;
coinex

امکان تشخیص لامسه در دنیای واقعیت مجازی فراهم شد!

محققان با ساخت یک گجت جالب موفق به تشخیص لامسه در دنیای واقعیت مجازی شدند. این گجت حس لامسه را در کف دست پدیدار می‌کند.

تشخیص لامسه در دنیای واقعیت مجازی با استفاده از نوعی گجت هوشمند که از هیدروژل لاستیک‌مانند با ترکیب الکترود ساخته شده است ممکن شد. با استفاده از این گجت می‌توان در دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، حس لامسه را شبیه‌سازی کرد. این گجت بر روی کف دست و نوک انگشتان کاربر قرار می‌گیرد و با ارسال جریان الکتریکی، حس لامسه را پدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده با هوش مصنوعی!

امکان تشخیص لامسه در دنیای واقعیت مجازی

به گزارش نیواطلس، هم اکنون تعداد زیادی دستگاه‌های پوشیدنی طراحی شده‌‌ که به کاربران اجازه می‌دهند اشیای مجازی را کنترل کنند و بازخورد لمسی از آنها دریافت کنند. اما بیشتر اوقات این دستگاه‌ها حجیم و سنگین و نیازمند تنظیمات پیچیده‌تر و انبوهی از سیم‌ها هستند. اما به نظر می‌رسد سیستم WeTec یکی از تمیزترین نسخه‌های ساخته شده براساس این ایده است.

امکان تشخیص لامسه در دنیای واقعیت مجازی
دستگاه مذکور از نوعی هیدروژل لاستیک‌ مانند ساخته شده که روی کف دست و جلوی انگشتان می‌چسبد و به یک باتری کوچک متصل است. همچنین ابزار مجهز به سیستم بلوتوث است که در یک وصله ۵سانتی‌متر مربعی روی ساعد قرار می‌گیرد. باتری دستگاه را می‌توان به‌طور بی‌سیم شارژ کرد. هیدروژل دستگاه دارای ۳۲ الکترود است که روی کف دست، شست و انگشتان قرار می‌گیرند. جریان الکتریکی از طریق این الکترودها ارسال می‌شود تا حس لامسه را ایجاد کند. به گفته محققان، سیستم WeTech با شبیه‌سازی ترکیب‌هایی از این الکترودها با قدرت‌های مختلف، می‌تواند تجربیات متفاوتی را شبیه‌سازی کند.

این تجربیات آزمایش شد و شامل گرفتن توپ تنیس با دست یا آن بود که کاربر حس کرد موشی روی دستش راه می‌رود. حساسیت حس لامسه را می‌توان تا حد زیاد و دردناکی بالا برد تا بازخوردهای منفی مانند لمس کردن یک کاکتوس دیجیتال را ایجاد کند. محققان معتقدند این سیستم را می‌توان با واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده یکپارچه کرد تا کاربردهای جالبی برای آن یافت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص امکان تشخیص لامسه در دنیای واقعیت مجازی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر