;
coinex

رابط کاربری MIUI 14 رسما معرفی شد [+ فهرست نخستین گوشی‌های دریافت‌کننده]

رابط کاربری MIUI 14 بالاخره معرفی شد. روز گذشته رابط کاربری منحصربه‌فرد گوشی‌های شیائومی موسوم به “MIUI 14” همراه با گوشی‌های پرچمدار خانواده Xiaomi 13 از راه رسید.

رابط کاربری MIUI 14 بالاخره توسط غول چینی دنیای تکنولوژی به همراه گوشی‌های پرچمدارهای جدید این شرکت معرفی شد. این رابط کاربری محیطی مینیمال‌تر، شیک‌تر و ساده‌تر دارد و از ویژگی‌های خاصی نیز بهره می‌برد. طبق جدول زمان‌بندی شیائومی، MIUI 14 از ماه بهمن و اسفند برای 11 مدل از گوشی‌های سطح بالای این شرکت عرضه خواهد شد و به مرور نیز لیست این گوشی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رسما رونمایی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

رابط کاربری MIUI 14 شیائومی از راه رسید

شیائومی روز گذشته در مراسمی ویژه از MIUI 14 و گوشی‌های سری شیائومی 13 با ویژگی‌ها و بهینه‌سازی‌های جدید رونمایی کرد. این رابط کاربری که مبتنی بر اندروید 13 ساخته شده، از نظر ظاهری تغییراتی داشته و ساده‌تر شده است. همچنین امکانات متنوعی در زمینه نوتیفیکیشن‌ها و حریم خصوصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شیائومی می‌گوید:

MIUI در دوازدهمین سال عرضه رابط کاربری خود به 564 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا رسیده است.

حالا جدیدترین نسخه این رابط کاربری ساده‌تر و تمیزتر شده و قابلیت‌های جدیدی را برای مدیریت نوتیفیکیشن‌ها ارائه می‌کند.

رابط کاربری MIUI 14

MIUI 14 چه ویژگی‌هایی دارد؟

MIUI 14 پوسته‌ای بسیار سبک‌تر از قبل است که حافظه کمتری اشغال می‌کند و تعداد برنامه‌های غیرقابل‌حذف آن به حداقل رسیده است. شیائومی در این بروزرسانی به‌سرعت اپلیکیشن‌هایی را که خیلی کم از آن‌ها استفاده می‌کنید، فشرده می‌کند. در بخش نوتیفیکیشن‌ها، همه برنامه‌های جدید برای ارسال نوتیفیکیشن ابتدا باید از کاربر مجوز بگیرند.

این رابط کاربری همچنین از موتور جدیدی بهره می‌برد که زیر هسته اندروید قرار گرفته است و به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا برنامه‌های روان‌تر و بهتری بسازند. این سازوکار جدید باعث می‌شود مصرف انرژی اپ‌های شخص ثالث تا 22 درصد کمتر شود.

رابط کاربری MIUI 14

در‌خصوص حریم خصوصی، MIUI 14 پیشرفت‌های خوبی داشته است. این آپدیت حالا تقریباً تمام پردازش‌های خود را در داخل دستگاه انجام می‌دهد و هیچ اطلاعاتی را در سرورهای این شرکت پردازش نمی‌کند. شیائومی می‌گوید بیش از 30 سناریو را برای پردازش‌های محلی در نظر گرفته است.

MIUI 14 از نظر طراحی تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری را در اختیار کاربران می‌گذارد. این نسخه اجازه می‌دهد آیکون‌ها را تغییر دهید و حتی در داخل صفحه موبایل حیوان خانگی انیمیشنی داشته باشید. رابط کاربری شیائومی همچنین از آیکون‌های بزرگ‌تر در چهار اندازه پشتیبانی می‌کند.

این غول چینی می‌گوید: «رابط کاربری آن‌ها حالا با بیش از یک میلیارد دستگاه دیگر از شیائومی در سراسر جهان در ارتباط است.» به همین منظور، سرعت ارتباطات دستگاه‌ها افزایش یافته و MIUI 14 حالا 50 درصد سریع‌تر به هدفون‌های بی‌سیم وصل می‌شود. سرعت ارتباط با تلویزیون‌ها 12 درصد و سرعت انتقال تصویر به آن‌ها هم 77 درصد بیشتر شده است.

رابط کاربری MIUI 14

به‌روزرسانی MIUI قابلیت‌های جدیدی هم برای خانواده‌ها دارد. این نسخه حالا اجازه می‌دهد یک اکانت را برای حداکثر 9 نفر به اشتراک بگذارید و همگی از خدمات آن استفاده کنید. کاربران سرویس گلد هم می‌توانند دسترسی به فضای ابری را در اختیار بقیه اعضای خانواده خود قرار دهند. همچنین امکان اشتراک‌گذاری آسان عکس‌ها و تنظیم اسکرین‌سیورهای خانوادگی نیز فراهم شده است.

MIUI 14 ویژگی‌هایی هم در زمینه نظارت بر کودکان دارد تا بتوانید میزان استفاده آن‌ها از موبایل را بررسی کنید. به‌علاوه، با این نسخه می‌توانید داده‌های سلامتی مربوط به سالمندان را ردیابی کنید و برای مثال به‌صورت آنی به ناهنجاری در ضربان قلب یا اکسیژن خون آن‌ها دسترسی داشته باشید.

رابط کاربری MIUI 14

11 گوشی اول دریافت‌کننده رابط کاربری MIUI 14 کدام‌ها هستند؟

شیائومی این به‌روزرسانی را ابتدا در ماه فوریه (بهمن-اسفند) در اختیار گوشی‌هایی مثل سری شیائومی 12، ردمی K50 و میکس فولد 2 قرار می‌دهد. فهرست کامل این محصولات از قرار زیر است:

  • Xiaomi 12S Ultra
  • Xiaomi 12S Pro
  • Xiaomi 12S
  • Xiaomi 12 Pro
  • Xiaomi 12 Pro Dimensity Edition
  • Xiaomi 12
  • Xiaomi MIX Fold 2
  • Redmi K50 Pro
  • Redmi K50
  • Redmi K50 Extreme Edition
  • Redmi K50 Gaming Edition

این شرکت در ادامه قرار است MIUI 14 را برای محصولات بیشتری عرضه کند، اما هنوز نمی‌دانیم که کدام دستگاه‌ها این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. به‌علاوه، نمی‌دانیم که عرضه جهانی این رابط کاربری برای چه زمانی برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رابط کاربری MIUI 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر