;
coinex

پرداخت وام مشاغل خانگی [+ شرایط و نحوه دریافت]

پرداخت وام مشاغل خانگی به زودی انجام خواهد شد. جزئیات مبلغ این وام و نرخ سود ماهانه آن را در ادامه مطلب بخوانید.

معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت وام مشاغل خانگی خبر داد. به گفته کریمی بیرانوند، مبلغ این وام 150 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد خواهد بود. افرادی که دارای مجوز کسب‌وکار و دیگر مجوزهای مرتبط هستند، می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند. این خبر در صورتی نشر داده شده است که هنوز مبلغ اقساط و تعداد اقساط این وام مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: وام 12 میلیون تومانی برای بازنشستگان [+ شرایط و نحوه دریافت]

پرداخت وام مشاغل خانگی

چندی پیش بود که معاون اشتغال وزیر کار از افزایش وام مشاغل خانگی خبر داد. به گفته کریمی بیرانوند:

در راستای حمایت از تولیدات خانگی و کسب‌و‌کارهای خرد و خانگی، سقف تسهیلات برای مشاغل مستقل را به ۱۵۰ میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان به ۴ میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.

این خبر به این معناست که دارندگان مجوز کسب‌وکارهای خانگی می‌توانند وام 150 میلیون تومانی دریافت کنند. اما کارفرمایان می‌توانند از وام 4 میلیاردی بهره بگیرند.

پرداخت وام مشاغل خانگی

شرایط کامل پرداخت وام مشاغل خانگی

نه این مقام مسئول و نه دیگران هنوز شرایط دقیق پرداخت وام مشاغل خانگی را اعلام نکرده‌اند. اما از اظهارات معاون وزیر می‌توان گفت: «وام مشاغل خانگی به افرادی داده می‌شود که طرح اشتغال خانگی داشته باشند.» اگر این وام تنها یک نفر را پوشش دهد، مبلغ آن 150 میلیون تومان است.

اما مبلغ وام برای مشاغل پشتیبان و افرادی که چند نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، تا سقف 4 میلیارد تومان است. این در حالی است که مبلغ وام مشاغل خانگی پیش از این برای مشاغل مستقل 100 میلیون و برای مشاغل پشتیبان، 2 میلیارد تومان بوده است.

اما داشتن طرح اشتغال خانگی برای دریافت این وام کافی نیست و افراد باید مجوز مشاغل خانگی را هم دریافت کنند. در صورت داشتن مجوز و کسب مجوزهای دیگر از مراجغ ذیصلاح افراد می‌توانند برای اشتغال زایی وام 150 میلیونی با ود چهار درصد دریافت کنند.

این نکته هم تنها اطلاعات ارائه شده در این زمینه است. چون نه مبلغ اقساط مشخص است و نه تعداد اقساط. معاون وزیر تنها از پرداخت این وام خبر داده است.

پرداخت وام مشاغل خانگی

اما پرداخت وام 150 میلیونی برای مشاغل خانگی در حالی است که حدود 3 ماه از فیلتر اینترنت در ایران می‌گذارد و بر اساس آمارهای متعدد بین یک تا چهار میلیون شغل وابسته به اینستاگرام است و با فیلترینگ شدید این شبکه اجتماعی میزان از دست رفتن بخشی از این مشاغل یک نگرانی جدی است.

زهرا نقوی، فعال در بخش توسعه کارآفرینی روستایی و مشاور طرح توانمندسازی اقتصاد زنان سرپرست خانوار می‌گوید:

با محدودیت اینترنت خیلی از زنان سرپرست خانوار مجدد مجبور به دست‌فروشی شده‌اند. در سال‌های گذشته تمام تلاش ما این بوده که با استفاده از یک راه ارتباطی ثابت و پلتفرم‌های موجود که استفاده از آنها نیاز به تخصص خاصی نداشت و کار با آنها بسیار ساده بود، افراد روستایی و زنان سرپرست خانوار بتوانند کسب‌وکاریی راه بیندازند و محصولات خود را بفروشند. اتفاقی که حالا افتاده، روی آوردن مجدد به دست‌فروشی در میان این افراد است. آن هم در فضایی که چندان امنیت ندارد.

بر همین اساس بسیاری معتقدند که دولت به جای پرداخت وام برای اشتغال‌زایی، بهتر است مشاغل موجود را از بین نبرد و به کسب‌وکارهای موجود ضرر وارد نکند. چون پیش از این هم وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر ارتباطات از برخی مشوق‌ها برای کسب‌وکارهای تجاری خبر داده بودند که بیشتر به نوشداروی بعد از مرگ سهراب می‌ماند تا بسته حمایتی.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پرداخت وام مشاغل خانگی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر