;
coinex

بحران تالاب صالحیه تهران را غیرقابل سکونت می‌کند!

رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران هشداری مبنی‌بر غیرقابل سکونت شدن تهران و البرز به‌دلیل گسترش بحران تالاب صالحیه تهران صادر کرد.

رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران ضمن اعلام غیرقابل سکونت شدن شهر تهران و البرز به دلیل بحران تالاب صالحیه تهران گفت، امروز باید چاره‌ای برای حل این مشکل اندیشید زیرا این تالاب به یکی از کانون‌های اصلی گردوغبار کشور بدل شده است. همچنین مهدی قربانی از نقش به‌سزای دانشگاه‌ها برای حل مشکلات زیست‌محیطی کشور صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: مازوت سوزی نیروگاه‌ها همچنان ادامه دارد؛ اینجا کسی به فکر محیط زیست نیست!

هشدار بحران تالاب صالحیه تهران صادر شد

مهدی قربانی با اشاره به وضعیت نامساعد تالاب صالحیه گفت: «تالاب صالحیه در استان البرز به یکی از کانون‌های گرد و غبار داخلی تبدیل شده است.» قربانی در خصوص نقش دانشگاه در ارائه راه حل برای مشکلات و مسائل زیست محیطی کشور، افزود:

دانشکده منابع طبیعی در خصوص مساله تالاب صالحیه اخیراً نشستی سه ساعته با حضور ۷۰ عضو هیئت علمی و چند تن از مسئولان استان برگزار کرد که یکی از خروجی‌های جلسه ایجاد دبیرخانه مدیریت جامع و پایدار محیط زیست و منابع طبیعی استان در دانشکده منابع طبیعی بود تا این دبیرخانه نسبت به احصا نیازهای دستگاه‌های اجرایی در حوزه خود اقدام کند.

بحران تالاب صالحیه تهران

وی ادامه داد: «علاوه بر این با ارتباطی که بین دانشکده منابع طبیعی و مجلس شورای اسلامی ایجاد شده، یک بیانیه در خصوص وضعیت تالاب صالحیه تهیه و به ریاست مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است و امیدواریم در خصوص تالاب تصمیم مناسبی گرفته شود.»

رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد:

دانشگاه با زبان نقادانه خود به نقد سازنده مسائل و ارائه راه حل می‌پردازد و اقدامات اخیر هم در همین راستا صورت گرفته است.

قربانی با اشاره به اهمیت ایجاد یک کارگروه مشترک برای تالاب صالحیه، گفت: «وضعیت تالاب صالحیه یک بحران است و اگر امروز برای آن فکری نکنیم ظرف چند سال آینده البرز و تهران قابل سکونت نخواهد بود.»

وی در پایان تأکید کرد:

گرفتن ردیف اعتباری استانی و ملی برای مهار این بحران از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است امروز علی سلاجقه معاون رییس‌جمهور در دهمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار، در خصوص تأکیدات رییس‌جمهور در رابطه ‌با محیط‌زیست با بیان اینکه یکی از درخواست‌های رییس‌جمهور محترم در سفر به استان البرز، برطرف‌کردن مشکل تالاب صالحیه بود، تصریح کرد: «من در این منطقه چرای شتر را دیده‌ام و از آنجا به‌عنوان یک منبع برداشت استفاده می‌شود. بعضی از مناطق ما به‌خاطر چرای دام حساس شده‌اند. در بعضی از نقاط تنها بحث چرای دام اهلی مطرح نیست و چرای حیات‌وحش هم به‌نوعی مشکل ایجاد می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بحران تالاب صالحیه تهران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر