;
coinex

تمرکز کنگره آمریکا بر امنیت سایبری در لایحه جدید بودجه دفاعی کشور!

مطابق بودجه دفاعی جدید ایالات متحده به نظر می‌رسد که تمرکز کنگره آمریکا بر امنیت سایبری است. همچنین نقش‌ها و قابلیت‌های جدیدی در بودجه 2023 وجود دارند.

کنگره ایالات متحده قرار است در مورد سیاست دفاعی سالانه این کشور رای‌گیری کند که در سال 2023 بودجه 858 میلیارد دلاری به طور سالانه برای آن در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آن صرف امنیت سایبری خواهد شد.

به نظر در سیاست‌های 2023 بودجه بیشتری برای ماموریت‌های به اصطلاح «شکار رو به جلو» (hunt forward) در نظر گرفته شده و همچنین نقش رهبری و قابلیت‌های جدیدی نیز برای رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از شدیدترین حملات سایبری به ایران خبر داد

تمرکز کنگره آمریکا بر امنیت سایبری

مأموریت‌های «شکار رو به جلو» آمریکا در واقع همان ماموریت‌هایی است که توسط فرماندهی سایبری انجام می‌شود، این سازمان در سال 2023 حدود 44 میلیون دلار بودجه دریافت خواهد کرد تا آن‌ها را حتی مؤثرتر از قبل کند. بنابراین تمرکز کنگره آمریکا بر امنیت سایبری است. مأموریت‌های «شکار رو به جلو» به عنوان عملیات سایبری «کاملاً دفاعی» توصیف می‌شوند که فرماندهی سایبری را به درخواست کشورهای هم‌دسته انجام می‌دهد. به عنوان بخشی از این عملیات، تیم «Hunt forward» فعالیت‌های سایبری مخرب در شبکه‌های کشور میزبان را مشاهده و شناسایی می‌کند.

این لایحه همچنین نقش جدیدی تحت عنوان معاون وزیر سیاست سایبری در وزارت دفاع را معرفی خواهد کرد. شخصی که این نقش را به عهده می‌گیرد، وظایف متعددی را بر عهده خواهد داشت که از جمله می‌توان به گزارش سالانه به قانون‌گذاران درباره نحوه همکاری فرماندهی سایبری با آژانس امنیت ملی اشاره کرد.

تمرکز کنگره آمریکا بر امنیت سایبری

علاوه بر این، در این لایحه آمده است که رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌تواند در شرایط خاصی دستور عملیات در «فضای سایبری خارجی» را بدهد. از جمله این شرایط خاص زمانی است که «یک عملیات جنگی فعال، به‌طور سیستمی و مداوم حملاتی را در فضای سایبری توسط یک قدرت خارجی» علیه دولت ایالات متحده یا زیرساخت‌های سازمان‌های حیاتی این کشور انجام دهد.

در نهایت، وزارت امور خارجه یک دفتر جدید امنیت سایبری را احداث خواهد کرد که توسط سخنران افتتاحیه آن، نیت فیک، رهبری خواهد شد.

ایالات متحده در چند سال گذشته متحمل تعدادی حملات سایبری شدیدی شده است که دولت را بر آن داشته تا موضع محکم‌تری در برابر عوامل تهدیدکننده داخلی و خارجی اتخاذ کند. حملات باج‌افزاری علیه زیرساخت‌های حیاتی و سازمان‌های دولتی، از جمله حمله به خط لوله Colonial که توزیع نفت و گاز را در تعدادی از ایالت‌های آمریکا مختل کرد، آسیب‌های جدی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تمرکز کنگره آمریکا بر امنیت سایبری با اختصاص بودجه بیشتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر