;
coinex

چگونه امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک صرافی امن ارز دیجیتال، یکی از اصلی‌ترین انتخاباتی است که معامله گران بازار کریپتو ملزم به انجام آن هستند. با وجود تعداد بسیار زیاد صرافی‌های موجود، شاید انتخاب یکی از میان آن‌ها سخت‌تر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید؛ باشد. از این رو پیش از انتخاب باید فاکتورهای مهمی را مدنظر قرار دهید. یکی از اصلی‌ترین این فاکتورها، امنیت صرافی ارز دیجیتال است. اما چگونه می‌توانید از امنیت یک صرافی مطمئن شوید؟ در ادامه به این سؤال خواهیم پرداخت.

صرافی‌های ارز دیجیتال، دروازه‌ای برای ورود به دنیای کریپتو

صرافی‌های ارز دیجیتال، پلتفرم آنلاینی هستند که به عنوان واسطه، وظیفه انجام هر گونه معامله، اعم از خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به عهده دارند. شاید بتوان صرافی‌های ارز دیجیتال را با کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار مشابه دانست هرچند با این وجود با یکدیگر متفاوت‌اند. یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها این است که در یک کارگزاری، شما وظیفه خرید و فروش سهام را به عهده دارید؛ در حالی که یک صرافی ارز دیجیتال، اجازه معامله انواع توکن‌ها و رمز ارزها را به شما می‌دهد.

نقش یک صرافی ارز دیجیتال نقطه اتصال خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال را به یکدیگر بوده و یک بستر امن و ایمن را برای انجام معامله فراهم می‌کند. به همین خاطر باید پیش از انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، به خوبی در خصوص آن تحقیق کرده و از امنیت آن مطمئن شوید. شما می‌توانید به کمک صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس بدون هیچ گونه نگرانی، معاملات ارز دیجیتال را تجربه کنید.

چرا امنیت مهم‌ترین مسئله در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است؟

بازار ارزهای دیجیتال پیش از هر چیز یک بازار مالی است و بازارهای مالی همواره یکی از اهداف مورد علاقه کلاهبرداران و سارقان بوده‌اند. امنیت سرمایه و معامله یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید حتی پیش از شروع معامله به یاد داشته باشید و این مسئله تا حد زیادی به امنیت صرافی ارز دیجیتال بستگی دارد. به همین خاطر همان‌طور که در خصوص انواع روش‌های نگهداری سرمایه خود تحقیق می‌کنید باید در این رابطه نیز مراقب باشید و نکات امنیتی را رعایت کنید.

امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال

یافتن یک صرافی ارز دیجیتال ایمن

همان‌طور که اشاره شد؛ پیدا کردن امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال، یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید برای انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال بردارید؛ اما چگونه امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟ کافی است تا نگاهی به فاکتورهای زیر بیاندازید تا خودتان به خوبی متوجه این نکته شوید:

  • سیستم احراز هویت چند مرحله‌ای

یکی از فاکتورهای مهم یک صرافی ارز دیجیتال امن، استفاده از احراز هویت چند مرحله‌ای است. بدین صورت برای افتتاح حساب یا انجام معاملات مختلف در چنین صرافی‌هایی، باید در ابتدا مدارک شناسایی معتبر، مانند گواهینامه یا کارت ملی ارائه کنید. از سوی دیگر، ممکن است یک لایه اضافی نیز برای انجام تنظیمات حساب یا هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد تا ضریب امنیت را بالا ببرد.

  • وجود اقدامات امنیتی متنوع

همان‌طور که میدانید صرافی ارزهای دیجیتال مستعد انواع حملات سایبری و فیشینگ هستند. به همین خاطر امنیت سرمایه و معاملات شما تا حد بسیار زیادی وابسته به امنیت صرافی انتخاب شده است. یک صرافی ارزهای دیجیتال زمانی می‌تواند لقب امن‌ترین صرافی آنلاین را یدک بکشد که اقدامات امنیتی مختلفی را پیاده سازی کرده باشد. این اقدامات امنیتی بخش‌های مختلفی را شامل می‌شوند. از تجهیزات و زیرساخت‌های‌ شبکه گرفته، تا پروتکل‌ها، کارکنان و… همه و همه باید ایمنی لازم را داشته باشند.

  • داشتن یک جامعه آماری بالا

زمانی که قصد پیدا کردن امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال را دارید، بهتر است نگاهی به جامعه آماری و کاربران فعال آن داشته باشید. احتمال کلاهبرداری صرافی‌های کوچک‌تر و ناشناخته‌تر بسیار بیشتر از صرافی‌های بزرگ‌تر و معروف‌تر است. یک صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال با جامعه آماری میلیونی، هیچ انگیزه‌ای برای کلاهبرداری از مشتریان خود نخواهد داشت.

  • وجود کیف پول آفلاین

یکی از اقداماتی که به کمک آن می‌توان احتمال هک شدن و از دست رفتن اطلاعات معامله گران بازار کریپتو را کاهش داد، استفاده از کیف پول‌های آفلاین است. از آن جایی که چنین کیف پول‌هایی دسترسی بسیار کمتری به دنیای اینترنت دارند، امنیت بیشتری را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. مطمئن شوید که صرافی مورد نظر شما، چنین قابلیتی را دارا است.

  • پرس و جو از افراد متخصص

اگر قصد دارید تا به تازگی به دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وارد شده و می‌خواهید با امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید، تحقیقات اولیه را فراموش نکنید. بهتر است از افرادی که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته‌اند؛ پرس و جو کنید. چنین افرادی می‌توانند بهترین و امن‌ترین صرافی‌های آنلاین موجود در را به شما معرفی کنند.

خرید ارز دیجیتال از نوبیتکس

نوبیتکس، پلتفرم امن مبادله ارزهای دیجیتال

نوبیتکس دارای تمامی ویژگی‌هایی است که شما از یک صرافی امن انتظار دارید. ذخیره سازی سرد ارز دیجیتال و کیف پول‌های آفلاین، پنل سود و زیان، حد ضرر، شبکه‌های انتقال متنوع، انتقال محافظت شده تتر، لایتنینگ و… تنها بخشی از امکانات صرافی نوبیتکس برای معامله ارز دیجیتال است.  علاوه بر این شما می‌توانید قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را در نوبیتکس مشاهده کرده و به سادگی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را آغاز کنید. شما می‌توانید هم اکنون به خانواده نزدیک به 4 میلیون نفری نوبیتکس پیوسته و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در فضایی امن و مطمئن تجربه کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر