;
coinex

رده‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد [+جدول 10 کسب‌وکار برتر]

رده‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد ممکن شد. از این‌پس کسب‌وکارهای اینترنتی بر اساس رتبه اعتماد دسته‌بندی می‌شوند.

روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، خبر از رده‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد بر اساس رتبه اعتماد و با نشان ستاره داد. این کسب‌کارها از نشان 5 ستاره تا 1 ستاره دسته‌بندی خواهند شد که 5 ستاره بالاترین رتبه ممکن را در جدول دارد و مردم می‌توانند با خیال راحت اقدام به خرید کنند. اما در کسب‌کارهای با نشان 1 ستاره، بهتر است شیوه پرداخت خود را «پرداخت در محل» انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: لغو الزام کسب اینماد توسط دیوان عدالت اداری ؛ شاپرک نقش حاکمیتی ندارد!

رده‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این اقدام پس از ارسال پیامک و توصیه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای توجه به رتبه اعتماد کسب و کارهای مجازی ذیل لوگوی اعتماد صورت گرفته است.

براین اساس حتی‌الامکان خرید باید از کسب‌وکارهای با رتبه اعتماد بالاتر به ترتیب پنج‌ستاره (بالاترین رتبه اعتماد)، چهارستاره و سه‌ستاره تا دوستاره و نهایتاً یک‌ستاره باشد و نهایتاً در صورت اصرار به خرید از کسب‌وکارهای با رتبه اعتماد پایین‌تر، ترجیحاً هنگام خرید پرداخت آنلاین انجام نشده و به صورت پرداخت در محل باشد تا پس از تحویل و رؤیت کالا، پرداخت انجام شود.

رده‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد
۱۰ کسب و کار ابتدایی لیست دارندگان اینماد

لذا از این پس برای معرفی کسب‌وکارهای برتر و سهولت دسترسی مردم به آنها، مرتب‌سازی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد (منوی مصرف‌کنندگان- فهرست دارندگان اینماد) و همچنین شرکت‌های خدمات پرداخت و پرداختیارها در پنجره واحد تجارت الکترونیکی (بخش درخواست درگاه پرداخت اینترنتی) و سکوهای غرفه‌سازی و فروشگاه‌سازی در پنجره واحد تجارت الکترونیکی بر اساس رتبه اعتماد آن‌ها خواهد بود.

با توجه اینکه اعتماد مفهومی صفر و یک نبوده بلکه طیفی و مدرج است، طراحی اینماد از ابتدا شامل پنج سطح در نظر گرفته شده بود. بر همین اساس پروژه رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی از سال ۱۳۹۶ طی سه فاز اجرایی شد و کسب‌وکارها امکان دریافت ستاره‌های دوم تا پنجم اینماد را پس از طی ارزیابی تخصصی در سه حوزه امکانات و توانمندی‌ها، سوابق عملکردی و شاخص‌های مالی پیدا کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رده‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد چیست؟ نظرات خود را با ما در تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر