;
coinex

آپدیت جدید تلگرام آذر 1401 [+ قابلیت‌های جدید]

آپدیت جدید تلگرام آذر 1401 همراه با قابلیت‌های جدید منتشر شد. در این آپدیت، تلگرام شیوه جدید نام‌نویسی در اپلیکیشن خود را معرفی کرد.

آپدیت جدید تلگرام آذر 1401 همراه با ویژگی نام‌نویسی با شماره‌های ناشناس منتشر شد. این قابلیت به شما امکان ثبت‌نام در تلگرام با استفاده از شماره‌های مجازی را می‌دهد و دیگر نیازی نیست حتماً از شماره شخصی خود استفاده کنید. همچنین در این آپدیت، نسل جدید تاپیک‌ها و ایموجی‌های جذاب قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: تمسخر واتساپ توسط تلگرام ؛ جنگ پیامرسان‌ها وارد مرحله جدیدی شد!

آپدیت جدید تلگرام آذر 1401

پیام‌رسان تلگرام سال‌ها بود که برای ثبت‌نام از کاربران می‌خواست سیم‌کارت داشته باشند و شماره خود را به این سرویس بدهند. اما حالا در آپدیت جدید این اپلیکیشن، این پیش‌نیاز از بین رفته و امکان ساخت شماره مجازی ناشناس برای ثبت‌نام فراهم شده است.

همه دستگاه‌های موجود در بازار سیم‌کارت ندارند و با توجه به عرضه آیفون‌های بدون سیم‌کارت در آمریکا، تلگرام هم قدم در مسیر پشتیبانی از شماره‌های مجازی گذاشته است. این شرکت در بروزرسانی پیام‌رسان خود نیاز به سیم‌کارت را حذف کرده و با همکاری وب‌سایت Fragment به کاربران اجازه می‌دهد تا با ساخت یک شماره ناشناس مجازی بتوانند از قابلیت‌های مختلف این سرویس استفاده کنند.

آپدیت جدید تلگرام آذر 1401

وب‌سایت Fragment که پیش‌تر برای فروش نام‌های کاربری تلگرام راه‌اندازی شده بود، حالا شماره‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که خصوصی و درست مثل سیم‌کارت‌ها، منحصر به خود شماست. البته این شماره‌ها که با پیش‌شماره 888 عرضه می‌شوند، رایگان نیستند و در ازای دریافت هزینه به فروش می‌رسند.

دیگر قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام آذر 1401

این بروزرسانی همچنین ویژگی‌های دیگری را برای حفظ حریم خصوصی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این ویژگی‌ها که قبلاً هم به نحو دیگری در اختیار کاربران قرار داشت، تایمر حذف خودکار چت‌هاست. پیش‌تر این ویژگی فقط برای چت‌های تکی وجود داشت، اما حالا می‌توانید آن را به‌صورت سراسری برای تمام چت‌ها فعال کنید تا با گذشت یک مدت زمان خاص، تمام گفتگوهای جدید حذف شوند.

البته این ویژگی در حالت پیش‌فرض باعث حذف پیام‌هایی می‌شوند که از زمان تعیین تایمر ارسال شده باشند. اما اگر بخواهید، می‌توانید به‌شکل دستی معین کنید که امکان حذف پیام‌های قبلی با تایمر در کدام چت‌ها وجود داشته باشند.

دیگر قابلیت جدید آپدیت تلگرام، تغییراتی در بخش تاپیک‌هاست که با عنوان Topics 2.0 معرفی شده است. این بروزرسانی به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی در صورت فعال‌شدن تاپیک‌ها در یک گروه، بتوانند پیام‌ها را مانند قبل بدون دسته‌بندی ببینند. به‌علاوه، حالا شمارنده پیام‌ها در فهرست تاپیک‌ها با توجه به اینکه شما قبلاً به کدام تاپیک سر زده‌اید، با یکدیگر فرق می‌کنند. همچنین حالا هر گروه می‌تواند حداکثر پنج تاپیک پین‌شده داشته باشد.

آپدیت جدید تلگرام آذر 1401

قابلیت بعدی برای گروه‌ها، فیلتر Aggressive Anti-Spam است. این ویژگی به مدیران گروه‌های بزرگ با بیش از 200 عضو اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ابزارهای شخص ثالث، از طریق الگوریتم‌های خودکار به مدیریت پیام‌های اسپم بپردازند. آن‌ها همچنین می‌توانند اشتباهات این الگوریتم‌ها را به تلگرام گزارش کنند.

افزون بر این، تلگرام حالا به کاربرانی که آیدی عمومی ندارند و نمی‌خواهند شماره خود را در اختیار بقیه بگذارند، اجازه می‌دهد تا یک کد QR موقتی ایجاد کرده و از طریق آن اکانت خود را در اختیار فرد یا افرادی قرار دهند که می‌خواهند با آن‌ها حرف بزنند.

آخرین ویژگی نسخه جدید تلگرام افزایش جزئیات بخش Storage Usage در اندروید است. این بخش حالا به شما نشان می‌دهد که هر چت چقدر فضا را روی دستگاه شما اشغال کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آپدیت جدید تلگرام آذر 1401 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر