;
coinex

افزایش 75 درصدی پایه حقوق در ترکیه ؛ سرمشقی برای ایران!

رئیس جمهور ترکیه که در اندیشه کاندیداتوری مجدد برای ریاست جمهوری است، از افزایش 75 درصدی پایه حقوق در ترکیه خبر داد. با ما همراه باشید.

اردوغان با تاکید بر اینکه تلاش‌های دولت برای کاهش نرخ تورم ادامه دارد گفت: از این ماه شاهد کاهش سریع نرخ تورم خواهیم بود و مصمم هستیم تورم را در اواسط سال آینده به 30 درصد و در پایان سال تا 20 درصد کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: ابرتورم مواد غذایی در سال 1401 / رکورد ایران اشغالی جنگ جهانی دوم توسط دولت سیزدهم شکسته شد!

افزایش 75 درصدی پایه حقوق در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه حداقل دستمزد خالص در سال 2023 را 8 هزار و 506 لیر اعلام کرده که متوسط نرخ رشد سالیانه 74.43 درصدی را نشان می‌دهد. رقمی شگفت‌انگیز که در کشور ما شاید حتی خواب آن را هم نبینیم!

رجب طیب اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی به همراه ودات بیلگین، وزیر کار و تامین اجتماعی در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا، مبلغ حداقل دستمزد خالص در سال 2023 را 8506 لیر اعلام کرد که بنابر آمارها، رشد متوسط نزدیک به 75 درصد را نشان می‌دهد. اردوغان با تاکید بر اینکه تلاش‌های دولت برای کاهش نرخ تورم ادامه دارد، گفت:

از این ماه شاهد کاهش سریع نرخ تورم خواهیم بود، مصمم هستیم تورم را در اواسط سال پیش رو به ۳۰ درصد و در پایان سال به ۲۰ درصد کاهش دهیم.

افزایش 75 درصدی پایه حقوق در ترکیه ؛ سرمشقی برای ایران!

اردوغان ابراز داشت: «اگر با تصویر غیرمنتظره‌ای مواجه شویم، مانند سال گذشته حتما اصلاحات لازم را انجام خواهیم داد». رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد:

به عنوان دولتی که مانند دیگر بخش‌های جامعه، سطح رفاه و درآمد شهروندان حقوق‌بگیر را نیز افزایش داده‌ایم، اجازه ضایع شدن حق و حقوق هیچ کسی را نخواهیم داد.

در حالی که نرخ افزایش دستمزد خالص نسبت به ژانویه سال جاری 100 درصد و نسبت به ماه جولای 54.66 درصد است، میانگین نرخ رشد سالانه نیز 74.43 درصد اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش 75 درصدی پایه حقوق در ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر