;
coinex

وزیر صمت از کاهش قیمت خودرو در هفته‌های آینده خبر داد

وزیر صمت از کاهش قیمت خودرو در هفته‌های آینده به دلیل واردات خودرو و افزایش تولید خودرو خبر داد. همچنین آذرماه امسال رکورد تولید خودرو در کشور شکسته شد.

وزیر صمت ضمن اعلام شکسته شدن رکورد تولید خودرو در آذرماه سال جاری، از کاهش قیمت خودرو به واسطه واردات خودرو و افزایش تولید خودرو طی هفته‌های آتی خبر داد. فاطمی امین خودرو را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای برشمرده و از قیمت‌های غیرواقعی و نجومی خودرو در بازار آزاد سخن گفت. او همچنین بورس را مرجعی برای ارائه خودرو با قیمت‌های واقعی قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: نتایج قرعه کشی ایران خودرو دی 1401 مشخص شد

کاهش قیمت خودرو از زبان وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستس با خبرنگارن با اشاره به این که این آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، گفت: «امروز در جلسه‌ای با فعالان اقتصادی این استان با مشکلات و دغدغه‌های واحدهای صنعتی آشنا شدم تا با تبادل اطلاعات بتوانیم به پیشرفت و رشد این واحدها کمک کنیم.»

فاطمی‌امین مهمترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرد و بیان کرد:

این مشکل نشانه این است که برای تولید بازار تقاضا وجود دارد.

کاهش قیمت خودرو از زبان وزیر صمت

وی بیان کرد: «رئیس جمهور دستور برای برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را داده‌اند تا برای حل این مشکل در جلسه هفته آینده دولت پیشنهاد خود را ارائه دهیم.» وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

در بخش صنعت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 4.9 را شاهد هستیم و با ادامه این روند بسیاری از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

فاطمی امین تصریح کرد: «خودرو دارای دو قیمت است یکی قیمت کارخانه‌ای و دیگری قیمت در بازار آزاد و آن چه در تلاطم است قیمت بازار آزاد است که به علت ناهماهنگی عرضه و تقاضا رخ داده است.»

وی با بیان اینکه خودرو تبدیل به بازار سرمایه‌ای در کشور شده است و قیمت‌های مطرح شده در بازار آزاد غیرواقعی است، این قیمت‌ها را ساختگی خواند و اضافه کرد:

یکی از معیارهای نرخ‌گذاری خودرو و راهکارها برای مقابله با این قیمت‌گذاری‌های کاذب این است که مردم و متقاضیان خرید خودرو، قیمت‌های واقعی را از بازار بورس استخراج کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی کاهش قیمت خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر