;
coinex

نماینده مجلس: متا پیش از انتخاب نمایندگی باید خسارات وارده را پرداخت کند!

ادعای نماینده مجلس در خصوص انتخاب نمایندگی توسط متا (فیس‌بوک) خبرساز شد. این نماینده مجلس علت این کار را دخالت متا در اتفاقات اخیر کشور عنوان کرد.

احداث نمایندگی توسط شرکت متا بار دیگر مشروط شد و این بار به پرداخت خسارات وارده! یک نماینده مجلس، دخالت شرکت متا که در آمریکا قرار دارد به عنوان دلیل اصلی صحبت‌هایش عنوان کرد. این نماینده مجلس همچنین از زمان پایان فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام و اختلالات اینترنت صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

انتخاب نمایندگی متا در ایران

مهدی باقری عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای معتقد است اینستاگرام و واتساپ برای آمدن به ایران اول باید خسارت بدهند:

«اگر این دو نرم‌افزار متنبه شده باشند و بخواهند به کشور بیایند و به صورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارات را پرداخت کنند؛ چراکه آن‌ها در اتفاقات اخیر هم مشارکت و هم معاونت داشتند و باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت بدهند.»

احداث نمایندگی متا در ایران

باقری همچنین تأکید کرد که: «مردم محدودیتی برای استفاده از اینترنت ندارند اما محدودیت‌هایی برای اینستاگرام و واتساپ که متعلق به آمریکا هستند، اعمال شده که از نظر او طبیعی است.» این نماینده مجلس در ادامه نگاه اینستاگرام و واتساپ را براندازانه دانسته و گفته است:

«در این شرایط کدام عاقلی در کدام حکومتی می‌پذیرد که فضا را به دو نرم‌افزار که برنامه‌شان براندازی و کشتار است، بدهد؟»

باقری با اشاره به اینکه اگر این دو نرم‌افزار قصد ناامن کردن کشور را نداشتند با آن‌ها مشکلی نداشتیم، گفته: «من خودم از واتساپ و اینستاگرام استفاده می‌کردم اما طبیعی است وقتی که می‌بینیم در حال به آشوب کشاندن کشورمان هستند، باید با محدودیت‌هایی مواجه شوند.»

این نماینده مجلس همچنین گردش مالی اینستاگرام و واتساپ در ایران را هنگفت دانست و گفت:

بنابراین نشانه این‌که آن‌ها می‌خواهند در کشور ما درست کار کنند این است که خسارت بدهند.

باقری پیش از این در مهر ماه هم درباره‌ی فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ گفته بود: «تا زمانی که شرایط کشور امنیتی باشد فیلترینگ این دو برنامه ادامه پیدا می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص انتخاب نمایندگی متا در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر