;
coinex

از ابتدای دی ماه مجوز تمام دستگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی ضمن اشاره به اینکه مجوز تمام دستگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود مهلت اجرایی شدن این فرآیند را از اول دی ماه اعلام کرد.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از پژوهشکده امور اقتصادی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد:«از اول دی‌ماه، مجوز تمام دستگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود». همچنین در پی بیانات وزیر اقتصاد لازم به ذکر است که مجوزهای دستگاه‌های متخلف، یا دستگاه‌هایی که هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند، از ابتدای دی‌ماه حتما از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود و این دستگاه‌ها به منظور صدور مجوزها دیگر راهی جز صدور مجوز از طریق درگاه ملی ندارند.

انتشار و اعلام این خبر در حالی است که خاندوزی، با پایان مهلت یک‌ساله مجلس به دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوزها در خردادماه امسال، گزارشی در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی در درگاه ملی صدور مجوزها، در صحن علنی مجلس ارائه داد. او در صحن علنی مجلس بیان کرد: «در طول 55 روز از مجموع حدود 62 هزار درخواست ثبت‌شده در درگاه ملی صدور مجوزها، 20 درصد از درخواست‌ها به مرحله صدور مجوز رسیده است».

بیشتر بخوانید: در حاشیه‌ی راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها [گفتگو با محمد‌مهدی شریعت‌مدار]

وزیر اقتصاد: مجوز تمام دستگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت دستگاه‌ها در اتصال به درگاه ملی مجوزها در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد:

«صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها برای کسب و کار از اوایل فروردین ماه امسال آغاز شد اما به برخی دستگاه‌ها که هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده بودند یا صدور مجوز را خارج از دستگاه و از مسیر دیگری انجام می‌دادند، حداکثر تا پایان آبان ماه مهلت داده بودیم تا به درگاه ملی مجوزها متصل شوند اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها همکاری نکردند و البته برخی برای این همکاری نکردن دلایلی مانند دلایل فنی وغیره نیز ارائه کرده‌اند. با این حال، از ابتدای دی‌ماه مجوز تمام دستگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود ».

او همچنین مجدداً در حاشیه بازدید از پژوهشکده امور اقتصادی بر آخرین فرصت دستگاه‌های مشمول برای اتصال به درگاه ملی مجوزها تاکید داشته و بیان کرد: «بعد از گذشت مهلت‌های قبلی ما در نهایت وعده دادیم که از پایان آذرماه درگاه ملی مجوزها شروع به جایگزینی مجوزهایی کند که توسط دستگاه‌های متصل‌نشده به درگاه صادر شده‌اند. بر این اساس، از ابتدای دی‌ماه نخستین مجوزهای دستگاه‌هایی که همکاری نداشتند، از طریق درگاه ملی مجوزها صادر خواهد شد».

مجوز تمام دستگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود

خاندوزی در صحن علنی مجلس همچنین انتقاداتی را نسبت به عملکرد وزارتخانه‌های بهداشت و ارشاد و همچنین بانک مرکزی مطرح کرده بود. مطابق با گزارش ارائه شده از سوی دولت در این جلسه، مجلس فرصتی 6 ماهه به دستگاه‌ها اعلام کرد تا در طی آن به درگاه ملی مجوزها متصل شوند. با این وجود، تاکنون وزیر اقتصاد آمار مشخصی از درصد اتصال دستگاه‌های مشمول به درگاه ملی مجوزها ارائه نداده است.

لازم به ذکر است که محمدباقر قالیباف در جریان جلسه خردادماه مجلس در مورد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها مهلت شش‌ماهه را مشخص کرده بود. وی همچنین وعده این را داده بود که در صورت تخلف از این مهلت، از کلیه ابزارهای نظارتی مانند ارجاع به قوه قضائیه و استیضاح جهت برخورد با متخلفان استفاده خواهد شد. همچنین وزیر اقتصاد در ادامه گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها در خصوص چگونگی صدور مجوزهای ثبت‌محور به این شکل اظهار نظر کرد:

«مجوزهای مرتبط با مشاغل خانگی به شکل کاملا ثبت‌محور صادر می‌شوند اما علاوه بر مجوزهای مشاغل خانگی، برخی دیگر از مجوزها نیز ثبت‌محور شده‌اند، تا افراد به سادگی و تنها با ثبت مشخصات در درگاه ملی مجوزها، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند و نظارت دستگاه‌ها فقط پسینی و به بعد از صدور مجوز موکول شود و در هفته‌های آینده شاهد صدور این مجوزها خواهیم بود».

وزیر اقتصاد در پایان صحبت‌های خود در واکنش به قانونی بودن مهلت داده‌شده تا پایان آذر‌ماه اعلام کرد: «مهلتی که به دستگاه‌ها داده شده بود، مهلت قانونی نبود بلکه مصوبه هیات دولت بود که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مهلت خواستند تا این اقدام را انجام دهند تا در نهایت این موضوع یکی از استانداردهای انضباط مالی دولت باشد».

آنچه در پایان اشاره به آن مورد توجه است، این موضوع است که در این روزها واکنش مجلس از یک سو به عملکرد خاندوزی در بازار و از سوی دیگر در مدیریت اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها، در واقع مشخص‌کننده روابط آینده دو نهاد مجلس و دولت بوده و باید در انتظار این باشیم که در صورت عدم تحقق اتصال دستگاه‌های مشمول به درگاه ملی مجوزها مجلس ابزارهای نظارتی خود را دستور کار قرار خواهد داد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه از ابتدای دی ماه مجوز تمام دستگاه‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر