;
coinex

احتمال ترک تسلا توسط ایلان ماسک ؛ مدیرعامل جدید از چین می‌آید؟

ترک تسلا توسط ایلان ماسک احتمالی است که این روزها شدت گرفته است. اما سؤال اینجاست که آینده تسلا بدون حضور ماسک چه خواهد شد؟

احتمال ترک تسلا توسط ایلان ماسک حالا بسیار قوت گرفته است. ایلان ماسک در هفته گذشته بیش از 3/5 میلیارد دلار از سهام خود در شرکت تسلا را فروخت. ظاهراً خرید توییتر برای این مولتی میلیاردر آمریکایی خوش‌یمن نبوده و او را در شیب نزولی قرار داده است. همچنین بر طبق اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ایلان ماسک در حدود 22 میلیون از سهم تسلا را در مجموع تا اینجای کار فروخته است.

بیشتر بخوانید: فروش مجدد سهام تسلا توسط ایلان ماسک؛ همه چیز فدای توییتر!

احتمال ترک تسلا توسط ایلان ماسک

تسلا، شرکتی پیشرویی در حوزه تولید خودروهای برقی است و اخیرا نیز سود قابل توجهی برای سهامداران خود رقم زده است. ایلان ماسک که تقریبا 10 سال پیش در توییتی در مورد موفقیت تسلا وعده‌های زیادی داده بود، اخیرا در حال تلاش برای شروع فروش سهام خود مشاهده شده است.

ایلان ماسک در پایان این هفته بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از سهام خود را فروخته است. بنابراین، ماسک زمانی که توییتر را خرید، از آن زمان تمام تمرکز خود را به این رسانه اجتماعی معطوف کرده است و حرکات غیرمنتظره‌ای برای تسلا انجام خواهد داد.

ترک تسلا توسط ایلان ماسک

بر اساس تحلیل فوربس از داده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ایلان ماسک ۲۲ میلیون سهم تسلا را در یک هفته به فروش رسانده است. وی که حدود ۲۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، بخش عمده‌ای از ثروت و دارایی‌اش از سهام همین شرکت است. با این حال، باید به یاد داشته باشیم که ایلام ماسک از فروش هر سهم تسلا سودی نمی‌برد و برای وام‌هایی که دریافت کرده است، ۲۵ درصد سهم در تجارت به عنوان وثیقه استفاده می‌شود. اما سوال اصلی اکنون این است که آیا ایلان ماسک از سمت مدیرعاملی تسلا کناره گیری می کند؟

سرمایه گذاران در مورد فروش سهام این میلیاردر سرشناس بحث و تبادل نظر زیادی کرده‌اند. ایلان ماسک یک بار گفته بود:

پول من اولین چیزی بود که وارد شد و اکنون نیز این پول من است که به عنوان آخرین چیز حارج می‌شود.

چیزی که او فراموش کرده بود در جلسه سالانه سهامداران تسلا به آن اشاره کند همین موضوع بود. آنچه ماسک در تلاش است در تسلا انجام دهد هنوز مشخص نیست. اما بر اساس شایعه‌ای که در روزهای اخیر منتشر شده است، ایلان ماسک از سمت خود به عنوان مدیرعامل تسلا کنار خواهد رفت و بر اساس سایر گزارش‌ها، تام ژو شیائوتنگ، مدیر تسلا در چین، مدیرعامل جدید این شرکت خواهد شد.

ترک تسلا توسط ایلان ماسک

به گفته خبرگزاری GizChina و بر اساس سایر شایعات، تام ژو شیائوتنگ که در حال حاضر مدیر ارشد تسلا در چین است، به مقام مدیرعاملی این شرکت منتصب می‌شود. تام ژو شیائوتنگ از سال ۲۰۱۴ کارمند تسلا در چین بوده است و به خاطر رهبری موفق خود در ایجاد شبکه شارژ تسلا سوپرشارژر در چین مشهور است. اکنون به نظر می‌رسد وی برای رسیدن به جایگاه ایلان ماسک رقابت زیادی می‌کند.

شیائوتنگ پس از پیوستن وی به این شرکت در سال ۲۰۱۴ و قبل از ریاست در سمت تسلای چین، به سرعت به سمت معاونت جهانی ارتقا یافت. علاوه بر این، او اخیرا مسئول عملیات مراکز خدمات تسلا در چین و تاسیسات گیگافکتوری شانگهای بوده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره احتمال ترک تسلا توسط ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر