;
coinex

تصاویر و مشخصات فنی سایپا اطلس منتشر شد [+ تصاویر]

تصاویر و مشخصات فنی سایپا اطلس رسما منتشر شد و بنابر اعلام این خودروساز ایرانی، این محصول در اردیبهشت 1402 تولید و به بازار خودرو کشور عرضه می‌شود.

علیرضا مصدقی، مدیر پروژه سایپا اطلس با انتشار تصاویر سایپا اطلس گفت که تولید آزمایشی این محصول برای انجام تست‌های مختلف از جمله تست‌های تصادف و عابر پیاده آغاز شده است تا مجوزهای رسمی را دریافت کند. او افزود این محصول در اردیبهشت 1402 به تولید انبوه می‌رسد و مدتی بعد نیز روانه بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرح فروش قسطی مدیران خودرو آذر 1401 [+ شرایط و قیمت]

تصاویر و مشخصات فنی سایپا اطلس

مدیر پروژه اطلس سایپا در ادامه اظهارات خود گفت، قصد داریم خودرو اطلس را در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه کنیم. در واقع این خودرو در 2 تیپ با گیربکس دستی و به شکل ساده و آپشن‌دار و همچنین در 2 تیپ با گیربکس اتوماتیک به شکل ساده و آپشن‌دار به بازار عرضه می‌شود.

سایپا اطلس قرار است با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 7 سوپاپ با نام M15-GSI تولید و به بازار عرضه شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 92 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر را به تولید برساند. از ویژگی‌های این پیشرانه می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو 5، هدرز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی یا VVT-i اشاره کرد.

تصاویر و مشخصات فنی سایپا اطلس منتشر شد [+ تصاویر]

اساسا این پیشرانه به دلیل تغییرات اعمال شده در دورهای پایین، قدرت بیشتری دارد و مصرف سوخت آن نیز نسبت به قبل کاسته شده است. قدرت تولید شده توسط این پیشرانه توسط گیربکس CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی 6 سرعته به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. این گیربکس توسط شرکت پانچ بلژیک تولید شده است.

تصاویر و مشخصات فنی سایپا اطلس منتشر شد [+ تصاویر]

خودرو سایپا اطلس در مدل فول آپشن خود از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون رادار نقطه کور، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت اتصال مستقیم به گوشی موبایل، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری برقی، تریم داخلی دو رنگ، سانروف برقی دو حالته، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تهویه الکتریکی دستی، سنسور باران، سنسور نور، سنسور فشار باد تایر، محدودکننده سرعت، صندلی‌های برقی برای بعضی تیپ‌ها، کروز کنترل و فرمان کمکی برقی برخوردار است. در ادامه گالری عکس های سایپا اطلس را تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصاویر و مشخصات فنی سایپا اطلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر