;
coinex

بخش پنجم اسناد توییتر ؛ ترامپ قانونی را نقض نکرده بود!

بخش پنجم اسناد توییتر ادامه‌ای است بر ماجرای مسدودسازی اکانت دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی و حواشی به نظر بی‌پایان آن! با ما باشید.

جدیدترین قسمت از پرونده‌های محرمانه توییتر بار دیگر به موضوع مسدودسازی حساب کاربری دونالد ترامپ مربوط است و نشان می‌دهد که چگونه فشار کارمندان و برخی از مدیران بالارده دیگر سبب شده تا دیدگاه تیم امنیتی توییتر مبنی بر اینکه دونالد ترامپ مرتکب تخلفی نشده است نادیده گرفته شود!

بیشتر بخوانید: بخش سوم پرونده‌های سری توییتر ؛ نحوه حذف دونالد ترامپ از توییتر!

بخش پنجم اسناد توییتر

پنجمین بخش از پرونده‌های سری توییتر توسط بری وایس روایت شده است و مربوط به آخرین گفتگوها در خصوص مسدوسازی حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا است. این رشته توییت یادآور می‌شود که ترامپ در تاریخ 8 ژانویه در شرایطی که تنها یک اخطار با اخراج دائمی از این شبکه اجتماعی فاصله داشت، دو توییت منتشر کرد.

او در نخستین توییت خطاب به 75 میلیون نفری که «میهن‌پرست آمریکایی» خطابشان کرده بود (در واقع کسانی که به او رای داده بودند)، گفت هیچکس حق بی‌احترامی یا برخورد غیرمنصفانه با آن‌ها را ندارد. ترامپ در توییت بعدی خود اعلام کرد که تصمیم ندارد در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن شرکت کند.

در همین حین، عده زیادی از منتقدان دونالد ترامپ در داخل و خارج توییتر خواستار مسدودسازی حساب کاربری او شدند. در واقع روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که بیش از 300 کارمند توییتر در نامه‌ای به جک دورسی خواستار اخراج ترامپ از این شبکه اجتماعی شده‌اند.

بر همین اساس، متخصصین مربوطه در توییتر مسئول بررسی احتمال دعوت به خشونت در توییت‌های دونالد ترامپ شدند. آن‌ها بعد از بررسی خود که مدت زیادی هم زمان نگرفت رسما اعلام کردند که توییت‌های جدید رئیس‌جمهور سابق امریکا قوانین این شرکت را نقض نکرده است. در نهایت، آنیکا ناوارولی از طرف تیم امنیتی توییتر گفت آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ سیاست‌های توییتر را زیرپا نگذاشته است!

بخش پنجم اسناد توییتر ؛ ترامپ قانونی را نقض نکرده بود!

کمتر از 90 دقیقه بعد از این اعلام، ویجایا گده مدیر تیم حقوقی توییتر این سوال را پیش می‌کشد که آیا می‌توان این توییت‌ها را متضمن دعوت به خشونت در آینده تلقی کرد یا نه؟ در اینجا عده دیگری از کارمندان رده بالا وارد بحث تفسیر توییت‌های ترامپ می‌شوند و بحث اینجا بالا می‌گیرد.

ساعاتی بعد از این مباحث رسما اعلام می‌شود که توییتر به خاطر آنچه دعوت به خشونت اعلام شده، تصمیم به تعلیق دائمی اکانت دونالد ترامپ گرفته است. موضوعی که در همان زمان هم با انتقاد بسیاری از سیاستمداران دنیا از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم وقت آلمان مواجه شد.

بری وایس در بخشی از قسمت جدید پرونده‌های توییتر به مقایسه شیوه برخورد این شرکت با دیگر سیاستمداران برجسته دنیا و دونالد ترامپ پرداخته و مدعی سیاست دوگانه توییتر در برخورد با ترامپ شده است. گویی توییتر در قضیه ترامپ مرتکب نوعی عقده‌گشایی شده و عملکردی دور از انتظار نشان داده است!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جزئیات بخش پنجم اسناد توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر