;
coinex

نکات کلیدی هنگام خرید وب کم

وب کم از ضروری‌ترین ابزارها برای داشتن حضوری فعال در دنیای مجازی، دورکاری و برگزاری جلسات آنلاین و تماس‌های تصویری است. ازاین‌رو نیاز به وب‌کم این روزها بیش از پیش احساس می‌شود. اگر شما نیز به دنبال خرید یک دوربین هوشمند هستید لازم است با نکات مهم هنگام خرید وب کم بیشتر آشنا شوید، ازاین‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

بررسی کیفیت و سرعت تصاویر ارسالی

در وب‌کم‌های مختلف میزان سرعت و کیفیت تصاویر ارسالی با یکدیگر متفاوت است. کیفیت تصاویر در وب‌کم‌های ارزان قیمت نسبت به نمونه‌های گران‌تر پایین‌تر است. بنابراین لازم است در هنگام خرید وب کم به نرخ فریم (تعداد ثبت تصویر در ثانیه) و رزولوشن (وضوح تصویر) توجه کنید. این معیار در هنگام مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین گزینه تاثیر بسزایی دارد.

· رزولوشن تصاویر

منظور از رزولوشن در راهنمای خرید وب کم وضوح تصاویر ارسالی است. وضوح تصاویر دوربین بر اساس تعداد پیکسل‌های آن تعیین می‌شود. باکیفیت‌ترین وب‌کم‌ها دارای کیفیت اولترا اچ دی یا 4K هستند که از تعداد 3840*2160 پیکسل پشتیبانی می‌نمایند. این دستگاه‌ها به دلیل تولید تصاویر با حجم خیلی بالا مناسب جلسات کاری آنلاین نیستند. وب‌کم‌هایی که کیفیت فول HD یل 1080 P دارند از تعداد پیکسل 1080*1920 پشتیبانی می‌نمایند و برای ویدئوکنفرانس‌ها انتخاب خوبی هستند. وب‌کم‌های  کیفیت HD یا 720 P نیز با پیکسل 1280*720 گزینه‌ای مناسب برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی هستند.

· فریم ریت یا تعداد تصاویر ثبت شده توسط وب کم

از دیگر مواردی که در هنگام خرید وب کم باید مد نظر قرار دهید فریم ریت یا سرعت ثبت تصویر است. این معیار تعداد تصاویر وب‌کم در واحد ثانیه را ثبت نموده تا خروجی به صورت ویدئو منتشر شود. این نرخ هرچقدر بالاتر باشد کیفیت تصویر نیز بیشتر خواهد بود. برای ویدئو کنفرانس‌ها وب‌کم‌های 1080 P و سرعت تصویر fps 30 انتخاب مناسبی می‌باشد.

رزولوشن وب‌کم

فوکوس خودکار

تقریبا تمامی وب‌کم‌های موجود در بازار دارای قابلیت فوکوس خودکار هستند. قیمت وب کم مجهز به فوکوس خودکار نسبت به سایر نمونه‌ها بالاتر است. ضبط نمودن تصاویر و ویدئوهایی با وضوح و شفافیت بالا در محیط‌های باز یا دارای نور نامناسب دشوار است و کیفیت تصویربرداری را خیلی کاهش می‌دهد. در واقع فوکوس خودکار با تنظیم خودکار فاصله لنزهای درون دوربین فاصله کانونی را روی سوژه متحرک تنظیم می‌کند و تصاویری با جزئیات بالا را در اختیار کاربر می‌گذارد.

میکروفون

میکروفون داخلی دستگاه را بررسی نمایید. کیفیت میکروفونی که نیاز دارید وابسته به نوع تصویربرداری است که می‌خواهید انجام دهید. معمولا در چت‌های تصویری همان میکروفون داخلی و ساده وب‌کم می‌تواند نیاز کاربر را برآورده نماید.اما اگر می‌خواهید صدای استریو را دریافت کنید یا مواردی مشابه می‌توانید از دو میکروفون یا میکروفون‌های چند جهته که صدا را با کیفیت بالا ضبط می‌کنند استفاده نمایید.

لنز

در وب‌کم‌ها از لنزهای پلاستیکی و شیشه‌ای استفاده می‌شود که معمولا و‌ب‌کم‌های حرفه‌ای و با کیفیت دارای لنزهای شیشه‌ای هستند. اینکه کدام نوع وب‌کم برای شما مناسب‌تر است بستگی به نوع تصویربرداری شما دارد. برای تولید محتوای حرفه‌ای وب‌کم‌های دارای لنز شیشه‌ای پیشنهاد می‌شود اما برای نرم‌افزارهای چت لنزهای پلاستیکی گزینه خوبی هستند.

لوازم جانبی وب کم را بررسی کنید

طراحی وب‌کم‌ها به نحوی انجام می‌شود که بر روی صفحه نمایش رایانه شخصی یا لپ تاپ نصب می‌شوند. بنابراین اگر فردی بخواهد علاوه بر روبرو از جهت‌های دیگر فیلم‌برداری داشته باشد به سه‌پایه، گیره منعطف وب کم جهت چرخاندن سر لنز نیاز دارد. در واقع با استفاده از این لوازم جانبی می‌توان وب‌کم را به شکل بهتری کنترل نمود تا ویدئوهای شفاف‌تر و دقیق‌تری ضبط شود. در هنگام خرید می‌توانید لوازم جانبی مورد نیاز خود را نیز تهیه کنید.

قیمت وب‎کم

قیمت محصول

قیمت محصول دارای رابطه مستقیمی با توان مالی شما است. وب‌کم‌ها با توجه به قابلیت‌ها، نرخ فریم، رزولوشن، نوع لنز، میکروفون، برند تولید کننده آن‌ها و … دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. شما می‌توانید با توجه به قیمت وب کم و نیاز خود بهترین نمونه را انتخاب و خریداری نمایید.

سخن پایانی

همان‌طور که در راهنمای خرید وب کم اشاره شد نکات بسیاری وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید بهترین وب‌کم را تهیه کنید. فروشگاه‌های مختلفی عرضه کننده انواع وب‌کم و سایر لوازم الکترونیکی و تجهیزات شبکه هستند که از معتبرترین آن‌ها می‌توان به وب‌سایت اگزو اشاره نمود. با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه می‌توانید محصولات برترین برندها را با قیمتی مناسب و به همراه گارانتی خریداری نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر