;
coinex

درآمد چشمگیر دولت از عوارض خروج از کشور ؛ دولت رئیسی در 8 ماه رکورد کل سال را شکست!

درآمد چشمگیر دولت از عوارض خروج از کشور در سال جاری به طرز چشمگیری افزایش داشته است. گفته می‌شود این مبلغ در حدود 1500 میلیارد تومان است.

بر اساس آخرین آمارها، درآمد چشمگیر دولت از عوارض خروج از کشور بیش از 1500 میلیارد تومان برآورد شده است. این در حالی است که، میزان عوارض خروج از کشور در سال 1400 مبلغ، ۱۲۰۴ میلیارد تومان بوده است. این آمار نشان می‌دهد که این مبلغ از درآمد عوارض خروج کشور در سال گذشته، بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: رتبه بندی کیفی مدارس / ثبت نام مدارس الکترونیکی می‌شود

درآمد چشمگیر دولت از عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور یکی از منابع درآمدی برای دولت است که میزان آن هر سال در لایحه بودجه تعیین می‌شود. البته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بر خلاف سال های گذشته میزان عوارض خروج از کشور برای هر نفر مشخص نشد و فقط به طور کلی در بخش درامدهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

درآمد چشمگیر دولت از عوارض خروج از کشور

در این راستا، بررسی آمارهای عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی نشان داد که در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰۸۵ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است. این میزان در هفت ماه امسال به بیش از ۱۲۶۱ و در هشت ماه سال ۱۴۰۱ نیز به ۱۴۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

این درحالی است که طبق عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور طی سال ۱۴۰۰، میزان عوارض خروج از کشوری که دریافت شد ۱۲۰۴ میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره درآمد چشمگیر دولت از عوارض خروج از کشور چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر