیزی از نسخه پرو کم ندارد. می‌توان گفت که این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای گیمرها باشد.

تراشه دایمنسیتی 8100 اولترا، این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ تبدیل کرده است. در ادامه، به بررسی اولیه مشخصات فنی شیائومی 12T می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 12 تی

گوشی‌های سری T شیائومی از لحاظ قدرت و عملکرد، گوشی‌هایی رده‌بالا محسوب می‌شوند و به نسبت مشخصات‌شان، با قیمت خوبی به‌فروش می‌رسند. شیائومی 12 تی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بررسی شیائومی 12 تی
بررسی شیائومی 12 تی

بررسی مشخصات شیائومی 12 تی به ما نشان می‌دهد که این گوشی با تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8100 اولترا، برای کاربرانی که به‌دنبال اجرای برنامه‌های سنگین و بازی هستند، مناسب است. این گوشی هوشمند، از نمایشگر AMOLED برخوردار شده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ 120 وات نیز از دیگر ویژگی‌های خوب این گوشی هستند.

شیائومی با قرار دادن دوربین 108 مگاپیکسلی (نسبت به دوربین 200 مگاپیکسلی در نسخه پرو) تلاش کرده تا قیمت این گوشی را کاهش دهد. گوشی‌های 12 تی و 12 تی پرو از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به هم هستند. هر دو گوشی، فریمی از جنس پلاستیک و نمایشگر تخت دارند؛ این درحالی‌است‌که گوشی‌های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو از فریم فلزی و نمایشگر خمیده بهره می‌برند.

دوربین اولترا واید این دو گوشی نیز 8 مگاپیکسلی است و نمی‌توان عملکرد خیلی بالایی را از آنها انتظار داشت. اما با توجه به قیمت شیائومی 12 تی و قدرت بالای تراشه، می‌توان از این اشکالات چشم‌پوشی کرد. در ادامه، جدول مشخصات گوشی‌ را مشاهده می‌کنید و سپس، به بررسی Xiaomi 12T از نظر طراحی و ساختار، نمایشگر، دوربین، عملکرد و باتری می‌پردازیم.

بررسی Xiaomi 12T شیائومی 112 تی
طراحی و ساختار
  • 163.1×75.9×8.6 میلی‌متر
  • وزن 202 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی مشکی، سیلور، آبی
نمایشگر
  • 6.67 اینچ AMOLED، رزولوشن 1220 در 2712 یکسل
  • نسبت نمایشگر به بدنه 86.7 درصد
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراکم پیکسلی 446 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس 5
  • نسبت تصویر 20:9
پردازنده
  • دایمنسیتی 8100 اولترا
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • چهار هسته 2.85 گیگاهرتز Cortex-A78 و چهار هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55
  • پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
رم و حافظه
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 3.1
  • عدم پشتیبانی از درگاه حافظه
دوربین
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسل واید، گشودگی دیافراگم 1.7، پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و OIS
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه، دریچه دیافراگم 2.2
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش  LED، پانوراما و HDR
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30، 60، 120 و 240 فریم در ثانیه، ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، پشتیبانی از HDR
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسل، دیافراگم 2.2
  • HDR، پانوراما
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 120 وات
اسپیکر اسپیکرهای استریو. عدم پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متر
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct
  • بلوتوث 5.3, پشتیبانی از A2DP و LE
  • USB Type-C 2.0 پشتیبانی از OTG
سایر ویژگی‌ها حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، طیف رنگ

بررسی شیائومی 12T از نظر طراحی و ساختار

همان‌طور که پیش از این گفتیم، ظاهر گوشی‌های Xiaomi 12T و Xiaomi 12T Pro شبیه به هم است. تفاوت اصلی در ظاهر این گوشی‌ها، این است که برجستگی بیشتری در ماژول دوربین نسخه پرو دیده می‌شود. هر دو گوشی نسبت به نسل قبلی شیائومی 11 تی و شیائومی 11 تی پرو، ظاهر ظریف و شیک‌تری دارند. کمی خمیدگی در لبه‌های پنل پشتی، این گوشی‌ها را جذاب‌تر می‌کند. پنل صیقلی پشتی به‌شکلی طراحی شده که اثر انگشت روی آن، به‌راحتی دیده نمی‌شود.

بررسی شیائومی 12 تی

شیائومی 12 تی با نمایشگر 6.7 اینچی را می‌توان یک گوشی نسبتا بزرگ دانست. این گوشی با وزن 202 گرم، در ابعاد 163.1×75.9×8.6 میلی‌متری ساخته شده است. زمانی که این گوشی را دست می‌گیرد، با نگاه کردن به فریم پلاستیکی و نمایشگر تخت آن، متوجه تفاوت آن با گوشی‌های پرچمدار می‌شوید.

بررسی مشخصات شیائومی 12 تی نشان می‌دهد که این گوشی از IP68 پشتیبانی نمی‌کند و در برابر گردوغبار و آب مقاوم نیست. اما نمایشگر گوشی با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. داخل جعبه، یک قاب محافظ قرار گرفته و صفحه نمایش نیز با یک لایه محافظ، پوشیده شده است.

در لبه پایینی گوشی، پورت USB-C و سینی سیم‌کارت را می‌بینید که دو سیم‌کارت را در خود جا می‌دهد. تمام دکمه‌ها نیز در لبه سمت راستی گوشی قرار دارند و در لبه بالایی، سنسور مادون قرمز تعبیه شده است. اسپیکرهای شیائومی 12 تی در لبه‌ بالایی و پایینی قرار گرفته‌اند و ماژول دوربین هم برجستگی کمی دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی شیائومی 12T از نظر نمایشگر

نمایشگر شیائومی 12 تی 6.7 اینچی است. اگر دست‌های کوچکی دارید، احتمالا کار کردن با گوشی با یک دست، برای شما آسان نخواهد بود. دوربین سلفی گوشی، در پانچ هول بالا و وسط نمایشگر قرار دارد.

بررسی شیائومی 12 تی
بررسی شیائومی 12T

بررسی شیائومی 12 تی نشان می‌دهد که در نگاه اول، نمی‌توانیم ایراد خاصی به نمایشگر گوشی بگیریم. این گوشی هوشمند از تکنولوژی نمایشگر AMOLED Dot بهره می‌برد و با توجه به رنگ‌های زنده و نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر که بین 30، 60، 90 و 120 هرتز متغیر است، می‌توان گفت که مصرف بهینه‌ای هم دارد. بد نیست بدانید که نرخ حساسیت لمسی گوشی نیز 480 هرتز است؛ بنابراین، سرعت پاسخ‌دهی خوبی دارد و به همین دلیل، گزینه‌ای عالی برای گیمرها محسوب می‌شود.

روشنایی نمایشگر در حالت typ و حداکثری، به ترتیب 500 و 900 نیت است. حداکثر روشنایی 900 نیت نشان می‌دهد که این گوشی، روشنایی کمتری نسبت به سایر رقیبان میان‌رده در بازار دارد.

بررسی شیائومی 12 تی از نظر دوربین

در ابتدای بررسی شیائومی 12 تی به این نکته اشاره کردیم که دوربین اصلی این گوشی، 108 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/1.67 اینچ است. این اندازه سنسور با اندازه سنسور دوربین آیفون 14 پرو برابر بوده و می‌توان گفت که با توجه به قیمتی که دارد، کیفیت و عملکرد خوبی هم خواهد داشت.

این گوشی هوشمند به سنسور سامسونگ ISOCELL HM6 مجهز شده که برای اولین بار، کار خود را با گوشی‌‌ ریلمی 9 آغاز کرد که دوربین خوبی ندارد. اما در شیائومی 12 تی،‌ ویژگی‌هایی مثل لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، دیافراگم f/1.7 و تکنولوژی ترکیب پیکسل (9 در 1) استفاده شده که در حالت استاندارد، عکس‌های 12 مگاپیکسلی استاندارد را ثبت می‌کند. در آینده، با بررسی دقیق عملکرد این دوربین متوجه می‌شویم که در عمل، چه توانایی‌هایی دارد.

بررسی مشخصات فنی شیائومی 12T

این گوشی هوشمند به لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید نیز مجهز شده است که با اندازه سنسور 1/4 و میدان دید 120 درجه، نمی‌توان انتظار بالایی از آن داشت. دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز احتمالا فقط جنبه تزئینی دارد؛ اما همه‌چیز با بررسی‌ دقیق‌تر گوشی در آینده، مشخص می‌شود.

در نمای جلویی شیائومی 12 تی، یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.24 قرار گرفته که می‌توان به آن امیدوار بود.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 12T از نظر نرم‌افزار و عملکرد

با بررسی شیائومی 12 تی متوجه می‌شویم که این گوشی در حالت پیش‌فرض،‌ اندروید 12 را همراه با رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌کند. افرادی که از گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو استفاده کرده‌اند، می‌دانند که باید چه انتظاری از رابط کاربری شیائومی 12 تی داشته باشند.

این گوشی هوشمند از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند. اندروید 12 در این گوشی به معنای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی و تامین امنیت از جانب گوگل است و این احتمال وجود دارد که تا سه سال پس از عرضه گوشی، آپدیت‌های اندرویدی برای این گوشی ارسال شوند.

بررسی مشخصات فنی شیائومی 12T
بررسی مشخصات فنی شیائومی 12T

رابط کاربری شیائومی، تاحدودی فضای سیستم‌عامل اندروید را تغییر داده و برخی المان‌های آن،‌ شبیه به iOS است؛ مثل Control Center. علاوه‌براین، ویژگی‌هایی هم به این رابط کاربری اضافه شده که از جمله آنها می‌توان به اسکنر ویروس اشاره کرد. هر زمان که بخواهید اپلیکیشنی را دانلود و نصب کنید، این اسکنر کار خود را آغاز می‌کند.

شیائومی معمولا اپلیکیشن‌های پیش‌فرض زیادی را روی گوشی‌های خود نصب کرده و تغییراتی را در اکوسیستم ایجاد می‌کند؛ با این‌حال، بسیاری از کاربران، نسخه‌های استاندارد و ساده اندروید را ترجیح می‌دهند.

با بررسی Xiaomi 12T از نظر سخت‌افزارها هم متوجه می‌شویم که این گوشی در دو نسخه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شود که فضای نسبتا مناسبی را برای ذخیره انواع عکس و فایل در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی از نصب کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین هنگام خرید، این موضوع مهم را فراموش نکنید.

از دیگر مشخصات شیائومی 12 تی باید به رم 8 گیگابایتی آن اشاره کرد که به احتمال زیاد،‌ توانایی خوبی در اجرای برنامه‌های سنگین را دارد. خبر خوب این است که ویژگی ذخیره انرژی شیائومی، به‌خوبی از عهده برنامه‌های باز در پس‌زمینه برمی‌آید و این موضوع را کنترل می‌کند.

بررسی شیائومی 12 تی از نظر دوربین

شیائومی 12 تی برخلاف نسخه پرو که به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده، از تراشه دایمنسیتی 8100 اولترا بهره می‌برد. تا حدود زیادی می‌توان به قدرت این تراشه امیدوار بود. تراشه‌های دایمنسیتی 8100 و 8100 مکس که نمونه عملکرد آنها را در گوشی‌های گران‌تر ریلمی GT Neo 3 و اوپو رینو 8 پرو دیده‌ایم، عملکرد خوبی داشتند و در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین، فراتر از انتظار ظاهر شدند.

در آینده نزدیک و با بررسی دقیق شیائومی 12 تی، باید دید که تراشه دایمنسیتی 8100 اولترا چه توانای‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 12 تی از نظر باتری

شیائومی در این گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که با توجه به تجربه‌های قبلی می‌توان گفت تا یک روز کامل، دوام می‌آورد. مخصوصا اگر روشنایی گوشی پایین باشد و از دستگاه برای کارهای معمولی استفاده کنید.

این باتری از سیستم شارژ سریع 120 وات پشتیبانی می‌کند و بنابر ادعای شیائومی، می‌تواند گوشی را در عرض 19 دقیقه کاملا شارژ کند. داخل جعبه گوشی، یک شارژر نیز قرار گرفته که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. بد نیست بدانید که در این گوشی، خبری از شارژ وایرلس نیست.

بررسی شیائومی 12 تی از نظر دوربین
بررسی شیائومی 12 تی

بررسی شیائومی 12 تی از نظر کیفیت صدا و قابلیت‌های اتصال

شیائومی 12 تی برخلاف نسخه پرو، از تنظیمات Harman Kardon برخوردار نیست. این گوشی هوشمند به اسپیکرهای استریو مجهز شده که در لبه پایین و بالایی قرار دارند. این گوشی از تنظیمات صدای 24bit/192kHz پشتیبانی می‌کند و به جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز نیست.

در لبه پایینی گوشی، پورت USB Type-C 2.0 قرار گرفته که توانایی پشتیبانی از OTG را دارد. از دیگر قابلیت‌های اتصال این گوشی می‌توان به وای فای 6، بلوتوث 5.3، مادون قرمز، NFC (بسته به بازار) و GPS اشاره کرد.

قیمت شیائومی 12 تی

فروش این گوشی به‌زودی در بازارهای جهانی آغاز می‌شود. در ایران نیز تعداد محدودی از فروشگاه‌ها، این گوشی را عرضه کرده‌اند؛ اما هنوز در همه فروشگاه‌ها موجود نیست. این گوشی در دو نسخه 8/128 و 8/256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت شیائومی 12 تی برای نسخه 128 گیگابایتی در بازارهای جهانی حدود 500 دلار است.

بررسی شیائومی 12 تی

سوالات متداول

آیا شیائومی 12 تی ارزش خرید دارد؟

در بررسی اولیه شیائومی 12 تی، همه‌چیز خوب به‌نظر می‌رسد. این گوشی نسبت به مشخصاتی که دارد، با قیمت مناسبی عرضه می‌شود. نمایشگر خوب، سرعت شارژ بالا و تراشه قدرتمند،‌ از جمله ویژگی‌های خوب این گوشی هستند. اما دوربین این گوشی، جای تردید دارد که در مقاله به جزئیات آن پرداختیم. اما اگر برای گیمینگ به یک گوشی خوب نیاز دارید، این گوشی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. البته بهتر است منتظر نتیجه بررسی‌های نهایی بمانید.

قیمت شیائومی 12T چقدر است؟

این گوشی هوشمند در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی با رم 8 گیگابایتی عرضه می‌شود. قیمت این دو نسخه در بازارهای جهانی، حدود 500 تا 600 دلار است.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

نظر شما درباره بررسی شیائومی 12 تی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر