;
coinex

وزیر کشور تاریخ تحویل کارت‌های ملی هوشمند باقی مانده را اعلام کرد

پروژه کارت ملی هوشمند به عللی چون فقدان مواد اولیه کارت ملی هوشمند با چالش‌هایی مواجه شد. اما وزیر کشور امروز تاریخ تحویل کارت‌های ملی هوشمند باقی مانده را اعلام کرد.

بنابر گفته وزیر کشور، احمد وحیدی تمام کارت‌های ملی هوشمند باقی‌مانده قرار است تا پایان سال صادر شود و هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال می‌گوید از ابتدای طرح ملی کارت هوشمند، طی 10 سال، 56 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است.

بیشتر بخوانید: تعویق تاریخ تمدید کارت ملی هوشمند ؛ چه تغییراتی در کارت‌های هوشمند انجام می‌شود؟

تاریخ تحویل کارت‌های ملی هوشمند

احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اینکه آیا دولت برای ثبت احوال برای صدور کارت‌های ملی هوشمند باقی‌مانده ضرب‌الاجلی تعیین کرده‌‌ است گفت: «حدود ۱۰ میلیون عقب‌ماندگی در صدور کارت ملی هوشمند وجود داشت که تاکنون حدود هشت میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است. امیدواریم تا آخر سال مابقی کارت‌های هوشمند نیز صادر شود». وزیر کشور درباره علت این عقب‌ماندگی در صدور کارت ملی هوشمند توضیح داد:

این عقب‌افتادگی به دلایل مختلفی در سال‌های گذشته به وجود آمد و صدور کارت ملی هوشمند معطل مانده بود. اما با کارهای خوبی که در یک‌ سال گذشته در سازمان ثبت احوال صورت گرفته صدور کارت ملی هوشمند جلو افتاده است.

وزیر کشور تاریخ تحویل کارت‌های ملی هوشمند باقی مانده را اعلام کرد

وزیر کشور با اظهار امیدواری در خصوص صدور کارت‌های ملی هوشمند باقی مانده تا پایان سال گفت: «امیدواریم صدور کارت ملی هوشمند تا آخر سال به پایان برسد».

در ادامه هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال درباره تعداد کل کارت‌های ملی هوشمند صادرشده در کشور گفت:

تاکنون بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۵۰ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره تعداد افراد مشمول باقی‌مانده در کشور برای صدور کارت ملی هوشمند عنوان کرد: «بر اساس آمارهای موجود گمان می‌کنم تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر از هم‌وطنان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند و در ادامه این افراد برای صدور کارت ملی هوشمند باید ثبت‌نام انجام دهند».

او در خصوص آمارهای ارائه شده در مورد افزایش تعداد مشمولین کارت ملی هوشمند با توجه به رشد جمعیت گفت:

 آمارهای ارائه‌شده بر اساس رشد جمعیت واجدین شرایط کارت ملی هوشمند در کشور است و حدود ۶ میلیون نفر هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تاریخ تحویل کارت‌های ملی هوشمند باقی مانده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر