;
coinex

بزرگترین لپ تاپ تاشو جهان به زودی توسط سامسونگ معرفی می‌شود

بزرگترین لپ تاپ تاشو جهان در سال 2023 معرفی می‌شود. این‌گونه که به‌نظر می‌رسد غول تکنولوژی کره‌ای به‌زودی از یک لپ تاپ بزرگ با نمایشگر تاشو رونمایی کند.

در سال میلادی آینده بزرگترین لپ تاپ جهان که از نمایشگر تاشو پشتیبانی می‌کند معرفی می‌شود. گفتنی است که یکی برنامه‌‌های اصلی شرکت سامسونگ جهت پیشی گرفتن از سایر رقیبان قدرتمند خود در سال 2023، عرضه محصولاتی با نمایشگرهای تاشو بزرگ به بازارهای جهانی است. باتوجه به این موضوع می‌توان گفت که رونمایی از بزرگترین صفحه نمایش تاشو جهان توسط این کمپانی دور از انتظار نبود.

سامسونگ در حال‌حاضر به‌عنوان کمپانی پیش‌رو در حوزه دستگاه‌های با نمایشگر تاشو شناخته می‌شود و در این‌جا بدنیست ابن موضوع را مطرح کنیم که حدود 3 سال پیش، سری اول گوشی‌های گلکسی زدفولد معرفی شدند که از نمایشگر تاشو با ابعاد 7.3 اینچ پشتیبانی می‌کردند. عرضه این سری گوشی‌ها با نمایشگر تاشو به عنوان دلیل اصلی پیشی گرفتن سامسونگ از سایر رقیبان خود در این حوزه شناخته می‌شود. این سری از اسمارت‌فون‌های سامسونگ از سال 2019 تا کنون دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده‌اند؛ به صورتی که اکنون شاهد افزایش مقاومت پنل تاشو، مقاومت در برابر آب، پشتیبانی از قلم S-Pen و… در نسل جدید این محصولات هستیم.

احتمال می‌رود که استفاده از پنل‌های تاشو 17.3 اینچی واحد سامسونگ دیسپلی در دستور کار غول تکنولوژی کره‌ای قرار گرفته باشد. ابعاد این نمایشگرها بین 13.3 اینچ و 17.3 اینچ متغیر است. ناگفته نماند که استفاده از این پنل‌های توسعه یافته توسط کمپانی‌های زیرمجموعه سبب می‌شود که قیمت نهایی محصولات به شکل قابل توجه‌ی کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های سامسونگ در سال 2022

معرفی بزرگترین لپ تاپ تاشو جهان توسط سامسونگ

همانطور که گفتیم، بزرگترین لپ تاپ تاشو جهان توسط سامسونگ معرفی می‌شود و در حال‌حاضر در این حوزه تمام توجه‌ها روی این شرکت قرار دارد؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود که سایر رقبا فعالیت خود را در زمینه نمایشگرهای تاشو متوقف کنند. در سال پیش رو کمپانی اچ‌پی نیز قصد دارد از دستگاه‌های با صفحه نمایش تاشو بزرگ رونمایی کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، به‌زودی نخستین لپ تاپ تاشو 17 اینچی این شرکت معرفی می‌شود که نمایشگر‌ آن‌ توسط ال‌جی توسعه یافته است. گفته می‌شود که ابعاد صفحه نمایش این محصول بین 11 تا 17 اینچ متغیر است. نکته جالب این‌جاست که تاریخ رونمایی این لپ تاپ و بزرگترین لپ تاپ تاشو جهان که توسط سامسونگ توسعه یافته فاصله چندانی باهم ندارند و به همین جهت، این دو محصول به عنوان رقبای اصلی یکدیگر شناخته می‌شوند.

طبق گزارش رسانه Elec سامسونگ مراحل توسعه لپ تاپ تاشو 17.3 اینچی خود را در سال جاری به اتمام رسانده بود و قرار بود که این دستگاه در سال 2022 معرفی شود. با این حال زمان رونمایی این دستگاه حدود 1 سال به تاخیر افتاد و تا این لحظه دلیل اصلی آن مشخص نشده است. در صورتی که بزرگترین لپ تاپ تاشو جهان امسال معرفی می‌شد، باید با لپ تاپ ZenBook 17 Fold ایسوس و Think Pad X1 Fold Gen 2 لنوو جهت تصاحب بازار‌های جهانی دستگاه‌های تاشو رقابت می‌کرد.

لپ تاپ تاشو سامسونگ

اکنون که به محصولات ایسوس و لنوو نیز اشاره کردیم، خالی از لطف نیست به صورت مختصر به مقایسه آن‌ها بپردازیم. لپ تاپ ایسوس از نمایشگر 17 اینچی BOE بهره می‌برد که ابعاد آن به 12.6 اینچ نیز کاهش پیدا می‌کند. لپ تاپ تاشو لنوو از یک صفحه نمایش 16.7 اینچی OLED برخوردار است که ابعاد آن در حالت تاشو معادل 12 اینچ خواهد بود. ناگفته نماند که در بخش سخت‌افزار، لپ تاپ تاشو مورد انتظار سامسونگ نسبت به ZenBook 17 Fold عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد.

باتوجه به آمارها می‌توان گفت در حال‌حاضر بسیاری از متقاضیان تمایلی به خرید دستگاه‌های تاشو با نمایشگر بزرگ ندارند؛ چراکه جهت خرید آن‌ها باید هزینه گزافی را متقبل شد. محصولات یاد شده ایسوس و لنوو به ترتیب با قیمت 3500 دلار و 2500 دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند. در آخر نیز باید این موضوع را خاطر نشان کرد که سامسونگ پس از به تاخیر انداختن معرفی لپ تاپ تاشو جدید خود، سفارش نمایشگرهای OLED تاشو را که جهت ساخت این لپ تاپ مورد استفاده قرار می‌دهد، از 6 میلیون واحد به 8.5 میلیون واحد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بزرگترین لپ تاپ تاشو جهان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر