;
coinex

طرح عجیب چین برای ساخت یک شهر شناور بزرگ رونمایی شد [+ تصاویر]

به‌زودی شاهد ساخت عجیب‌ترین شهر جهان در کشور چین خواهیم بود. گفته می‌‌شود که این شهر شناور بزرگ اخیرا در دستور کار کشور چین قرار گرفته است.

این شهر شناور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور چین و بزرگ‌ترین پروژه شهرسازی در سراسر جهان شناخته می‌شود. البته ایده پروژه تقریبا ۷ سال پیش مطرح شد و اکنون پس از بررسی و ارزیابی آن، در دستور کار دولت چین قرار گرفته است. گفتنی است که آژانس طراحی At Design Office در سال 2015 برای اولین بار ایده ساخت یک شهر شناور را در کشور چین مطرح کرد. باتوجه به این‌که شهر مذکور باید کاملا روی آب شناور باشد نیازمند یک طراحی منحصربه‌فرد خواهد بود که نظیر آن در هیچ نقطه‌ای از جهان ندیدیم. در ادامه، اطلاعاتی درباره شیوه ساخت شهر و ویژگی‌های آن را شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: هواپیمای بدون سرنشین قاره‌پیما چین معرفی شد [+تصویر]

ساخت شهر شناور بزرگ در کشور چین

طبق گفته مهندسان شهر شناور بزرگی که قرار است در کشور چین ساخته شود، شامل یک بدنه از پیش طراحی شده با طول 150 متر و عرض 30 متر در اطراف بخش اصلی شهر می‌شود. علاوه‌براین، طراحان یک اسکله برای زیردریایی‌های غیرنظامی و یک اسکله برای قایق‌های کوچک در نظر گرفته‌اند. در این میان نیز یک بندر بزرگ برای کشتی‌های کروز ساخته خواهد شد. برای جابه‌جا شدن و دیدن نقاط مختلف شهر نیز ‌جایی برای نگرانی وجود ندارد. بزرگ‌راه‌هایی روی آب و زیر سطح آب احداث می‌شوند که حمل‌ونقل را در این شهر شناور بزرگ ممکن می‌سازد. لازم به ذکر است که ابعاد کلی شهر حدود 4 مایل مربع خواهد بود.

شهر شناور چین

At Design Office یکی آژانس‌ طراحی شناخته شده در جهان است که دفترهای آن در دو کشور انگلستان و چین حضور دارند. همانطور که گفتیم وظیفه طراحی شهر شناور چین برعهده At Design بوده و شرکت ساخت‌وساز چینی CCCC-FHDI این طراحی را سفارش داده است. ماکت‌هایی که از این شهر ساخته شده بیشتر به فیلم‌های علمی تخیلی شباهت دارند و علاوه‌بر دشوار بودن پروژه، هزینه‌های گزافی را برای کشور چین به همراه خواهد داشت. باوجود تمام مشکلات، پروژه ساخت شهر شناور بزرگ چین کلید خورده و در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، در آینده شاهد رونمایی از بزرگ‌ترین پروژه شهرسازی تاریخ خواهیم بود.

بزرگ‌ترین شهر شناور جهان

اگرچه در طول تاریخ هیچ سازه‌ای مشابه این شهر ساخته نشده، اما فناوری که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد در پروژه‌های دیگر موثر واقع شده است. شرکت ساخت‌وساز چینی CCCC-FHDI پل 50 کیلومتری در سه شهر هنگ‌کنگ، ماکائو و ژوهای احداث کرده و از فناوری‌هایی که جهت ساخت این پل‌ عظیم استفاده کرده، برای ساخت شهر شناور چین بهره می‌برد. همچنین، خالی از لطف نیست این موضوع را مطرح کنیم که قسمتی از این پل 50 کیلومتری، در واقع یک تونل زیرآبی است که به یک جعبه بتنی پیش‌ساخته به طول 150 متر متصل می‌شود.

پروژه شهرسازی جدید چین

یکی از نکات قابل توجه‌ درباره شهر شناور بزرگ چین، خودکفایی آن خواهد بود. طراحان این موضوع را در نظر دارند که نباید نیازهای اولیه شهر از سایر نقاط کشور تامین شود و به همین دلیل در این شهر شناور شاهد مزارع، جوجه‌کشی، تاسیسات جمع‌آوری زباله و… خواهیم بود. ناگفته نماند که این شهر از اتصال ماژول‌های 6 ضلعی ساخته می‌شود. هرچند تا اتمام این پروژه، دولت چین باید هرینه‌های هنگفتی را متقبل شود اما به گفته آژانس طراحی At Design چنین پروژه‌هایی می‌تواند تاثیر مثبتی روی اقتصاد کشور و جامعه داشته باشد. همچنین، به دنبال ساخت پروژه فرصت‌‌های شغلی، آموزشی، تجاری و تفریحی متعددی در سطح جامعه به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شهر شناور بزرگ چین چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر