;
coinex

سوپراپلیکیشن مایکروسافت با قابلیت خرید، پیامرسانی و جستجو به زودی عرضه می‌شود

این روزها سوپراپلیکیشن مایکروسافت در حال ساخت و توسعه توسط این شرکت است. این برنامه مواردی مانند جستجو، خرید و پیام رسانی را به کاربران ارائه خواهد داد.

اخبار جدید حاکی از آن هستند که شرکت مایکروسافت تولید یک سوپر اپلیکیشن را در صدر برنامه‌های خود قرار داده تا در آن خدماتی مانند پیام رسانی، خرید، جستجوی وب و اخبار را در یک واحد ترکیب کند. این مسئله، تلاش آشکار مایکروسافت برای ایجاد یک پلتفرم اختصاصی مانند فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت ویندوز 8.1 را بازنشسته کرد ؛ تاریخ اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 8.1

سوپراپلیکیشن مایکروسافت

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط The Information منتشر شده، مایکروسافت به دستور ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل این شرکت، در مراحل اولیه ساخت یک سوپر اپلیکیشن چند منظوره است. نادلا به تیم‌های مایکروسافت دستور داده است تا موتور جستجوی این شرکت یعنی Bing را در سایر سرویس‌ها و برنامه‌ها، مانند Microsoft Teams و Outlook، به عنوان زمینه‌ای برای ساخت یک اپلیکیشن چند منظوره ادغام کنند.

البته هنوز مشخص نیست که مایکروسافت در نهایت چنین اپلیکیشنی را راه اندازی خواهد کرد یا خیر، با این حال افرادی که از برنامه‌ها و دورنمای این شرکت مطلع هستند معتقدند که مدیر عامل شرکت، زمینه‌های لازم برای تولید این برنامه را با فشار بر موتور جستجوی بینگ برای کار بهتر با دیگر محصولات موبایلی مایکروسافت، ایجاد کرده است. به عنوان مثال، او به توسعه دهندگان موتور جستجوی بینگ دستور داده است تا آن را با برنامه‌های پیام‌رسانی و ایمیل مانند Outlook و Microsoft Teams ادغام کنند تا اشتراک‌گذاری نتایج جستجو در پیام‌ها برای مشتریان آسان‌تر شود. قابل ذکر است که سخنگوی شرکت مایکروسافت در این باره هنوز نظری ارائه نداده است.

سوپراپلیکیشن مایکروسافت

همان طور که می‌دانید مایکروسافت از جمله شرکت‌هایی که خدماتشان را فقط در دسترس کاربران عادی قرار می‌دهند نیست، چرا که تجارت اصلی این شرکت بر مبنای فروش نرم افزارها و برنامه‌ها قرار گرفته است. مایکروسافت نیز اعلام کرده است که با ارائه خدمات مستقیم مانند سوپر اپلیکیشن، مشتریان را به استفاده بیشتر از محصولاتش ترغیب خواهد کرد.

متاسفانه مایکروسافت در گذشته نتوانست اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های بزرگ اجتماعی مانند TikTok و Pinterest را که می‌توانست بخشی از برنامه‌های بزرگ‌ این شرکت باشد، خریداری کند. همچنین گزارش‌های اخیر برخی از تلاش‌های ناموفق مایکروسافت در گذشته، برای پیشی گرفتن از گوگل در تبدیل شدن به موتور جستجوی پیش فرض آیفون را نشان می‌دهد.

گوگل سالانه میلیاردها دلار به اپل می‌پردازد تا موتور جستجوی آن به صورت پیش‌فرض در آیفون‌ها باقی بماند. با اینکه کاربران می‌توانند در هر زمانی موتور جستجوی خود را تغییر دهند، اما تنظیمات پیش‌فرض آیفون، مرورگر Bing مایکروسافت را در حاشیه قرار داده است. شرکت مایکروسافت نیز بارها تلاش کرده تا از طریق مذاکره با مدیران اپل از پیش فرض بودن موتور جستجوی گوگل جلوگیری کند، اما هر بار شکست خورده است.

به گفته یکی از کارمندان سابق شرکت مایکروسافت، هرساله به طور دوره‌ای جلساتی برای عقد قرارداد میان مایکروسافت و اپل برگزار می‌شود، اما متاسفانه گوگل هر بار برنده این معامله بوده است. طبق سخنان این شخص، مذاکرات معمولا مستقیم بین نادلا و مدیران ارشد اپل و پشت درهای بسته انجام می‌شود. بنابراین بسیاری از مدیران ارشد مایکروسافت درباره پیشنهادات و روند اجرایی این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

همچنین مایکروسافت در سال 2012 یک کمپین روابط عمومی را راه اندازی کرد تا نشان دهد که مرورگر Bing در مقایسه با گوگل، برای افراد دارای ناتوانی بینایی بهتر است، با این حال این حرکت عمومی برای جلب رضایت اپل کافی نبود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره سوپراپلیکیشن مایکروسافت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با احترام
    بهترین پیام رسان تلگرام است
    اگر مایکروسافت موفقیت را می‌خواهد باید تلگرام را بخرد

    پاسخ