;
coinex

رکوردشکنی سایپا در واردات خودرو ؛ مجوز واردات 36 هزار خودرو ثبت شد!

رکوردشکنی سایپا در واردات خودرو توسط سه شرکت زیرمجموعه آن تحقق یافت. سایپا همچنین قصد دارد 3 خودروی مدرن را وارد کشور کند.

رکوردشکنی سایپا در واردات خودرو به خاطر 3 شرکت زیرمجموعه آن به واقعیت بدل شد. سایپا قصد دارد 3 خودروی مدرن با قیمت زیر 10 هزار دلار را وارد کشور کند. گفتنی‌ است شرکت سایپا مجوز واردات 36 هزار دستگاه خودوری خارجی را دریافت کرده است که به گفته مدیرعامل سایپا، این 36 هزار دستگاه قرار است برای فروش در بورس کالا عرضه شوند. با این وضعیت سایپا ممکن است در میزان سود فروش خودرو نیز رکوردشکنی کند.

بیشتر بخوانید: تغییر نرخ آموزش رانندگی الزامی است

رکوردشکنی سایپا در واردات خودرو

سایپا مجوز واردات 36 هزار دستگاه خودرو را دریافت کرده است. با توجه به سابقه خودروسازان دولتی در مسئله واردات خودرو، می‌توان گفت که واردات چنین تعداد خودرویی توسط سایپا، بی‌شک رکوردی در این زمینه خواهد بود؛ چرا که هردو خودروساز دولتی کشورمان پیش از این، تنها در تیراژهای هزار دستگاهی واردات خودرو انجام داده‌اند. عجیب آنکه به گفته معاون انجمن واردات:

بهای تمام‌شده خودروهای 10 هزار دلار، معادل 783 میلیون تومان خواهد بود و خودروهای 20 هزار دلاری نیز احتمالاً بیش از 1.4 میلیارد تومان در بورس کالا قیمت خواهند داشت؛ رقمی که قطعاً نمی‌تواند تأثیری بر بازار آشفته خودروهای داخلی داشته باشد.

رکوردشکنی سایپا در واردات خودرو

مدیرعامل گروه سایپا در‌خصوص مجوز واردات این 36 هزار دستگاه خودرو خارجی نیز توضیح داد: «با توجه به نبود قیمت‌گذاری دستوری و عرضه این محصولات در بورس کالا، روند سودسازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.»

سایپا مدعی است علاوه بر تلاشی که در راستای واردات خودرو می‌کند، در حوزه صادرات نیز فعال بوده و این حوزه از اهمیت بالایی برای گروه سایپا برخوردار است. این مقام مسئول در‌ خصوص فعالیت‌های سایپا در حوزه صادرات خودرو نیز توضیح داد:

اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به‌نحوی که از ابتدای امسال تا‌کنون 11 هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین به‌رغم توقف تولید پراید در داخل کشور، 5 هزار خودروی پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل داده شوند.

گفته می‌شود سایپا در‌خصوص میزان تولید محصولات خود برای بازار داخل کشور نیز بسیار موفق عمل کرده و مطابق برنامه‌ریزی سالانه خود پیش رفته است.

مدیران سایپا مدعی‌اند:«این گروه خودروسازی توانسته است تا اواسط آذرماه تمامی اهداف مربوط به تولید یک‌ساله را محقق کند و امیدوار است که بتواند تا پایان سال 120 هزار دستگاه خودروی دیگر را نیز راهی جاده‌های کشور نماید.»

براساس آمارهای منتشر‌شده از ابتدای سال تاکنون، 360 هزار دستگاه خودرو از سوی سایپا به مشتریان این شرکت تحویل داده شده است و 40 هزار دستگاه خودرو دیگر نیز در فرایند تحویل هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رکوردشکنی سایپا در واردات خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر