;
coinex

آیا سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها عاقلانه است؟

اگر شما هم کمی با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، مطمئناً نام میم کوین‌هایی مانند شیبا و دوج کوین به گوشتان خورده است. میم کوین‌ها که در ابتدا تنها به عنوان یک جوک و یا شوخی وارد بازار کرپیتوکارنسی شده‌اند، اکنون به عنوان یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند. با این وجود، هنوز هم در با این وجود، هنوز هم در بحث سرمایه‌گذاری کردن روی میم کوین‌ها بین افراد اختلاف نظراتی وجود دارد. به همین دلیل این سؤال مطرح می‌شود که آیا سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها عاقلانه است یا خیر؟

آشنایی با مفهوم میم کوین

میم کوین‌ها را می‌توان ارزهای دیجیتالی دانست که در ابتدا به عنوان یک شوخی ساده تولید شدند. با این وجود، ارزش برخی از میم کوین‌ها رفته‌رفته افزایش پیدا کرد و توانستند بازاری چند میلیاردی را از آن خود کنند. میم کوین‌ها در بسیاری از موارد، تنها تقلیدی از ارزهای دیجیتال شناخته شده هستند و ارزش آن‌ها اغلب به خاطر طرفداران آن‌ها است تا فناوری یا کاربرد اساسی‌شان.

با این وجود، همچنان امکان خرید و فروش انواع میم کوین‌ها وجود دارد. یکی از شناخته‌شده‌ترین این ارزهای دیجیتال، دوج کوین بوده که توانسته بعد از معرفی به بازار، طرفداران زیادی پیدا کند. همین امر خرید دوج کوین را به عنوان یک میم کوین، در بازار کریپتو کارنسی، محبوب کرده است. دوج کوین نخستین میم کوین در بازار ارزهای دیجیتال است اما این تنها آغاز راه بود. جالب است بدانید که در حال حاضر حدود 200 میم کوین مختلف در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که هر کدام طیفی از طرفداران را به خود جذب کرده‌اند.

خرید شیبا در نوبیتکس

تفاوت میم کوین و ارزهای دیجیتال

برای اینکه به خوبی متوجه شوید که آیا سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها عاقلانه است یا خیر، بهتر است با تفاوت میان آن‌ها و سایر ارزهای دیجیتال آشنا شوید. میم کوین‌ها را هم می‌توان یک ارز دیجیتال دانست. مانند بیت کوین و اتریوم، خرید شیبا و یا دوج کوین، هنوز هم بین افراد زیادی محبوبیت دارد. با این وجود، تفاوت میان این دو مدل ارز دیجیتال، تفاوت در کاربردهای آن‌ها است. ارزهای دیجیتال اصلی، مانند بیت کوین و اتریوم، برای حل مشکلات دنیای واقعی توسعه‌یافته‌اند.

هدف از این ارزهای رمزگذاری شده، پذیرش آن‌ها توسط بازرگانان، معامله گران و سایر افراد است تا شکل جدیدی از ارز غیرمتمرکز به وجود بیایید. این در حالی است که میم کوین‌ها در حال حاضر هیچ هدف مشخصی در دنیای واقعی نداشته و بیشتر از آن‌ها به عنوان راهی برای کسب درآمد سریع، یاد می‌کنند. برخی از این میم کوین‌ها، توسط افراد مشهور و سرشناس معرفی شده و همین امر موجب افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. افزایش قیمتی که به سرعت می‌تواند به سقوط منجر شود.

چرا سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها توصیه نمی‌شود؟

با وجود این که سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها، می‌تواند سودهای کوتاه‌مدتی به همراه داشته باشد؛ اما به دلیل ذات این ارزهای دیجیتال، بهتر است تا زمانی که تحقیقات گسترده‌ای در خصوص آن‌ها انجام نداده‌اید، به سمتشان نروید. در این جا برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها را عملی غیرمنطقی نشان می‌دهد، اشاره کرده‌ایم:

  • فناوری

به صورت کلی، میم کوین‌ها برخلاف ارزهای دیجیتال شناخته شده، فناوری پیشرفته‌ای ندارند. ممکن است توسعه‌دهندگان میم کوین‌ها، اعتبار لازم را نداشته باشند یا اینکه نتوانند به توسعه این سکه‌ها ادامه دهند.

  • امنیت

احتمال هک شدن میم کوین‌ها، در مقایسه با ارزهای دیجیتال معتبر، بسیار بیشتر است. همچنین ممکن است میم کوین‌ها، مشکلی در زمینه فناوری بلاک چین داشته باشند.

  • کلاه برداری

مواردی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از کلاهبرداران از میم کوین‌ها برای رسیدن به اهداف خودشان استفاده کرده‌اند. برای مثال میم کوین Squid Game بعد از معرفی با قیمت 2000 دلار فروخته شد که ناگهان سازندگان سکه، آن را از گردش خارج کرده و ناپدید شدند.

سرمایه گذاری روی شیبا در نوبیتکس

برای سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها چه می‌توان کرد؟

اگر سری به صرافی ارزهای دیجیتال بزنید، متوجه می‌شوید که هنوز هم بسیاری از افراد، به معامله انواع میم کوین‌ها علاقه دارند. اما باید بدانید که سرمایه‌گذاری در این مدل ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار مخاطره برانگیز و بعضاً خطرناک باشد. میم کوین‌ها ذاتاً دارای نوسان بسیار زیادی هستند. همان‌طور که به سرعت می‌توانند شاهد افزایش قیمت باشند، به سرعت نیز با افت ارزش روبرو می‌شوند.

از این رو این امکان وجود دارد که با سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها، تمامی و یا بخشی از سرمایه خودتان را ناگهان از دست بدهید. با این وجود، طرفداران میم کوین‌ها عنوان داشته‌اند که این سکه‌ها، شانس زیادی برای دریافت سودهای کوتاه‌مدت دارند. با توجه به این مسئله بسیاری از سرمایه‌گذاران از دست دادن پتانسیل کسب سود از میم کوین‌ها را به منزله ضرر تلقی می‌کنند. اما در چنین شرایطی چه باید کرد؟ اگر می‌توانید به خوبی پیش‌بینی کنید که میم کوین مطرح بعدی بازار ارزهای دیجیتال کدام است؛ کار چندان دشواری پیش رو ندارید. اما اگر نمی‌دانید و مایلید تا در سود احتمالی چنین ارزهایی شریک شوید می‌توانید بخش بسیار کوچکی از سرمایه خود را به خرید آن‌ها اختصاص دهید. مراقب باشید مبلغی را برای سرمایه‌گذاری روی این ارزها انتخاب کنید که در صورت از دست رفتن کامل آن، هیچ نگرانی‌ای نداشته باشید.

خرید مطمئن ارزهای دیجیتال با نوبیتکس

سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها، کاملاً به استراتژی شما بستگی دارد. اگر می‌توانید روی موج نوسانی ارزش میم کوین‌ها، موج‌سواری کنید، می‌توانید سرمایه‌گذاری در این سکه‌ها را تجربه کنید. در غیر این صورت بهتر است تا به سمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناخته شده، بروید. در هر صورت، شما به صرافی نیاز دارید تا بستر مناسب و مطمئنی برای معامله این مدل از ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار دهد. نوبیتکس به عنوان بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال با بیش از 4 میلیون کاربر فعال، آماده خدمت‌رسانی به تمامی عزیزان است. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن در نوبیتکس ثبت نام کرده و به سرعت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آغاز کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر