;
coinex

اجبار کاربران توییتر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی ؛ فرمول درآمدزایی جدید آقای ماسک!

ایلان ماسک بار دیگر قصد دارد با اجبار کاربران توییتر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی به درآمدزایی توییتر کمک کند، این اقدام نقض آشکار قوانین اپ‌استور اپل است.

اجبار کاربران توییتر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی یکی از جدیدترین تصمیمات ایلان ماسک برای افزایش درآمد این شبکه اجتماعی بوده است. او پیش‌تر جهت جلوگیری از کاهش درآمدهای توییتر، قابلیت Twitter Blue جدید را ارائه کرد؛ کاربران این سرویس به منظور دسترسی به برخی امکانات ویژه باید هزینه‌ای را به‌صورت ماهانه پرداخت کنند.

با این وجود، به احتمال خیلی زیاد ماسک برنامه‌های بیشتری نیز جهت تبدیل کردن این شبکه اجتماعی به یک شرکت سودآور در نظر دارد و در جدیدترین قصد ایلان ماسک، یعنی اجبار کاربران توییتر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی، جنجال‌هایی به‌پا شده است زیرا این اقدام با قوانین اپ‌استور اپل تناقض‌هایی دارد.

مطابق با گزارش‌های اخیر، اعلانی تمام‌صفحه برای کاربران توییتر به نمایش در آمده است که اگر آن‌ها قصد داشته باشند همچنان از این پلتفرم استفاده کنند، حتماً باید این مراحل را طی کنند. این پلتفرم اجتماعی اکنون مانند فیسبوک و گوگل به کاربران اجازه می‌دهد از ردیابی داده‌ها جلوگیری کنند اما شاید این مورد به‌زودی با تغییراتی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: بازگشت حساب مسدودشده خبرنگاران معروف در توییتر ؛ بازهم با نظرسنجی!

برنامه جدید ایلان ماسک جهت اجبار کاربران توییتر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی

طبق گزارش Wccftech، توییتر کاربران خود را مجبور به صرف‌نظر کردن از داده‌های خود می‌کند، این اقدام به این دلیل است که Twitter Blue چندان موفقیتی در زمینه درآمدزایی شرکت نداشته است. درواقع طبق برآوردهای صورت گرفته به ازای هر مشترک این سرویس، 6 دلار درآمد برای شرکت مذکور دارد.

افرادی که اطلاعاتی از برنامه‌های کاری توییتر دارند اعلام کرده‌اند اجباری شدن اشتراک‌گذاری داده‌ها در این پلتفرم ابتدا برای حدود یک درصد از کاربران آمریکایی آن اجرایی خواهد شد تا پیش از توسعه گسترده آن در سراسر جهان، واکنش‌ها و بازخوردهای افراد دریافت و اثر بخشی این تغییر نیز بررسی شود. شاید تنها راه‌حل جهت جلوگیری از فعال کردن اشتراک‌گذاری داده‌ها، خرید اشتراک Twitter Blue باشد که در این زمینه باید 8 دلار به‌طور ماهانه پرداخت از سوی کاربران پرداخت شود. لازم به ذکر است که این رقم برای کاربران آیفون 11 دلار تعیین شده است.

مطابق با ضوابط دستورالعمل‌های بررسی برنامه‌ها در اپ‌استور اپل، کاربران قادر نخواهند بود از یک برنامه یا سرویس به‌منظور ردیابی داده‌ها استفاده کنند و بنابراین با چنین سرویسی از سوی این پلتفرم اجتماعی، توییتر دستورالعمل‌های فروشگاه اپلیکیشن سازنده‌ آیفون را نقض خواهد کرد و شاید این اقدام به حذف نسخه‌ iOS توییتر از این پلتفرم منجر شود. بنابراین حتی اگر ماسک در اجبار کاربران توییتر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی نیز موفق شود و این سرویس را به مرحله‌ی عملیاتی برساند، مشکل بزرگ این است که چنین مسئله‌ای نقض آشکار قوانین اپ‌استور است.

در صورت تصور این فرض و حذف برنامه‌ توییتر از اپ‌استور، براساس دستور و تصمیماتی که اخیراً اتحادیه‌ی اروپا در نظر گرفته، این اپلیکیشن می‌تواند دوباره ازطریق فروشگاه‌های غیررسمی به دست کاربران iOS برسد. هم‌اکنون این پلتفرم اجتماعی در حال انجام اقداماتی است تا از هزینه‌های اضافه جلوگیری کند که برای مثال می‌توان عدم پرداخت بسته‌های مالی کمکی در مورد اخراج کارمندانی که بیکار شده‌اند ذکر کرد. در آخر گفتنی است که با درنظر گرفتن شرایط حال حاضر، احتمالاً باید منتظر مشکلات بیشتر این شبکه اجتماعی در آینده باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اجبار کاربران توییتر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در جهت درآمدزایی این شبکه اجتماعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مرگ بر توییتر. درود بر سروش و روبیکا

    پاسخ