;
coinex

لایحه جامع روزنامه‌نگاری برای تقدیم به مجلس در دستور کار است

لایحه جامع روزنامه‌نگاری با تأکید بر عدالت فرهنگی برای تقدیم به مجلس در دستور کار قرار گرفت. این لایحه به زودی وارد صحن علنی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، از ارسال لایحه جامع روزنامه‌نگاری تا آخر دی‌ماه به مجلس شورای اسلامی خبر داد. این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت با هدف رفع چالش‌ها و مشکلات جامعه مطبوعاتی و اهالی رسانه به تصویب رسید. به گفته محمدمهدی اسماعیلی، در این لایحه برنامه ویژه‌ای برای خبرنگارن در نظر گرفته‌ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ناشران اخبار کذب مجازات می‌شوند / بزرگنمایی اخبار هم جرم است!

لایحه جامع روزنامه‌نگاری به زودی به مجلس می‌رسد

محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد:

این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده است و قرار بود آذرماه در هیات دولت بررسی و به مجلس ارسال شود اما دولت و همه وزارتخانه ها در این مدت به صورت شبانه روزی درگیر نشست های فشرده تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ بودند و به همین دلیل اندکی تاخیر شد.

وی ادامه داد: «به طور قطع و در دی‌ماه جاری تلاش خواهیم کرد این لایحه جامع رسانه‌ای که می‌تواند به بسیاری از چالش‌ها و مشکلات جامعه مطبوعاتی و اهالی رسانه پاسخ مثبت دهد در هیات دولت بررسی نهایی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.»

لایحه جامع روزنامه‌نگاری به زودی به مجلس می‌رسد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد:

در این لایحه کار بسیار بزرگی برای خبرنگاران صورت گرفته و به مطالبه چند دهه‌ای اهالی رسانه توجه شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت تدوین شده است، تصریح کرد: «در لایحه جامع روزنامه‌نگاری، مشکلات و تنگناهای فعلی اهالی رسانه شناسایی و راهکارهای خوبی برای امنیت شغلی، حمایت و پشتیبانی از روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه ارائه شده است و تلاش می شود این لایحه در دولت انقلابی سیزدهم به سرانجام برسد.»

در لایحه جامع رسانه‌ای که پس از حدود ۲۰ سال در دستور کار و بررسی ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته به مسایل صنفی، اقتصادی و امنیت شغلی خبرنگاران پرداخته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات برخی از خبرنگاران برای عضویت در سامانه جامع رسانه‌ای و صندوق اعتباری هنر هم گفت:

معاونت مطبوعاتی پس از احراز صلاحیت خبرنگاران مجوز عضویت آن‌ها در صندوق اعتباری هنر را صادر می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر هم تاکید کرد: «همه جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر، به خوبی در حال برگزاری است و با حضور اهالی فرهنگ و هنر، امسال یک دوره درخشان‌تر و پربارتر را تجربه خواهیم کرد.»

لایحه جامع روزنامه‌نگاری به زودی به مجلس می‌رسد

رویکرد دولت و وزارت ارشاد چیست؟

وی با بیان اینکه در سفرهای استانی و شهرستانی به دنبال احصا مشکلات، رفع چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه فرهنگ هستیم، تاکید کرد:

“عدالت فرهنگی” در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است که در معنای عملیاتی آن، همه نقاط کشور به طور مساوی از امکانات دولتی بهره‌مند می‌شوند.

اسماعیلی اظهار کرد: «به همه معاونت‌ها و زیرمجموعه‌ها تاکید شده است که استعدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان‌های مختلف کشور را مورد توجه قرار دهند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه آموزش فرهنگی نیز کارهای مهمی با محوریت قرارگاه محرومیت‌زدایی انجام شده است، اظهار داشت:

این قرارگاه تا کنون نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر را در حوزه فرهنگ و هنر آموزش داده است که این افراد دوره‌های کارورزی را گذرانده‌اند و دارای گواهینامه مهارتی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان مفاخر فرهنگی و هنری بسیاری دارد، افزود: «عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه های مختلف این شهرستان‌ وجود دارد که در سفر امروز مورد بررسی قرار گرفت.»

اسماعیلی ادامه داد:

برخی از این مشکلات در سفر امروز برطرف می‌شود و با برنامه‌ریزی دقیق، برای آینده حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان و استان همدان همچون دیگر نقاط کشور تصمیم‌گیری و اقدام های لازم به فراخور نیازها و ضرورت های منطقه ای نیز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص لایحه جامع روزنامه‌نگاری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر