;
coinex

موج هشتم کرونا در راه است؟

وزیر بهداشت در مورد احتمال شروع موج هشتم کرونا در کشور هشدار داد.

وزیر بهداشت در حاشیه نشست با پژوهشگران و مدیران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشدار شروع موج هشتم کرونا را اعلام کرد. او گفت مردم باید ضمن دریافت دوز جدید واکسن کرونا، استفاده از ماسک را برای پیشگیری از ابتلا در اولویت کار خود قرار دهند. وزیر بهداشت بهترین کار برای در امان ماندن از بیماری را دریافت واکسن سالانه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: وضعیت نگران‌کننده کرونا در چین ؛ شناسایی 40 میلیون مبتلای جدید

موج هشتم کرونا در راه است

بهرام عین‌اللهی شب گذشته در حاشیه نشست با پژوهشگران و مدیران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در جلسه اخیر هیئت دولت در خصوص موج هشتم بحران کرونا با خطرات سویه جدید کووید تاکید کردیم، اظهارداشت:

ایمن‌ترین کار در برابر کووید 19 تزریق واکسن کرونا است و بهترین کار در وضعیت کنونی این است که سالی یک نوبت واکسن کووید را همانند واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

موج هشتم کرونا در راه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تاکنون 156 میلیون دُز واکسن کرونا تزریق شده که عدد خوبی است، اما نباید از ویروس کرونا غافل شویم، گفت: «نگرانی این روزهای ما کاهش میزان مراجعات مردم به مراکز واکسیناسیون ماه‌های اخیر بوده و باید بدانیم که این ویروس منحوس در اشکال مختلف ظاهر می‌شود و باید مراقب باشیم که غافل نشویم و شاهد تکرار اتفاقات تلخ گذشته نباشیم.» عین اللهی اظهار کرد:

وقتی پژوهشکده به پژوهشگاه تبدیل می‌شود یک اقدام ارزشمند دانشگاهی صورت پذیرفته، اقدامی که برای نخستین بار در شهر امام رضا(ع) محقق گردیده و در اینجا از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: «25 درصد کارهای دانش بنیان کشور در حوزه سلامت بوده و در یک سال اخیر رتبه علمی ایران از 16 به 15 ارتقاء یافته و سرعت رشد علمی دنیا هم 5 بوده، در حالی که ایران 8.3 است.»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در 11 دی ماه سال 1401 نمایش کارهای فناورانه سراسر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در تهران داریم، خاطرنشان کرد:

از تمامی فعالان حوزه سلامت می‌خواهیم که ارتباط موثرتری میان دانشگاه‌ها و شرکت‌ها برقرار کنند و خوشبختانه این ارتباط خوب در شهر مشهد به‌خوبی برقرار شده است.

عین‌اللهی با بیان این نکته که شرکت‌های دانش بنیان و فناور نقش موثری در توسعه حوزه سلامت و در زمینه تولید اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی دارد و مشهد از جمله شهرهای موفق کشور در این خصوص است، تاکید کرد: «ما بر تجاری‌سازی محصول و همکاری با هلدینگ‌ها در ابرپروژه‌های حوزه سلامت داریم و امیدواریم که شرایطی رقم بخورد تا بتوانیم در ماه‌های آینده خبرهای خوشی را در این خصوص اعلام کنیم.»

موج هشتم کرونا در راه است؟

وی بیان کرد:

فعالیت 21 دانشمند یک درصدی در مشهد افتخار بزرگی است و در جلسه‌ای که با دانشمندان و نخبگان حوزه سلامت این شهر داشتیم از تجربیات آنان در مسیر توسعه خدمات حوزه سلامت بهره‌مند خواهیم شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: «بودجه سال 1402 به مجلس ارسال شده و رقم خوبی هم برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده است و در روزهای آینده پس از تصویب و تایید نهایی رقم آن را اعلام خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی موج هشتم کرونا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر