;
coinex

آمار جان‌باختگان کرونا در دو سال اخیر منتشر شد

آمار جان‌باختگان کرونا توسط دانشمندان با استفاده از مسائل ریاضی منتشر شد. این آمار را می‌توان دقیق‌ترین آمار ارائه شده از مرگ‌ومیر کرونا دانست.

تعدادی از دانشمندان با استفاده از مدل‌های ریاضی توانستند آمار جان‌باختگان کرونا تا به امروز را به صورت دقیق بدست آورند. طبق این آمار، بیش از 15 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده‌اند. در این آمار به خوبی دیده می‌شود که آمارهای قبلی نادرست بوده و تعداد دقیق کشته‌شدگان کرونا، 3 برابر بیشتر است.

بیشتر بخوانید: جلب توجهات به درمان آنفولانزا و کرونا ویروس‌ها از پروتئین مشتق شده‌ موز!

آمار جان‌باختگان کرونا در دو سال اخیر

در گزارش جدیدی، دقیق‌ترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا تا به امروز ارائه شده است. طبق این گزارش، تا پایان سال 2021 نزدیک به 15 میلیون نفر از سراسر جهان به دلیل کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند که از ارقام ارائه‌شده رسمی سه برابر بیشتر است و احتمالاً زمانی که داده‌های سال 2022 در آن گنجانده شود، بسیار بیشتر خواهد بود.

تا پایان دسامبر 2021، سازمان بهداشت جهانی 5.4 میلیون مرگ ناشی از کووید-19 از تقریباً 300 میلیون عفونت را ثبت کرده است. با این حال، همه کشورهای جهان نمی‌توانند آمار کلی مرگ‌و‌میر را به‌طور دقیق ردیابی کنند. در‌واقع، تنها حدود 50 درصد از کشورها به‌طور کلی داده‌های کلی مرگ‌و‌میر خود را به WHO ارائه می‌کنند. بنابراین برای به‌دست آوردن تصویر دقیق‌تری از همه‌گیری، محققان مدل‌های ریاضی را به کار گرفته‌اند.

در این مطالعه جدید که به بررسی تعداد احتمالی مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا در سراسر جهان طی سال‌های 2020 و 2021 می‌پردازد، محققان تخمین زده‌اند که 14.83 میلیون مرگ می‌تواند با همه‌گیری کووید-19 مرتبط باشد. آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که این میزان «به‌طرز خیره‌کننده‌ای بسیار بالاتر» از انتظارات است و از تعداد مرگ‌های ناشی از همه گیری آنفولانزا در سال‌های 1957، 1968 و 2009 بیشتر است. محققان در این مطالعه می‌نویسند:

«برای مقایسه، علت اصلی مرگ‌و‌میر در سال 2019 بیماری ایسکمیک قلب با 8.9 میلیون مرگ بوده است. هرچند در مورد علل اصلی مرگ‌و‌میر در سال‌های همه گیری اطلاعاتی در دسترس نیست، اما انتظار داریم کووید-19 یکی از علل اصلی مرگ‌و‌میر در سال 2020 و علت اصلی مرگ‌و‌میر در سال 2021 باشد.»

محققان در مطالعه دیگری که اوایل سال جاری در The Lancet منتشر شده بود، گفته بودند: «حدود 18 میلیون مرگ ممکن است با این همه‌گیری در سال‌های 2020 و 2021 مرتبط باشد.» با این حال، متأسفانه ارقام ارائه‌شده فقط تا پایان سال 2021 است و مرگ‌و‌میرها اتفاق افتاده در سال 2022 را شامل نمی‌شود.

همچنین می‌توان ادعا کرد که این تعداد بدون توسعه سریع واکسن‌ها و ضد ویروس‌ها می‌توانست به‌طور قابل‌توجهی بسیار بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی آمار جان‌باختگان کرونا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر