;
coinex

پذیرش اپ استورهای شخص ثالث در آیفون به زودی میسر می‌شود

ظاهراً اپل در حال آماده شدن برای پذیرش اپ استورهای شخص ثالث در آیفون است. بنابراین iOS 17 می‌تواند تغییرات عمده‌ای را در اکوسیستم موبایلی اپل ایجاد کند.

طبق گزارش‌ها، اپل در حال آماده شدن برای پذیرش اپ استورهای شخص ثالث در آیفون بوده و به نظر iOS را برای فروشگاه‌های رقیب خود ارائه خواهد کرد. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، تیم‌های نرم‌افزار و خدمات این شرکت در حال طراحی مجدد پلتفرم برای «باز کردن عناصر کلیدی» هستند.

این تلاش احتمالاً در این راستا بوده که اپل به کاربران آیفون و آیپد این گزینه را ارائه دهد تا برنامه‌های شخص ثالث را بدون مراجعه به اپ استور دانلود کنند. به نوبه خود، این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که از پرداخت کمیسیون ناخوشایند 30 و 15 درصدی شرکت اجتناب کنند. گورمن همچنین گزارش می‌دهد که اقدامات آتی در درجه اول برای آرام کردن قانونگذاران اتحادیه اروپا بوده که اخیرا قانون بازارهای دیجیتال و خدمات گسترده اتحادیه اروپا را تصویب کرده‌اند، این قانون تازه طراحی شده در ابتدا قرار است قبل از تصویب احتمالی در مناطق دیگر در این قاره اجرا شود.

بیشتر بخوانید: آپدیت iOS 16.2 و iPadOS 16.2 توسط اپل منتشر شد

پذیرش اپ استورهای شخص ثالث در آیفون

اپل بلافاصله نسبت به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده است. به گفته Gurman، اپل قصد دارد این تغییرات را در کنار iOS 17 در سال آینده ارائه کند. شرکت‌ها تا سال 2024 فرصت دارند تا با قانون بازارهای دیجیتال مطابقت کامل پیدا کنند. این قانون مخصوصاً برای اپل مشکل‌ساز شده است، زیرا بسیاری از محدودیت‌هایی را که این شرکت به منظور عدم خروج کاربران از iOS به آن‌ها تکیه کرده است را غیرقانونی می‌داند.

به عنوان مثال، این قانون خواستار قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های پیام‌رسانی مختلف و دسترسی برابر برای توسعه‌دهندگان خارجی به ویژگی‌های اصلی سیستم عامل‌های گوشی است. همچنین به شکل منتقدانه‌ای، الزام می‌کند که دارندگان پلت‌فرم اجازه بارگذاری جانبی یا سایدلودینگ را نیز بدهند.

پذیرش اپ استورهای شخص ثالث در آیفون

اپل به طور مداوم علیه سایدلودینگ سخنرانی کرده و آن را یک خطر امنیتی برای حریم خصوصی قلمداد می‌کند. همچنین گورمن گزارش می‌دهد که این شرکت در حال بررسی است که آیا باید الزامات امنیتی خاصی را در نرم افزارهای توزیع شده در خارج از اپ استور اعمال کند یا خیر. او پیشنهاد می‌کند:

«اینگونه برنامه‌ها ممکن است نیاز به تأیید اپل داشته باشند و این فرآیند نیز می‌تواند هزینه‌ای داشته باشد».

تغییرات عمده دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند تحت تاثیر مستقیم قانون بازارهای دیجیتال در iOS رخ دهد. اپل می‌تواند APIها و قابلیت‌های اصلی، از جمله آن‌هایی که فناوری‌های NFC و دوربین آیفون را کنترل می‌کنند را در اختیار توسعه‌دهندگان خارجی قرار دهد.

از لحاظ تاریخی، تنها اپلیکیشن Wallet و سرویس Apple Pay این شرکت به تراشه NFC آیفون دسترسی داشته‌اند. علاوه بر این، این شرکت در حال بررسی این موضوع است که آیا باید الزام سابق خود مبنی بر اینکه که مرورگرهای شخص ثالث باید از چارچوب WebKit خود استفاده کنند، کنار بگذارد یا خیر. اپل همچنین ممکن است شبکه Find My خود را برای رقبایی مانند Tile باز کند.

در عین حال، به نظر می‌رسد که تعدادی ویژگی و قابلیت طلایی وجود دارد که این غول فناوری ممکن است تمایل زیادی به تقدیم آن‌ها نداشته باشد. به طور خاص، گورمن ادعا می‌کند که ادغام RCS در iMessage در حال حاضر یک گزینه روی میز نیست. در این راستا لازم به ذکر است که گوگل سال‌هاست که پروتکل پیام‌رسانی را تحت فشار قرار داده و تا آنجا پیش رفته است که اپل را به دلیل عدم پذیرش آن مورد انتقاد عمومی قرار داده است.

به سختی می‌توان حدس زد که اپل چقدر احتمال دارد همین امتیازات را حتی در ایالات متحده ارائه کند. گورمن خاطرنشان می‌کند که کاری که این شرکت انجام می‌دهد می تواند زمینه را برای تغییرات مشابه در سایر بازارها فراهم کند. با این حال، در حالی که قانونگذاران آمریکایی در حال بررسی قوانین مشابه با قانون بازارهای دیجیتال هستند، اما نسخه آن‌ها، درباره قانون بازارهای منبع باز، هنوز تصویب نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پذیرش اپ استورهای شخص ثالث در آیفون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر