;
coinex

افشای نقش توییتر در سانسور جریان رسوایی لپ‌تاپ پسر جو بایدن ؛ ایلان ماسک افشاگری می‌کند!

ایلان ماسک فایل های داخلی توییتر در خصوص سانسور جریان رسوایی لپ‌تاپ پسر جو بایدن را منتشر کرد. این رسوایی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020 بوده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر، روز جمعه مجموعه‌ای از توییت‌ها را منتشر کرد که فایل‌های داخلی این شرکت را فاش می‌کرد. بنابر این توییت‌ها به نظر می‌رسد که مدیریت قبلی ماجرای رسوایی لپ‌تاپ رها شده هانتر بایدن-پسر جو بایدن- را در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا دفن یا مسدود کرده است.

در یک سلسله اتفاقات طولانی، مت طیبی (Matt Taibbi)، روزنامه‌نگار مستقل گفت که «هزاران سند داخلی» را از منابع توییتر دریافت کرده است که به سانسور جریان رسوایی لپ‌تاپ پسر جو بایدن در توییتر اشاره می‌کنند که در آن، شرکت به‌طور بحث‌بر‌انگیزی مردم را از توئیت و پیام‌رسانی مستقیم درباره این موضوع مسدود کزده است.

بیشتر بخوانید: تعداد بازدیدهای توییت به زودی در توییتر نمایش داده می‌شود

نقش توییتر در سانسور جریان رسوایی لپ‌تاپ پسر جو بایدن

طیبی در توییتی نوشت: «توئیتر اقدامات خارق‌العاده‌ای برای سانسور جریان رسوایی لپ‌تاپ پسر جو بایدن انجام داد، پیوندها را حذف کرد و هشدارهایی مبنی بر اینکه ممکن است «ناامن» باشد، ارسال کرد. آن‌ها حتی انتقال آن را از طریق پیام مستقیم مسدود کردند، ابزاری که تاکنون برای موارد شدید، مانند پورنوگرافی کودکان اختصاص داده شده بود».

در واقع در سال 2020 روزنامه نیویورک‌پست، گزارشی با این تیتر به صورت عمومی منتشر کرد:‌ «ایمیلی نشان می‌دهد هانتر بایدن تاجری اوکراینی را به پدرش معرفی کرده است». در ادامه این تیتر مقاله‌ای آمده بود که به پدر هانتر بایدن، یعنی جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی، اشاره داشت که در آن زمان معاون باراک اوباما بوده است. با این حال این ماجرا هیچ‌وقت توجه رسانه‌های اصلی را به خود جلب نکرد و یکی از دلایلش هم فیلتر و سانسور این جریان از سوی توییتر و محدودیت دسترسی عموم بود.

سانسور جریان رسوایی لپ‌تاپ پسر جو بایدن

مدت کوتاهی پس از انتشار این مقاله نیویورک‌پست، توییتر با ابراز نگرانی در مورد مطالب به دست آمده از طریق هک، شروع به مسدود کردن این ماجرا کرد. توییتر سیاستی علیه توزیع «موضوعات و محتوای هک شده» دارد، که در راستای سرقت و سپس افشای ایمیل‌های دموکرات‌ها توسط عوامل سیاسی در انتخابات 2016 ایجاد شده است. توییتر در آن زمان این سیاست را به عنوان یکی از دلایل سانسور این مقاله عنوان کرده بود.

به گفته طیبی، یکی از کارمندان سابق توییتر این تصمیم را چنین شرح می‌دهد: «آن‌ها فقط آن را وابسته به یک نویسنده مستقل قلمداد کردند. در واقع هک بهانه بود، و در عرض چند ساعت، تقریباً همه متوجه شدند که این بهانه به خوبی انجام نمی‌شود. اما هیچ کس جرات این را نداشت که آن را به حالت قبلی برگرداند».

توصیف طیبی از اسناد داخلی به یک سوگیری جانبدارانه مدیریت قبلی توییتر از دموکرات‌ها اشاره دارد که به نوعی خیلی دیر به اطلاع مدیریت ارشد رسید. طیبی در توییتی اعلام کرد:

«یکی از موضوعات فرعی جالب توجه ماجرای لپ‌تاپ هانتر بایدن و بحث توییتر این است که چه مقدار از کارها بدون اطلاع جک‌ دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، انجام شد و چقدر زمان برد تا (به گفته یکی از کارکنان سابق) ماجرا به حدی بزرگ شود که حتی دورسی هم به آن ورود کند».

با این حال دورسی در طول جلسه استماع کنگره در مورد اطلاعات نادرست و رسانه‌های اجتماعی گفت که سانسور کردن گزارش نیویورک‌پست یک «اشتباه کامل» بوده است.

در واقع توییتر و فیس بوک گام‌های بزرگی برای محدود کردن انتشار این مقاله برداشتند. توییتر افراد را از توییت کردن لینک داستان یا ارسال آن در پیام‌های خصوصی مسدود کرد. فیس‌بوک نیز اعلام کرد که انتشار مقاله را تا بررسی‌های اشخاص ثالث کاهش می‌دهد.

طیبی نوشت که او هیچ مدرکی دال بر دخالت دولت در اقدام توییتر برای مسدود کردن این ماجرا ندیده است. هانتر بایدن همچنین گفته است که دادستان‌های فدرال در ایالت دلاور ایالات متحده در حال بررسی مالیات‌های او هستند، اما او متهم نشده است. او هر گونه تخلفی در این رابطه را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سانسور جریان رسوایی لپ‌تاپ پسر جو بایدن از سوی توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: aa.com

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر