;
coinex

موانع عرضه اولیه استارتاپ‌ها بررسی و رفع می‌شود

برخی از موانع اصلی عرضه اولیه استارتاپ‌ها توسط رئیس سازمان فناوری اطلاعات به کمیسیون اقتصاد دیجیتال ارجاع داده شد.

آنطور که پیداست، عرضه اولیه استارتاپ‌ها در بورس با مشکلاتی روبرو شده است. از این‌رو رئیس سازمان فناوری اطلاعات برای حل و فصل این مسئله، مراتب را جهت اقدام و تجدیدنظرخواهی به کمیسیون اقتصاد دیجیتال ارجاع داده است. محمود خوانساری متذکر شد که برای رفع این مشکلات با کسب‌وکارهای بزرگ جلساتی برگزار کرده‌ایم و درصدد حل مشکلات آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: جذب سرمایه 300 میلیارد تومانی فیلیمو

موانع عرضه اولیه استارتاپ‌ها بررسی شد

اردیبهشت ماه امسال بود که آیین‌نامه ورود شرکت‌های اقتصاد دیجیتال به بازار سرمایه ابلاغ شد و اندکی پس از آن، تپسی به عنوان اولین شرکت در این حوزه در فرابورس عرضه اولیه شد. از همان زمان‌های انتقادهایی به این آیین‌نامه مطرح و عنوان شد ضوابط ورود استارت‌آپ‌ها به بورس می‌تواند آسان‌تر باشد. حالا محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات از بررسی این ایرادها و ارسال به کمیسیون اقتصاد دیجیتال دولت خبر داده است.

عرضه اولیه استارتاپ‌ها

خوانساری گفت:

در کمیسیونی که ذیل کمیسیون اقتصاد دیجیتال دولت برای سکوهای دیجیتال و خدمات هوشمند تشکیل شده سه اولویت مشخص شده است: امکان‌سنجی امکان ورود به بورس، نیازسنجی سکوها برای داده‌ها و خدمات دولت و نیازمندی و مصوبات برای مشخص کردن سکوهای ارائه خدمات هوشمند.

او ادامه داد: «برای ورود به بورس با کسب‌وکارهای بزرگ جلسات هم‌اندیشی برگزار کردیم و نیازهای‌شان را شنیدیم. تپسی را به عنوان نمونه‌ای موفق دعوت کردیم تا چالش‌هایش را بشنویم و به الگویی برسیم. هر چند مصوبه‌ای را ابتدای ۱۴۰۱ برای ورود کسب‌وکارها به بورس ابلاغ کرده بودند و در حوزه اجرای آن، شرکت‌هایی که دیگر نمی‌شود اسم آنها را استارت‌آپ گذاشت دچار مشکل بودند.»

معاون وزیر ارتباطات در این رابطه گفت:

ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود، نداشتن سهامدار عام، نبود تعریف مشخص از شرکت نوپا فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال از جمله مشکلات مطرح شده بود که تلاش شد مسیر در این حوزه هموار شود. این‌ها را به کمیسیون اقتصاد دیجیتال فرستادیم تا مشکلاتی که داشتند تبدیل به مصوبه دولت شود تا سریع‌تر بتوانند این مسیر را با روال روشنی طی کنند.

پیش از این نیز میثم فدایی، رئیس وقت سازمان فرابورس در گفت‌وگو با پیوست گفته بود: «بخش‌هایی مانند تعریف استارت‌آپ‌ها‌، برخی استعلام‌هایی که برای عرضه اولیه نیاز است و توثیق ۵۰ درصدی سهام سهامداران که در ضوابط ورود به بورس استارت‌آپ‌ها آمده است قابل تجدیدنظر و اصلاح هستند.»

موانع عرضه اولیه استارتاپ‌ها

رئیس این سازمان همچنین خبر داد:

در حوزه خدمات و داده‌های دولت هم دو حوزه pgsb و سندباکس در حوزه دولت الکترونیکی برای تحقق اهداف این حوزه پیگیری و در مسیر تحقق قرار دارد.

او ادامه داد: «تکالیف مجوزدهی به پیام‌رسان‌ها به ما واگذار شده است. در درون سازمان نیز کمیته رگولاتوری تشکیل داریم تا بتوانیم سازمان را برای حوزه تنظیم‌گری خدمات تقویت کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص موانع عرضه اولیه استارتاپ‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر