;
coinex

تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت / مرحله اول و دوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می‌شود؟

مسئولان خبر از تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت داده‌اند. مبلغ سود سهام عدالت دو برابر میزان سال گذشته خواهد بود و طی دو مرحله واریز می‌شود.

قرار بود که سود سهام عدالت طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود که اولین مرحله آن در آذر ماه سال جاری و مرحله بعدی در اسفند ماه باشد.

اما حال خبر از تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت رسیده است. این سود که از مبلغ سال گذشته بیشتر خواهد بود، قرار است در دی ماه به حساب سهامداران واریز شود.

بیشتر بخوانید: جزئیات واگذاری سهام عدالت جاماندگان اعلام شد

تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت

بنابر اعلام جدید، سود سهام عدالت تا پایان ماه آینده پرداخت‌ می‌شود. حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در رابطه با تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت اظهار کرد:

مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت
تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت

کسانی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشده‌اند در ماه آینده این سود به حسابشان واریز خواهد شد؛ در همین راستا روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام‌ کرد:

نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبه‌رو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرآیند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.

مطابق با این اطلاعیه شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد و یا مشترک، حساب ارزی و حساب بلندمدت از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که موجب عدم واریز سود به حساب این سهامداران شده است.

از اسفندماه سال گذشته تاکنون سه مرحله سود سنواتی سال‌های 1398 و 1399 به حساب 684 هزار سهامداری که مشکلات حساب خود را برطرف کرده‌اند، پرداخت شده است.

سود سهام عدالت 1401 نسبت به سال گذشته دو برابر شده و تمامی کسانی که مشمول این سهام و سود می‌شوند در ماه آینده سود سهامشان به حساب بانکی‌ آن‌ها واریز می‌شود.

جزئیات سود سهام عدالت

تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت
سهام عدالت

حسین قربان زاده در گفتگوی تلویزیونی به جزئیات این سود پرداختی اشاره کرده و همچنین نسبت به تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام کرد که:

 امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود 29 هزار میلیارد تومان بود. وجود چنین ارقامی نشان دهنده افزایش 2 برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین ادامه داد:

 با مطرح شدن این موضوع در شورای عالی بورس و نیز تاکید وزیر اقتصاد، قرار بر این است تا سود سهام عدالت در 2 نوبت واریز شود که امیدواریم نوبت نخست آن تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال انجام شود.

مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت همچون سال گذشته به حساب سهامدرادان واریز می‌شود اما زمان پرداختی مرحله اول دچار تغییراتی شد که تا پایان ماه آینده به حساب تمامی افراد واریز می‌شود. همچنین حسین قربان زاده در رابطه با تفاوت سهم افراد و میزان پرداختی اظهار کرد:

 عملا مشمولان سهام عدالت با دریافت 2 برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته همراه خواهند بود.

سود سهام عدالت به حساب 49 میلیون ذینفع در ماه آتی واریز می‌شود که میزان 60 هزار میلیارد تومان سود از بابت سهام سهامدارن کسب شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تغییر زمان پرداخت سود سهام عدالت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر