;
coinex

تعدیل نیروی گسترده در شیائومی در نتیجه کاهش درآمد

مشکلات مالی سبب شده که شیائومی تغییراتی در سیاست‌های کاری خود اعمال کند. به دنبال این تغییرات شاهد تعدیل نیروی گسترده در شیائومی هستیم.

اخیرا غول تکنولوژی چینی با مشکل کاهش درآمد روبه‌رو شده است و به همین جهت، مدیران ارشد این شرکت تصمیم گرفتند هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کنند. گفته می‌شود که در حال‌حاضر طرح اخراج نیرو در واحدهای مربوط به گوشی‌های هوشمند و خدمات اینترنتی شیائومی آغاز شده است. این‌گونه که به‌نظر می‌رسد پس از اتمام اخراج کارکنان، تعداد کارمندان این کمپانی تا 15 درصد کاهش پیدا می‌کند.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ در گزارش‌های اخیر خود به این موضوع اشاره کرده که در چند روز گذشته بخش زیادی از محتوا‌های پست شده در شبکه‌های اجتماعی چینی مانند ویبو، شیائوهونگشو و میامی مربوط به تعدیل نیروی گسترده در شیائومی می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعدیل نیرو در توییتر ادامه دارد؛ مشکلات اقتصادی توییتر حل نشده است!

تعدیل نیروی گسترده در شیائومی

براساس آمارهای منتشر شده، قبل از تاریخ 30 سپتامبر حدود 35 هزار کارمند در این شرکت چینی مشغول به کار بودند که 32 هزار نفر از آن‌ها در کشور چین فعالیت داشتند و اکنون در نتیجه کمبود بودجه و کاهش درآمد، هزاران نفر از آن‌ها برکنار خواهند شد. گفته می‌شود که بسیاری از کارمندان شیائومی در ماه دسامبر گذشته در این شرکت مشغول به کار شدند.

اخراج کارکنان غول تکنولوژی چینی

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، شرکت مذکور در ماه نوامبر گزارشی در ارتباط با کاهش درآمد 9.7 درصدی خود در سه‌ماه سوم سال را منتشر کرد. به‌نظر می‌رسد که شیوع ویروس کرونا و در نتیجه آن، کاهش تقاضای مصرف کنندگان دلیل اصلی ضررهای مالی این کمپانی باشد.

در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که بخش عظیمی از درآمدهای این شرکت در نتیجه فروش گوشی‌های هوشمند حاصل می‌شود. باتوجه به آمارها 60 درصد از فروش محصولات شیائومی مربوط به اسمارت‌فون‌ها است و در حال‌حاضر در مقیاس سال به سال، سقوط 11 درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعدیل نیروی گسترده در شیائومی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر