;
coinex

قانون پایانه‌های فروشگاهی از زمینه‌های اصلی شفافیت اقتصادی است

معاون وزیر ارتباطات یکی از زمینه‌های اصلی شفافیت اقتصادی را «قانون پایانه‌های فروشگاهی» عنوان کرد. این قانون در سال 1398 به تصویب مجلس رسیده است.

رضا باقری‌اصل معاون وزیر ارتباطات در «همایش تبیین نظام یکپارچه و فراگیر پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» یکی از زمینه‌های اصلی شفافیت اقتصادی را «قانون پیانه‌های فروشگاهی» دانست و عنوان کرد اجرای آن مستلزم مشارکت‌های مردمی است. این قانون در سال 1398 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. باقری‌اصل عنوان کرد سامانه مودیان یکی از مهم‌ترین سامانه‌های کشور بوده که حفظ امنیت آن بسیار حائزاهمیت است.

بیشتر بخوانید: افزایش آمار روزانه تراکنش‌ها ؛ شاپرک از مخصمه رها شد!

قانون پایانه‌های فروشگاهی و زمینه‌های شفافیت اقتصادی

باقری اصل روز شنبه در همایش تبیین نظام یکپارچه و فراگیر پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اظهار داشت:

یکی از مهمترین قوانینی که در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بود که سازمان مالیاتی کشور این قانون را در دولت سیزدهم اجرایی کرد. این سامانه یکی از مهمترین سامانه های کشور بوده که امنیت و مشارکت ذی نفعان در آن مهم است.

قانون پایانه‌های فروشگاهی و زمینه‌های شفافیت اقتصادی

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد قانون پایانه‌های فروشگاهی لازم است ولی کافی نیست گفت: «همه باید کمک کنیم تا سازمان مالیاتی با عدالت مالیاتی و هوشمندسازی مالیاتی به اقتصاد کمک کند.» وی ادامه داد:

قانون مدیریت داده در کشور تصویب شده است که در آن تکالیفی برای دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است و کمیته‌ای ذیل آن در نظر گرفته شده تا به تکمیل داده‌ها بپردازد.

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: «همچنین مرکز تبادل اطلاعات یک نقطه تمرکز است که بیش از ۳۰۰ دستگاه، روزانه ۵۰ میلیون تراکنش در آن ثبت می‌کنند.» باقری اصل تاکید به اهمیت داده محوری پرداخت و گفت:

حکمرانی داده و هوشمندسازی داده‌ها در نظام‌های اطلاعاتی مهم است در حالی که در حوزه داده‌های اطلاعاتی کم کاری کرده‌ایم.

وی: «اکثر سامانه‌ها با خلا داده‌ها روبرو هستند که با مدیریت داده امیدواریم بتوانیم یاری گر دستگاه‌ها در هوشمندسازی باشیم.»

قانون پایانه‌های فروشگاهی و زمینه‌های شفافیت اقتصادی

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه رویکرد قانون گذار ایجاد پنجره واحد خدمات رسانی است، گفت:

سامانه مودیان در کنار سایر سامانه ها در جهت هوشمندسازی و پنجره واحد خدمات است که دولت موظف به تکمیل داده‌ها است.

وی در ادامه اظهار کرد: «سازمان مالیاتی اولین سازمانی بود که وارد پنجره هوشمند خدمات دولت شد که اگر تکمیل داده‌ها صورت می‌گرفت، اکنون ماده ۱۰۰ قانون و اظهارنامه برآوردی را می توانستیم اجرا کنیم.»

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه دستگاه‌ها و شرکت‌ها خلاهای اتصال به داده‌های هوشمند را برطرف کنند، گفت:

همه دستگاه‌ها باید وارد پنجره شود؛ ضمن اینکه در قانون هفتم توسعه نیز بر هوشمندسازی تاکید می‌شود.

وی در نهایت با ابراز امیدواری اعلام کرد اعتماد مردم برای دریافت خدمات محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر