;
coinex

واکنش متا به نامه ایران : ما با این حکومت وارد مذاکره نمیشویم!

در پی ارسال نامه‌ها و درخواست‌های مکرر دولت به کمپانی متا جهت حضور یک نماینده از این شرکت در ایران، اکنون شاهد واکنش متا به نامه ایران هستیم.

دولت ایران مدتی پیش جهت حفظ ثبات وضعیت کشور، شبکه‌های اجتماعی خارجی و محبوب مانند واتساپ و اینستاگرام را فیلتر کرد. طبق گزارش‌ها این شبکه‌های اجتماعی که نقش پر رنگی در زندگی اکثر افراد جامعه ایفا می‌کنند، تنها به شرطی رفع فیلتر می‌شوند که شرکت متا یک نمایندگی در کشور ایران داشته باشد.

اگرچه درخواست‌ها و نامه‌های متعدد دولت به دست شرکت متا می‌رسید، اما این کمپانی آن‌ها را نادیده می‌گرفت و هیچ تمایلی به پاسخ دادن به آن‌ها نداشت. در حال‌حاضر مالک شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ (متا) در ارتباط با این موضوع اظهار نظر کرده و گفته تحت هیچ شرایطی با مقامات ایران گفت‌وگو نخواهد کرد؛ همچنین، وقت خود را برای بررسی درخواست دولت ایران تلف نمی‌کند و تعیین یک نماینده برای حضور داشتن در خاک این کشور، جایی در برنامه‌های شرکت متا ندارد.

بیشتر بخوانید: اولتیماتوم مرکز ملی فضای مجازی به کمپانی متا ؛ فقط 10 روز وقت دارید!

واکنش متا به نامه ایران

پیش از این عیسی زارع پور (وزیر ارتباطات) گفته بود که شرایط خاصی برای رفع فیلتر واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک وجود دارد که این شرایط در یک نامه برای شرکت متا ارسال شده است و تنها در صورتی که این شرکت با شرایط ذکر شده موافقت کند شبکه‌های اجتماعی آن برای کاربران ایرانی رفع فیلتر می‌شود. اگرچه ابهامات زیادی درباره شرایط ذکر شده دولت ایران وجود دارد، اما باید گفت که این واکنش متا به نامه ایران و اهمیت ندادن به درخواست‌های مقامات ایرانی چندان دور از انتظار نبود.

نامه ایران به کمپانی متا

بنابر گفته‌های بی‌بی‌سی، یکی از سخنگو‌های متا به‌تازگی اعلام کرده که اعضای این شرکت سرگرم نامه‌های دولت ایران نخواهند شد و به صورت خلاصه این شرکت هیچ اهمیتی به درخواست‌های آن نمی‌دهد. این خبر در حالی منتشر شده است که وزیر ارتباطات ایران روز گذشته اعلام کرد که شرایط خود را جهت رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی کمپانی متا به مقام‌های این شرکت ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واکنش متا به نامه ایران چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر