;
coinex

سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ راه‌اندازی شد

سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ به منظور تقویت امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور راه‌اندازی شد.

سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ توسط وزارت ارتباطات و با هدف تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور راه‌اندازی شد. مدتی است که شیوه‌های کلاهبرداری مجازی و سایبری به خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک در کشور زیاد شده است. راه‌اندازی این سامانه هوشمند اتفاقی خوبی برای مبارزه با این حملات قانون‌شکن است.

بیشتر بخوانید: رشد چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی در 8 ماه نخست سال 1401؛ مردم مراقبت باشند!

راه‌اندازی سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع مشکل کلاهبرداری از طریق پیامک در راستای ارتقا امنیت زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی کشور اقدام به راه اندازی یک سامانه هوشمند با عنوان سامانه کشف کلاهبرداری فیشینگ کرده است.

براساس گزارش رسمی این وزارتخانه، اقدامات انجام شده توسط این سامانه پس از راه اندازی آن، منتج به شناسایی و مسدودسازی بیش از شش هزار و 470 دامنه جعلی و مسدود سازی حدود 21 هزار شماره تلفن شده است.

سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ

با استفاده از این سامانه شماره تلفن‌هایی که این پیامک‌ها را ارسال می‌کنند هم شناسایی و مسدود می‌شوند.

از این طریق از زمان راه اندازی این سرویس، از ارسال بیش از 32 میلیون پیامک کلاهبرداری جلوگیری شده است که در نتیجه منجر به کاهش پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری در فضای مجازی شده است.

این پروژه از اردیبهشت امسال آغاز شده است و ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر