;
coinex

ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی در توییتر برطرف شد ؛ تغییر موضع ایلان ماسک در کمتر از یک روز

ظاهراً توییتر با توجه به نتایج نظرسنجی و انتقادات پیش آمده از سوی کاربران تصمیم به عقب‌نشینی از سیاست ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی رقیب گرفته است.

روز یکشنبه توییتر ضمن انتشار پست در وبلاگ خود و یک رشته توییت، اعلام کرد که قصد دارد مانع از تبلیغ رایگان شبکه‌های اجتماعی رقیب در پلتفرم خود شده و بر همین اساس لینک‌های فیسبوک، اینستاگرام، ماستودون، Tribel ،Post ،Nost و Truth Social دونالد ترامپ را از حساب‌هایی که هدف اصلی‌شان پروموت محتوا در این پلتفرم‌ها و تبلیغات آن‌ها در توییتر باشد، حذف می‌کند.

این اظهارات توییتر خبر از یک سیاست جنجالی دیگر از این شبکه اجتماعی می‌داد؛ این سیاست ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی رقیب نامگذاری شد. با این حال توییتر پس از دریافت حجم بالایی از انتقادها، تصمیم بر عقب‌نشینی از این سیاست گرفته و با حذف پست و رشته توییت قبلی خود، یک نظرسنجی برای انجام این موضوع ارائه کرد تا کاربران در آن نظر خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک باید از مدیریت توییتر کنار برود؟!

ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی رقیب در توییتر

بر اساس این سیاست، کاربران دیگر در بیو (Bio) توییتر خود از هرگونه لینک‌دادن به پروفایل خود در سایر شبکه‌های اجتماعی منع می‌شدند. افزون بر این، حتی امکان توییت محتوایی که کاربران را به دنبال‌کردن آن‌ها در پلتفرم‌های دیگر ترغیب می‌کنند، وجود نداشت.

پس از چندین ساعت توییتر، پست و رشته توییت مربوط به سیاست جدیدش را حذف کرده و حساب ایمنی توییتر به جای این رشته توییت یک نظرسنجی به منظور جمع‌آوری نظرات کاربران درباره این تغییر سیاست برگزار کرد.

ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی

لازم به ذکر است که توییتر حتی اعلام کرده بود که استفاده از ابزارهای لینک‌دهی در بیو مانند Linktree و Lnk.Bio را محدود خواهد کرد. در حقیقت این شبکه اجتماعی حتی قصد داشت تخطی از این سیاست را با تعلیق موقت و دائمی اکانت مجازات کند. اما حالا توییتر از این تصمیم عقب‌نشینی کرده است.

در نظرسنجی برگزارشده از سوی توییتر، این شبکه اجتماعی پرسشی از کاربران مبنی بر اینکه آیا باید سیاستی جهت جلوگیری از ایجاد یا استفاده از حساب‌های موجود با هدف اصلی تبلیغ سایر شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد یا خیر، داشته است.

ایلان ماسک مالک جدید توییتر، همچنین در کنار این نظرسنجی، تصمیم به برگزاری یک نظرسنجی دیگر گرفت. او در این نظرسنجی، نظر کاربران در خصوص ادامه مدیریتش در توییتر را جویا شده و اعلام کرده است که هر نتیجه‌ای از این نظرسنجی به‌دست بیاید، از آن پیروی می‌کند. نتیجه این نظرسنجی اما با اختلاف قابل توجهی، رای به کناره‌گیری آقای ماسک از مدیریت عاملی توییتر بود.

در نظرسنجی که توییتر درباره سیاست جدید خود برگزار کرده و تا 20 ساعت دیگر نیز ادامه داشت؛ بیش از 130 هزار نفر مشارکت داشته‌اند که از این تعداد 85.6 درصد آن‌ها با ایجاد چنین سیاستی مخالف بودند. با توجه به نتیجه‌ای که تا به این لحظه به‌دست آمده، بعید است توییتر بتواند سیاست مدنظرش را به مرحله اجرا برساند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عقب‌نشینی توییتر از سیاست ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی رقیب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر