;
coinex

تکذیب پاسخ مثبت متا به درخواست ایران ؛ خبری از نمایندگی واتساپ و اینستاگرام در ایران نیست!

وزیر ارتباطات امروز با تکذیب پاسخ مثبت متا به درخواست ایران برای ایجاد نمایندگی اینستاگرام و واتساپ در ایران، اظهارات نماینده مجلس را رد کرد.

وزیر ارتباطات امروز 23 آذر 1401 در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، ادعای روز گذشته جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در مجلس مبنی بر پذیرش شرایط ایران از سوی متا را رد کرد.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: نمایندگی واتساپ و اینستاگرام در ایران فعال می‌شود / متا شرایط ایران را پذیرفته است!

تکذیب پاسخ مثبت متا به درخواست ایران

عیسی زارع‌پور گفت: «ما چنین خبری نداریم. هر از گاهی چنین صدایی از دوستان نماینده به گوش می‌رسد. در مورد موضوع اخیر بنده اطلاعی ندارم. چون نامه را مرکز ملی فضای مجازی زده است، من صبح از دوستان مرکز ملی هم پرسیدم و گفتند هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و این صحبتی که این روزها توسط یکی از نمایندگان محترم مجلس مطرح شده بود ظاهراً حدس و گمان است».

مرکز ملی فضای شانزدهم آذرماه در نامه‌ای به متا به این شرکت ده روز فرصت داده بود نمایندگان رسمی، قانونی و پاسخگوی اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران را معرفی کنند. در این نامه، مرکز ملی فضای مجازی در خصوص «بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی به شرکت متا» به این کمپانی اعتراض کرده بود.

تکذیب پاسخ مثبت متا به درخواست ایران ؛ خبری از نمایندگی واتساپ و اینستاگرام در ایران نیست!

زارع پور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد افزایش حق اشتراک تلفن ثابت شرکت مخابرات نیز گفت:

 چند بار توضیح داده‌ام. شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و باید درآمد و هزینه‌اش همخوانی داشته باشد تا به مردم خدمات ارائه کند. شرکت مخابرات هم فقط تلفن نیست. منابعش که عمدتا از طریق تلفن ثابت و اینترنت ثابت است صرف توسعه شبکه می‌شود. الان شبکه داخل شهر و استان در اختیار این شرکت است و برای توسعه و نوسازی آن نیاز به منابع دارد.

او ادامه داد: «چند سال است که تعرفه‌های این شرکت تغییر نکرده بود. افزایش تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و ابلاغ شد. در مقابل این حداقل کارکرد قبوض، بسته مکالمه‌ای برای مردم در نظر گرفته شده است. ۴ هزار دقیقه با تلفن ثابت و ۵ ساعت با تلفن همراه که جزئیات آن ارائه شده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تکذیب پاسخ مثبت متا به درخواست ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر