;
coinex

بهترین فیلم های فرانسوی [22 فیلم برتر عاشقانه، کمدی و تاریخی]

بهترین فیلم های فرانسوی در ادامه توسط تکراتو معرفی شده‌اند. اگر به فیلم های عاشقانه فرانسوی و یا فیلم کمدی فرانسوی علاقه دارید، همراه ما باشید.

یکی از تفریحاتی که بسیاری از مردم به آن علاقه دارند تماشای فیلم و سریال است. فیلم و سریال محصول هر کشوری که باشد می‌توان بهترین را انتخاب کرد و به تماشای آن نشست. در این مطلب بهترین فیلم های فرانسوی معرفی شده‌اند.

سینمای فرانسه با آثاری جذاب و تاثیرگذار سهم خوبی در صنعت فیلم سازی دارد. آنها خالق اولین تصاویر متحرک هستند و جایگاه قابل احترامی در سینما دارند. این امر باعث شد تا در ادامه فیلم های عاشقانه فرانسوی را معرفی کنیم.

بهترین فیلم های فرانسوی

فیلم های عاشقانه فرانسوی و همچنین فیلم کمدی فرانسوی موضوعی است که در ادامه بررسی شده است. علاقه مندان به بهترین فیلم های فرانسوی می‌توانند از بین فیلم‌های این لیست بهترین را برای تماشا کردن انتخاب کنند.

۱۷ ساله بودن (Being 17)

  • محصول: ۲۰۱۶

یک درام کند، درهم، و بیش از حد طبیعی درباره‌ی دوران بلوغ که دائما به خشونت محض مرد شدن برمی‌گردد. «۱۷ ساله بودن» آندره تشینه فیلمی است که از پرداختن به این که چقدر «خود واقعی بودن» سخت است ترسی ندارد.

این فیلم که با همکاری تشینه و سلین سیاما نوشته شده است، درباره‌ی دو پسر نوجوان است که در کوه‌های پیرنه‌ی فرانسه بزرگ می‌شوند. دیمین سفیدپوست، بی‌پروا و کتک‌خور است. توماس (با بازی کورنتین فیلا تازه وارد) دورگه، محجوب و خشن است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022 

حکمت (La Sapienza)

  • محصول: ۲۰۱۴

«حکمت» چیزی فراتر از یک موضوع پیش‌ پا افتاده است. نویسنده و کارگردان اثری را می‌سازند که هم با تحقیق علمی و هم نگاه عمومی غم‌انگیز است و مشابه ندارد. این فیلم به تعریفی از خرد اشاره دارد که به قرن‌های متمادی بازمی‌گردد و در آثار معمار رومی قرن هفدهم باروک، فرانچسکو بورومینی، به کار می‌رود، که آثارش درست به اندازه‌ی روشنفکران مرکز آن به یک شخصیت در فیلم تبدیل می‌شوند.

ادغام گذشته و حال توسط گرین منجر به ترکیبی قدرتمند از تجربیات فکری و احساسی می‌شود که باعث شده یک فیلم کمدی فرانسوی را شاهد باشیم.

املی (Amélie)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2002

از فیلم های عاشقانه فرانسوی می‌توان این فیلم را نام برد. این فیلم‌ها بینندگان را با جادوی خود تسخیر کرده و تا مدت‌ها در اذهان آن‌ها باقی می‌مانند. عاشقانه متفاوت و ماندگار ژان پیر ژونه به عنوان یکی از خوش‌ساخت‌ترین و بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم شناخته می‌شود. این اثر را می‌توان یک فانتزی خوش رنگ و لعاب و چشم‌نواز دانست که در فهرست بهترین فیلم های فرانسوی عاشقانه قرار می‌گیرد.

داستان این فیلم که فیلم کمدی فرانسوی نیز محسوب می‌شود، روایتگر زندگی زنی جوان، پرانرژی و خوش‌بین به نام املی پولان است. مخاطبان در طول فیلم با دوران کودکی تلخ و دشوار او و سپس تلاش‌هایش برای دستیابی به خوشبختی در دوران بزرگسالی آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

بهترین فیلم های زامبی 2021

شب پادشاهان (Night of the Kings)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2021

فیلم شب پادشاهان، به فرانسوی La Nuit des rois، یکی از بهترین فیلم‌های فرانسوی ۲۰۲۰ است. این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدین روبرو گشت و در نودوسومین دوره جوایز اسکار، نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد.

داستان این فیلم، که از بهترین فیلم های فرانسوی است، درباره مرد جوانی است که به لاماکا فرستاده می‌شود. لاماکا زندانی در ساحل عاج، در میان جنگل است که توسط زندانیان اداره می‌شود. با طلوع ماه قرمز، مرد جوان قصه انتخاب می‌شود تا داستانی را برای زندانیان تعریف کند.

نفرت (La Haine)

  • سال ساخت: 1995

اگر زندگی حومه پاریس برایتان جذاب است پس این فیلم را تماشا کنید. ابدل، مرد جوانی است که پس از سقوط هواپیما هوشیاری خود را از دست می‌دهد. این فیلم بسیار تاثیر گذار بوده و مملو از صحنه‌هایی غم انگیز است که در حومه شهر اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

یک پیامبر (Un prophet)

  • سال ساخت: 2009

مالک ال دجبنا، مجرم جوانی که به زندان انداخته می‌شود و در همان جا وارد یک باند مافیایی شده و از وی خواسته می‌شود تا یکی از زندانیان را بکشد. وی با سزار لوسیانی که سردسته باند است در انجام طرح‌های پنهانی هم پیمان می شود و یکی از بهترین فیلم های فرانسوی شکل می‌گیرد.

کنسرت (Le concert)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2009

اندره سیمونوویچ، پس از اینکه بخاطر دعوت موزیسین‌های یهودی در کنسرت مورد شماتت قرار گرفت، حدود 30سال را به شغل سرایداری مشغول شد. اما همه چیز با دعوت وی به بازی در تئاتر شاتولت و تصمیم او برای متحد کردن مجدد اعضاء ارکستر قدیمی خود در پاریس تغییر پیدا کرد.

آپارتمان اسپانیایی (The Spanish Apartment)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2002

زانیار، دانشجوی فرانسوی از طریق Programme ERASMUS، برنامه‌ای که به بسیاری از دانشجویان اروپایی اجازه می‌داد تا یک دوره تحصیلی را در دانشگاه‌های دیگر مناطق اروپا به تحصیل بگذرانند به اسپانیا سفر می‌کند. وی بزودی متوجه می‌شود که مهاجرت به کشور دیگر به آسانی که تصور می‌کرده نیست.

تصور وی از گذراندن یک دوره تحصیلی در اسپانیا به تجربه‌ای از یک زندگی واقعی مبدل می‌شود.

به چتیز خوش آمدی (Bienvenue Chez Les Ch’tis)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2008

در این فلیم که از بهترین فیلم های فرانسوی است، فیلیپ به عنوان کارمند شرکت پست به شمال فرانسه فرستاده می‌شود، منطقه‌ای که بسیار سرد است و جمعیت آن مملو از افراد بیکار و الکلی است.

اما بزودی فیلیپ متوجه می شود آنچه درباره آن منطقه شنیده بوده کاملا غلط و پیش داوری بوده و در مقابل آنجا را مکان جالبی برای زندگی کردن می‌یابد.

گمشده در ریو (OSS 117 Lost in Rio)

  • سال ساخت: 2009

اگر از دیدن فیلم مامور مخفی 117 قاهره ،لانه جاسوسی لذت بردید، تشابه این فیلم با آن برایتان خسته کننده نخواهد بود. این مرتبه قهرمان جاسوس ما یک نازی رسمی بوده و با ناامیدی سعی دارد مامورین موساد را که با آنها نیز همکار است، گمراه کند. همین باعث می‌شود این فیلم یکی از بهترین فیلم های فرانسوی باشد.

چیزی در هوا (Something in the Air)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: ۲۰۱۲

تمام فیلم‌های اولیویه آسایاس درگیر ایده‌ی آشتی دادن حال با گذشته هستند و بنابراین چیزی بسیار خاص در مورد تماشای فیلمی وجود دارد که اساسا به عنوان خاطرات سینمایی خودش عمل می‌کند. حماسه‌ای ظریف و صمیمانه درباره‌ی بلوغ که جوانی با موهای لخت را از فعالیت‌های سیاسی سال‌های نوجوانی‌اش تا بیداری هنری که او را به سینما کشاند، در «چیزی در هوا» مجسم می‌کند.

آینده (Things to Come)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: ۲۰۱۶

«آینده» درام احساسی به کارگردانی میا هانسن-لووه یکی از پیچیده‌ترین نقش‌های ایزابل هوپر را به عنوان استاد فلسفه‌ای به نام ناتالی به او ارائه می‌کند که سعی دارد پس از مرگ مادر بیمارش، قطعات از هم پاشیده‌ی روحش را دوباره کنار هم بگذارد.

هوبرت، که در آن سال جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان فیلم نیویورک را برای این فیلم و همچنین فیلم هیجان انگیز روانی-جنسی «او» دریافت کرد، به ندرت اینقدر در نقش‌هایش آسیب پذیر بوده است.

غریبه کنار دریاچه (Stranger by the Lake)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: ۲۰۱۳

«غریبه کنار دریاچه» مبهم و ترسناک به کارگردانی آلن گیرودی مانند یک بازگشت بزرگ به سینمای دگرباشان دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ است. فرانک (با بازی پیر دلادونشا) تنها است و مدام به دنبال معشوقی می‌گردد. نگاه تشنه و جست‌وجوگر او به میشل (با بازی کریستف پائو) خوش‌تیپ می‌افتد.

دخترانگی (Girlhood)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: ۲۰۱۴

درام سال ۲۰۱۴ سلین سیاما حومه‌ی ناآرام شهر پاریس را به تصویر می‌کشد، جایی که یک گروه دختر نوجوان برای یکدیگر خواهرهای جانشین می‌شوند. کاریدجیا توره در نقش ماریمه، یک نوجوان ۱۶ ساله‌ی آفریقایی فرانسوی که با گروهی از دخترانی که به شدت با مواد مخدر، خشونت و فحشا درگیر هستند، دوست می‌شود.

مواجه شدن با سبک زندگی «سریع»، ماریمه را مجبور می‌کند تا معنای واقعی «خانه» را درک کند. «دخترانگی» اولین بار به عنوان بخشی از دو هفته کارگردانان در جشنواره‌ی فیلم کن ۲۰۱۴ پیش از دریافت چهار نامزدی جایزه‌ی سزار از جمله بهترین کارگردانی برای فیلم سیاما و آینده‌دارترین بازیگر زن برای توره به نمایش درآمد. این فیلم از بهترین فیلم های فرانسوی است.

تیتان (Titane)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: ۲۰۲۱

فیلم «تیتان» به کارگردانی ژولیا دوکورنو برنده‌ی نخل طلایی یکی از تجربه‌های لذت‌بخش بزرگ سینمای اخیر جهان است. آگاته روسل در نقش یک مدل در نمایشگاه اتومبیل بازی می‌کند که به طور تحریک‌آمیزی در برابر گلگیرها و کلاهک‌ها برای شرکت کنندگان می‌رقصد. سپس با یک کادیلاک قدیمی رابطه‌ی جنسی برقرار می‌کند و یک نوزاد کروم و بنزینی را باردار می‌شود و این تازه شروع فیلم است!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

چهره‌ها، مکان‌ها (Faces, Places)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2017

این فیلم در مورد کارگردان فرانسوی است که نقش اصلی فیلم را دارد.‌ او به همراه دوست خودش که یک عکاس و نقاش است، وارد یک روستا در فرانسه می‌شوند و می‌خواهند از نوع زندگی مردم آن منطقه، مستند تهیه کنند و هر کاری را برای افزایش جذابیت داستان انجام می‌‌دهند. این محصول یک فیلم کمدی فرانسوی محسوب می‌شود.

عشق (Amour)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2012

این فیلم در مورد زوجی صحبت می‌‌کند که به سن پیری رسیده و سال خورده هستند و در گذشته هر دو استاد موسیقی بوده‌‌‌اند. آنها اکنون که پیر شده‌اند، به گذشته خود نگاه می‌ کنند و خاطرات قدیمی را مرور می‌ کنند و فکر می‌ کنند که کارهای بسیار مفیدی را انجام داده‌اند و در نتیجه از خودشان راضی بوده و از زندگی که دارند لذت می‌برند اما متاسفانه یکی از آنها سکته کرده و ناتوان می‌شود.

تیمبوکتو (Timbuktu)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2014

این فیلم در مورد شخصیت اصلی خود صحبت می‌‌کند که یک مرد خانواده دار است و دام و گله دارد و در تپه‌‌های تیمبوکتو زندگی می‌‌کنند؛ اما افرادی هستند که قصد دارند برای آن ها مزاحمت ایجاد کنند و زندگی آنها را مدیریت کنند. در نتیجه او احساس می‌ کند که خود و خانواده‌ وی در خطر هستند و بقیه ماجرا که قطعا جذاب خواهد بود.

طرد شدگان (The Intouchables)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2011

داستان این فیلم که یک فیلم کمدی فرانسوی است، در مورد یک مرد ثروتمند است که بیمار بوده و از قسمت گردن تا پایین بدن به طور کامل فلج است.

او سعی دارد که یک پرستار تازه پیدا کند تا بتواند کارهای خود را راحت‌تر انجام دهد. در این بین با مشکلاتی مواجه می‌‌شود. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی است که در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است و یکی از بهترین فیلم های فرانسوی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

تنفس (Breathe)

  • سال ساخت: 2017

فیلم تنفس در مورد دو دختر صحبت می‌کند که آن‌ها رابطه بسیار صمیمی با هم دارند. البته کارهای خطرناکی هم انجام می‌دهند. نام یکی از آن ها چارلی است که در دوران کودکی و نوجوانی خود همیشه سرخورده شده و تنهایی بسیار زیادی داشته است.

اما سارا دختری بسیار زیبا و با اعتماد به نفس است که این دو نفر با یکدیگر شخصیت بسیار متفاوتی دارند و خیلی به هم وابسته می‌شوند. وجود سارا باعث تغییرات زیادی در زندگی چارلی می‌شود.

لباس غواصی و پروانه (The Diving Bell and The Butterfly)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2007

داستان این فیلم که از بهترین فیلم های فرانسوی است، از جایی شروع می‌شود که شما می‌ بینید در یک بیمارستان هستید و  شخصیت اصلی فیلم چشم‌های خود را باز می‌کند و متوجه می‌‌شود که زندگی‌اش به پایان رسیده است و زمانی که از دنیا می‌‌رود، با خاطرات گذشته روبه‌رو می‌‌شود و با تمام رویاها و آرزوهایی که داشته به یک سفر پر طول و دراز می‌رود.

او (Elle)

بهترین فیلم های فرانسوی

  • سال ساخت: 2016

ایزابل هوپرت برای بازی در این فیلم در جشنواره آکادمی فیلم‌های فرانسوی کاندید شد، زیرا توانسته است در آن به شدت عالی عمل کند. همچنین در سال ۲۰۱۶ تریلر این فیلم یکی از بهترین‌ها بود که توسط پاول ورهوون کارگردانی شده بود و توانسته بودند همه صحنه‌های فیلم را به خوبی در آن به نمایش بگذارند.

در این مطلب فیلم های عاشقانه فرانسوی معرفی شدند. فیلم‌ها معرفی شده در این مطلب همگی پربیننده و پرطرفدار هستند و شما می‌توانید براساس سلیقه خود بهترین فیلم را برای تماشا انتخاب کرده و از تماشا کردن آن لذت ببرید.

سوالات متداول

بهترین فیلم های فرانسوی کدام‌ها هستند؟

در این مطلب به بررسی معروفترین و بهترین فی‌م های فرانسوی تاریخ پرداختیم. عناوینی ماندگار که هر کدام ارزش تجربه چندین و چند باره را دارند. فیلم‎‌های معرفی شده همگی جذاب و دیدنی هستند و شما می‌توانید از میان آنها بهترین را برای تماشا کردن انتخاب کرده و از دیدن آن لذت ببرید. به نظر شما بهترین فیلم فرانسوی در این لیست کدام است؟

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های فرانسوی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر