;
coinex

حمله هکرهای ایرانی به سازمان دیده‌بان حقوق بشر ؛ اطلاعات سه فعال حقوق بشر لو رفت!

حمله هکرهای ایرانی به سازمان دیده‌بان حقوق بشر توسط خود این سازمان رسانه‌ای شده است. اما ماجرا چیست؟ با ما باشید.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر ساعاتی پیش مدعی شده که دو نفر از کارکنانش و همچنین 18 نفر از فعالان شامل روزنامه‌نگاران، پژوهشگران و دانشجویان مرتبط با مسائل خاورمیانه اخیرا مورد حمله هکرهایی که این سازمان «هکرهای تحت حمایت ایران» خوانده است،‌ قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: هکرهای ایرانی در فهرست تحت‌تعقیب‌ترین‌های FBI ؛ این هکرها چه اهدافی در سر دارند؟

حمله هکرهای ایرانی به سازمان دیده‌بان حقوق بشر

سایت دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرده که حملات اخیر از طریق مهندسی اجتماعی و فیشینگ در حال وقوع است و مهاجمان در تلاش هستند تا به اطلاعات حساسی که در اختیار کارمندان این نهاد و دیگر فعالان حوزه خاورمیانه قرار دارد دست پیدا کنند. ایسنا در گزارشی که در این خصوص تهیه کرده، بخشی از بیانیه دیده‌بان حقوق بشر را آورده که در آن آمده است:

 «هکرهای تحت حمایت حکومت ایران با ایجاد یک کارزار مهندسی اجتماعی و فیشینگ، دو تن از کارمندان دیده‌بان حقوق بشر و حداقل ۱۸ فعال، روزنامه‌نگار، محقق، افراد دانشگاهی، دیپلمات و سیاست‌مدار عالی‌رتبه‌ای که روی مسائل خاورمیانه کار می‌کنند را مورد حمله سایبری قرار داده‌اند. هکرهای تحت حمایت حکومت ایران، شدیدا در حال به کار گیری تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی و جمع‌آوری اطلاعات هستند و سعی می‌کنند از این طریق به اطلاعات حساس و اطلاعات تماسی که دراختیار محققان متمرکز بر خاورمیانه و گروه‌های جامعه مدنی است، دست پیدا کنند.»

حمله هکرهای ایرانی به سازمان دیده‌بان حقوق بشر ؛ اطلاعات سه فعال حقوق بشر لو رفت!

به علاوه نقل قولی از مسئول امنیت اطلاعات دیده‌بان حقوق بشر آورده است: «این موضوع به‌طور قابل ملاحظه‌ای، خطراتی را افزایش می‌دهد که روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر در ایران و در جاهای دیگر منطقه با آن مواجهند.» دیده‌بان حقوق بشر حمله فیشینگ را به نهادی به نام APT42 که از آن به نام بچه‌ گربه‌ی ملوس نیز یاد می‌شود، مرتبط کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان حقوق بشر، اطلاعات دست‌کم سه نفر شامل یک خبرنگار روزنامه آمریکایی، یک مدافع حقوق زنان ساکن خلیج فارس و مشاور تبلیغات سازمان پناهندگان بین‌الملل در دسترس هکرها قرار گرفته است.

هکرها به ایمیل، آرشیو حافظه کلاد، تقویم‌ها و دفترچه تماس دسترسی پیدا کرده و سرویس گوگل تیک‌آوت را پیاده کرده‌اند. همچنین مهاجمان حدود پنج روز دسترسی را حفظ کرده‌اند یعنی تا زمانی که این سازمان به آن‌ها اطلاع‌رسانی و کمک کرده دسترسی هکرها را قطع کنند.

بررسی‌های دیده‌بان حقوق بشر همچنین نشان از ناکافی بودن حفاظت‌های امنیتی گوگل برای تأمین امنیت داده‌های کاربران داشته و از گوگل خواسته فورا هشدارهای امنیتی حساب جی‌میل را تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حمله هکرهای ایرانی به سازمان دیده‌بان حقوق بشر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درود بر هکرهای ایرانی غرب د آمریکا و متحدانشان به هر شکل و شیوه ای اطلاعات محرمانه ایران را میدزدند حالا از یه حمله حکری ناراحتید ؟؟

    پاسخ