;
coinex

صادرات تارا برقی توسط ایران خودرو ؛ اولین خودرو برقی ایرانی صادر می‌شود!

اخیراً خبرهایی مبنی بر صادرات تارا برقی توسط ایران خودرو به گوش می‌رسد. اگر این خبر صحت داشته باشد، این خودرو اولین محصول برقی شرکت‌های خودروساز ایرانی محسوب می‌شود.

صادرات تارا برقی توسط ایران خودرو خبری است که اخیراً با پیگیری‌های‌ انجام شده از این خودروساز ایرانی صحت آن تایید شده است. در واقع تارا اولین خودروی برقی ایرانی بوده که با تلاش ایران خودرو موفق به کسب گواهینامه‌های صادراتی (Export Licenses) شده است. بنابراین این خودرو را باید نخستین محصول برقی شرکت‌های خودروساز ایرانی قلمداد کنیم که موفقیت بزرگی همچون حضور در بازارهای بین‌المللی را کسب خواهد کرد.

گفتنی است چالش های زیادی در مقابل مصرف کنندگان داخلی در این حوزه قرار دارد. در واقع این خبر در حالی از سوی خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص منتشر شده، که هنوز بازار ایران آمادگی حضور محصولات برقی را ندارد تا چه برسد که مردم بتوانند از خریداری و رانندگی با یک خودروی برقی تولید داخل لذت ببرند. با این حال طبق گفته‌های مدیرعامل تام ایران خودرو، این شرکت خودروساز اکنون توانسته تکنولوژی‌های مهمی را کسب کند. کیوان وزیری در این خصوص اعلام کرد: «آزمون‌های نمونه تولیدی که در حد توان داخلی بوده به انجام رسیده است و آزمون‌های خارج کشور نیز تا پایان سال انجام خواهد شد».

بیشتر بخوانید: کمپانی چینی BYD بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان ؛ تسلا و تختی که دیگر مالکش نیست!

صادرات تارا برقی توسط ایران خودرو چگونه میسر می‌شود؟

این مدیر خودروساز عقیده دارد مسئله بسیار مهم در این حوزه، بحث آمادگی زیرساخت‌های لازم و ضروری برای آن بوده که این امر خود مانع بزرگی بر سر راه عرضه خودرو برقی در کشور قلمداد می‌شود.

او در ادامه در مورد زیرساخت‌ها و موانع بزرگ عرضه خودروهای برقی در ایران گفت: «برای اینکه چنین خودروهایی بتوانند در بازار داخلی جایگاهی برای خود فراهم کنند و مصرف کنندگان داخلی توجهی بیشتری به آن‌ها نشان دهند، نیاز به احداث ایستگاه‌های شارژ در سراسر کشور و همچنین شبکه خدمات پس فروش گسترده توسط شرکت‌های خودروساز داریم. ایجاد شبکه شارژ سراسری و همچنین خدمات رسانی به موقع را می‌توان اولین نگرانی مصرف‌کنندگان خودروهای برقی داخلی در نظر بگیریم. البته ایجاد شبکه گسترده ایستگاه‌های شارژ را نمی‌توان جز وظایف شرکت‌های خودروساز محسوب کرد و برای توسعه آن نیازمند مدیریت کلان از سوی دولت و ایجاد یک هماهنگی فرا بخشی در این زمینه هستیم».

صادرات تارا برقی توسط ایران خودرو

با این حال وزیری در ادامه اظهارات خود به این نکته تاکید کرد که ایجاد شبکه گسترده خدمات پس از فروش بدون شک متوجه شرکت‌های خودروساز خواهد بود. او در ادامه افزود: «خودروسازان باید در این زمینه علاوه بر برنامه‌ریزی برای آموزش نیروی کار ماهر در رابطه با تجهیز مراکز تعمیرگاهی و نمایندگی‌های خود در کل کشور، برنامه‌ریزی‌های لازم را در این موارد به انجام برسانند».

مدیرعامل ایران خودرو، در ادامه بررسی چالش‌های عرضه خودروهای برقی در ایران گفت:

«علاوه بر دو مورد مذکور باید توجه کنیم که تولید خودروهای برقی بدون توجه به برنامه‌ریزی جهت تولید باتری به نتیجه نخواهد رسید. شرکت‌های خودروساز قادر نیستند در این زمینه به صورت مستقل عمل کنند و نیاز است تا در این ارتباط نیز با سایر بخش‌ها هماهنگی لازم ایجاد شود».

چالش چهارمی که در این موضوع توجه به آن بسیار با اهمیت است، بحث تدوین استانداردهای لازم در بخش تولید خودروهای برقی است. در این راستا لازم به یادآوری است که تدوین استانداردهای مذکور به منظور استفاده در خطوط تولید شرکت‌های خودروساز را می‌توان جز وظایف سازمان ملی استاندارد قلمداد کرد.

با توجه به چالش‌های مطرح شده می‌توان این مسئله را نتیجه گرفت که راه حل بخش عمده‌ای از چالش‌های مرتبط با فراگیر شدن خودروهای برقی را باید در خارج از شرکت‌های خودروساز پیدا کرد و چیزی که باید مورد نظر مدیران خودروساز قرار بگیرد در واقع امر تامین نیروی کار ماهر جهت ارائه خدمات تعمیرگاهی است.

آنطور که به نظر می‌رسد تا زمانی که چالش‌های یاد شده رفع نشود مصرف‌کنندگان اقبال مطلوبی نسبت به خودروهای برقی داخلی نشان نخواهند داد و در صورت تولید توسط خودروسازان این خودروها احتمالاً با استقبال مردم روبرو نشده روی دست تولید‌کنندگان خواهند ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صادرات تارا برقی توسط ایران خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر