;
coinex

تجهیز سیستم قضایی چین به هوش مصنوعی تا سال 2025

دادگاه عالی چین خبر از تجهیز سیستم قضایی چین به هوش مصنوعی تا سال 2025 داده و این تصمیم را در جهت بهینه‌سازی فرایند رسیدگی پرونده‌ها و کمک به قضات گرفته است

دادگاه عالی چین در طی حکمی از قصد خود برای تجهیز سیستم قضایی چین به هوش مصنوعی تا سال 2025 به منظور ارائه خدمات، بهینه‌سازی فرایند رسیدگی به پرونده‌ها و کمک به قضات خبر داده است. البته با تاکید مجدد برای استفاده از هوش مصنوعی صرفاً در جهت کمک به قضاوت مناسب اعلام شده است که قضاوت در دادگاه‌ها همچنان صرفاً از طریق قضات به نتیجه خواهد رسید.

بنابراین قرار نیست هوش مصنوعی سرنوشت پرونده‌ها را مشخص کرده و در این رابطه تصمیم‌گیری کند. در این راستا از سوی دادگاه عالی چین تأکید شده که این وظیفه باید همواره برعهده قضات قرار بگیرد، اما با بهره‌مندی از این فناوری دادگاه‌ها قادر خواهند بود به‌عنوان نوعی ارجاع مکمل برای نظارت و مدیریت بر سازوکارهای قضایی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی جدید دیپ مایند فیلمنامه‌نویسان را بیکار می‌کند!

تجهیز سیستم قضایی چین به هوش مصنوعی

بنا به گزارش ChinaDaily، دادگاه عالی چین در حکم خود اعلام کرده است که سیستم‌های هوش مصنوعی جهت کمک به ارائه خدمات حقوقی باید تا سال 2025 در این کشور راه‌اندازی شوند. این دادگاه در دستورالعمل جدید خود اظهار داشته است که هدف از انجام این فعالیت تقویت یکپارچگی هوش مصنوعی با امور قضایی، کمک به تشکیل دادگاه‌های هوشمند و حرکت به‌سمت افزایش عدالت دیجیتال بوده است.

تجهیز سیستم قضایی چین به هوش مصنوعی

با وجود همه این تفاسیر از مزایا چنین تصمیمی، این دستورالعمل متذکر می‌شود که بهره‌گیری از هوش مصنوعی نباید به امنیت ملی این کشور خللی وارد آورد و از افشای اسرار دولت یا اطلاعات خصوصی شهروندان جلوگیری کند.

دادگاه عالی چین همچنین اعلام کرده است که هوش مصنوعی علاوه بر تاثیرگذاری بر کاهش بار رسیدگی به امور جزئی از روی دوش قضات، می‌تواند کار آن‌ها را نیز بهینه‌تر کند، بنابراین به عموم مردم اجازه خواهد داد تا راحت‌تر به خدمات قضایی دسترسی پیدا کرده و اختلافات خود را به‌شکلی مناسب‌تر حل کنند.

سند مذکور همچنین تأکید داشته است که دادگاه‌های سراسر چین باید تمرکز بیشتری روی آموزش استفاده از فناوری داشته باشند و آمادگی لازم را جهت کمک‌گرفتن از آن‌ها داشته باشند. چینی‌ها همواره در یک دهه گذشته توجه خاصی به استفاده از فناوری‌های پیشرفته در سیستم‌های قضایی کرده و ادعا دارند که با این تصمیمات به هوشمندتر‌شدن دادگاه‌ها نیز یاری رسانده‌اند. بنابراین برای نخستین بار نیست که این دادگاه عالی حکمی در راستای استفاده از فناوری صادر کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تجهیز سیستم قضایی چین به هوش مصنوعی تا سال 2025 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر