;
coinex

برنامه توسعه صنعت فضایی ایران تدوین شد

وزیر ارتباطات از تدوین برنامه توسعه صنعت فضایی ایران خبر داد. صنعت فضایی کشور یکی از حوزه‌های مهمی است که می‌توان با توجه به آن شاهد رشد توسعه و ایجاد ثروت در کشور باشیم.

وزیر ارتباطات گفت: «برنامه‌ ده‌ساله‌ی توسعه صنعت فضایی کشور تدوین شده و در جلسه آتی شورای‌عالی فضایی کشور به تصویب خواهد رسید».

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: واتساپ از ضعیف‌ترین پیامرسان‌های دنیا است / در سراسر دنیا مردم از پلتفرم بومی استفاده می‌کنند

برنامه توسعه صنعت فضایی ایران تدوین شد

وزیر ارتباطات در خصوص آخرین اخبار از وضعیت صنعت فضایی ایران گفت: «برنامه‌ ده‌ساله‌ی توسعه صنعت فضایی کشور برای اینکه بتوانیم در لایه‌های مختلف جو، ماهواره‌بر و ماهواره خودمان را داشته باشیم تدوین شده و در جلسه آتی شورای‌عالی فضایی کشور به تصویب خواهد رسید». وی افزود:

این برنامه نقشه‌ راه و مسیری امیدآفرین برای متخصصان و مردم‌مان خواهد بود که در افق ده‌ساله به لایه ژئو (فاصله 36000 کیلومتری از زمین) دست یابیم. برنامه‌ریزی کردیم در دولت سیزدهم از لایه‌های پایین به بالا، توانمندی خود را در تزریق ماهواره تثبیت کنیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: «البته نیاز به یادآوری است که هم‌اکنون توانایی قرار دادن ماهواره‌های سبک تا حدود 100 کیلوگرم را در لایه لئو (تا فاصله 2000 کیلومتری) را داریم و پرتاب‌های موفق انجام گرفته ولی این توانمندی باید با پرتاب‌های متعدد تثبیت شود». زارع‌پور درباره زمان پرتاب ماهواره‌های کشورمان نیز بیان کرد:

ماهواره‌هایی در صف پرتاب قرار دارد که ان‌شاالله تا پایان سال شاهد تزریق آنها به مدار خواهیم بود. این مسیر ادامه دارد تا بتوانیم روزی از قطب‌های پرتاب ماهواره و دسترسی به لایه لئو شویم.

برنامه توسعه صنعت فضایی ایران تدوین شد

وی ادامه داد: «جمهوری اسلامی ایران جزو 10 کشوری است که چنین توانمندی را دارد و در منطقه کشوری از این توانایی برخوردار نیست؛ امیدواریم در منطقه تبدیل به یک پایگاه منطقه‌ای پرتاب شویم که ان‌شاالله این مهم رخ خواهد داد». وزیر ارتباطات به شورای‌عالی فضایی اشاره کرد و گفت:

این شورا طبق قانون ایجاد شده ولی طی 11 سال گذشته تشکیل نشده بود و سال گذشته برای اولین‌بار با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و امسال هم به‌زودی تشکیل جلسه خواهد داد.

زارع‌پور درباره بودجه فضایی کشورمان خاطر نشان کرد: «دو سال است که با توجه نگاه ویژه دولت به حوزه فضایی، اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده و امیدواریم امسال نیز این بودجه افزایش داشته باشد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تدوین برنامه توسعه صنعت فضایی ایران چیست؟ نظراتتان را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر